در آستانه سالروز تسخیر لانه جاسوسی، برخی سازمان‌ها و نهادها، مردم را به راهپیمایی 13 آبان دعوت کردند

سازش نکردن با ظالمان، پیام مشترک عاشورا و 13 آبان

در آستانه فرارسیدن 13 آبان، سالروز تسخیر سفارت آمریکا در تهران از سوی دانشجویان پیرو خط امام، ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای، تلاقی یوم‌الله 13 آبان و عاشورای حسینی را حامل پیام مشترک این دو رخداد تاریخ‌ساز اسلام و انقلاب اسلامی در استکبارستیزی و سازش نکردن با ظالمان دانست.
کد خبر: ۷۳۴۱۷۶

به گزارش فارس، در بخشی از این بیانیه آمده است: شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و صهیونیسم، ترجمان شعار راهبردی اصحاب کربلا و تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا در مقطع حساس تاریخی امروز انقلاب اسلامی است. در این بیانیه ترویج روحیه مقاومت و فرهنگ استکبارستیزی به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی و حقیقتی برخاسته از شعار راهبردی «هیهات مناالذله» معرفی و خاطرنشان شده است: بازخوانی سیاهه دشمنی‌های آمریکا و اقدامات خصمانه دولتمردان کاخ سفید و علل نفرت ملت ایران از مقامات جنگ‌افروز، فتنه‌گر و دغل‌باز این کشور و متحدان غربی و منطقه‌ای آنان و برجسته‌سازی دیدگاه‌های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان راهبرد سرنوشت‌ساز در عرصه مقابله با شیطان بزرگ و نظام سلطه و استکبار نیاز همیشگی جامعه بویژه نسل‌های جوان کشور به شمار رفته و باید در فرصت‌های تاثیرگذار مانند 13 آبان مورد تاکید قرار گیرد.

آمریکا دشمن شماره یک انقلاب است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: آمریکا همچنان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و ملت ایران هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد عزت و استقلال میهن اسلامی در گزند اراده دشمن گرفتار و مورد تهدید و آسیب قرار گیرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: رخدادهای سرنوشت‌ساز و آموزنده 13 آبان ماه در سال‌های 1343، 1357 و 1358 هر یک سرفصل نوینی از تاریخ مبارزه و رویارویی ملت ایران برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار به شمار رفته و نشان می‌دهد، هیچ قدرت مادی مجهز و بزرگ هرگز قادر نخواهد بود اراده خود را به ملت مومن، انقلابی و عاشورایی ایران اسلامی تحمیل کند.

این بیانیه با فصل‌الخطاب دانستن مواضع و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌‌ها و عرصه‌های راهبردی کشور از جمله در روند مذاکرات هسته‌ای با 1+5 آورده‌ است: تامل در واقعیات تلخ امروز منطقه بویژه در روند فتنه داعش و تکفیری‌ها در کشورهای عراق، سوریه و لبنان بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد آمریکا براساس خوی استکباری و سلطه‌طلبی ذاتی خود مرکز اصلی فتنه و فساد عالم بوده و هرگز با نظامی مردمی و مستقل که مظهر حیات مقتدرانه اسلام عزیز است سرآشتی و دوستی واقعی ندارد و ملت شجاع ایران در چنین شرایطی همچنان ضمن مطالبه تعقیب، محاکمه و مجازات سران کاخ سفید به سبب جنایات چند دهه اخیر در قبال ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای نیز فقط به رعایت همه‌جانبه حقوق مسلم خود و پایان یافتن تحریم‌های ظالمانه در تمامی سطوح می‌اندیشد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با صدور اطلاعیه‌ای به مناسبت یوم‌الله 13 آبان ضمن گرامیداشت عاشورای حسینی و روز مبارزه با استکبار جهانی عزاداران حسینی را به برگزاری پرشور این روز دعوت کرد.

در این بیانیه که به امضای آیت‌الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صادر شده، آمده است: تقارن 13 آبان با عاشورای حسینی پیام‌آور ایستادگی در برابر یزیدیان و شمرهای زمان و جانفشانی در راه اعتلای اسلام عزیز است. درس قیام امام حسین(ع) مذاکره و امان‌نامه نیست، بلکه عزت و ایستادگی در برابر ظالمان است.

همچنین حزب مؤتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای به همین مناسبت، تصریح کرده است: در مذاکرات هسته‌ای با شش قدرت، با گرگ‌هایی طرفیم که هر لحظه مترصد پاره‌پاره کردن منافع ملت هستند.

به گزارش تسنیم، در این بیانیه تصریح شده است: ملت باید خود را برای یک مبارزه دراز مدت با آمریکا و غرب آماده کند چون شواهد و قرائن نشان می‌دهد آنها سر صلح و آشتی با ملت ایران ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها