عقب نشینی مسکو از سوریه تبعات مرگباری برای کرملین دارد

اعزام نیروهای ناتو به مرز روسیه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تحلیل اعزام نیروهای ناتو به مرز روسیه گفت: ناتو به دنبال عملیات روانی سنگین علیه کرملین به جبران تحولات اوکراین و سوریه است.
کد خبر: ۹۰۱۱۳۷
اعزام نیروهای ناتو به مرز روسیه

به گزارش جام جم آنلاین،عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در تحلیل اعزام 4هزار نیروی ناتو به مرزهای غربی روسیه گفت: ناتو در چارچوب معادلات جنگ سرد تلاش می کند فشار روانی غرب را به کرملین وارد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل اوکراین ، دریای چین جنوبی ، سوریه و حتی یمن معادلات جنگ سرد را تحت الشعاع قرار می دهند. مساله اساسی اینجاست که در تحلیل تغییر آرایش نیروهای نظامی باید فاکتورهای مختلف را در کنار یکدیگر قرار داد.

وی تصریح کرد: پنتاگون با تاثیر گذاری بر رویکرد ناتو اهداف کاخ سفید را دنبال کند. دغدغه اساسی امروز آمریکا در کنار جنگ قدرت با روسیه اینجاست که عربستان، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی از وضعیت میدانی جنگ سوریه رضایت ندارند.

این نماینده مجلس نهم در ادامه افزود: در جریان سفر اوباما به خاورمیانه کشورهای عربی رئیس جمهوری آمریکا را در جهت تشدید جنگ روانی علیه روسیه تحت فشار قرار دادند.

وی تاکید کرد: تعاملات ریاض با تل آویو در مورد سوریه نشان می دهد که آنها وارد یک ائتلاف نانوشته شده اند . در همین راستا از کانال ناتو تلاش می کنند در حوزه نفوذ کرملین مانور نظامی برگزار کنند. نکته حائز اهمیت اینجاست که ترکیه به عنوان یک عضو ناتو نیز تلاش می کند نقش متمایزی را ایفا کند.

رئیس سابق دانشگاه جنگ گفت: اعزام 4هزار نیروی نظامی ناتو به مرزهای روسیه و برگزاری مانور جنگ در واقع یک عملیات روانی سنگین است. آمریکا و طراحان این اقدام در واقع به دنبال گرفتن امتیاز در موضوع سوریه است. در میان کش مکش رخ داده تشدید مجادلات اوکراین را نیز نمی توان دور از ذهن دانست.

وی گفت: برگزاری مانور در مقابل اقدامات ناتو نیز در واقع پاسخ مسکو به واشنگتن است. عقب نشینی روسیه در صف بندی های نظامی با ناتو یا در سوریه برای کرملین تبعات ناخوشایندی را در معادلات جنگ سرد خواهد داشت.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، واشنگتن و شرکای اروپاییش در ناتو اعلام کردند که چهار گردان شامل چهار هزار نظامی را به لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک اعزام می‌کنند. اطلاعات رسیده به این روزنامه نشان می‌دهد که آمریکا قصد دارد دو گردان نیروی نظامی را به اروپای شرقی، یک گردان به آلمان و گردان چهارم را به انگلیس اعزام کند.

در اتفاقی جداگانه درخبری دیگر شبکه خبری سی ان ان ادعا کرد که یک فروند جنگنده روسی یک هواپیمای شناسایی آمریکا را در دریای بالتیک رهگیری و تعقیب کرد. دو مقام نظامی آمریکا تاکید کردند که جنگنده روسی تا فاصله 30 متری هواپیمای آمریکایی نزدیک شد و در حال انجام یک مانور خطرناک با سرعت بسیار بالا بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها