جام جم نوا: «حافظ ناظری» آهنگساز و خواننده ایرانی، از رای آوردن آلبوم « بُعد یازدهم» که در خارج از ایران با نام ناگفته (Untold) انتشار یافته در مرحلهٔ اول رأی گیری جوایز گرمی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۹۱۱
خواننده ایرانی، نامزد جایزه «گرمی» شد

به گفته حافظ ناظری، مرحله اول از سه مرحله دریافت جایزه گرمی در آمریکا انجام شد و اثر «ناگفته» به آهنگسازی این هنرمند به عنوان تنها اثر از خاورمیانه و برای اولین بار در شش شاخه «بهترین آهنگسازی موسیقی کلاسیک جهان»، «بهترین اثر فرافرهنگی موسیقی کلاسیک جهان»، «آلبوم سال موسیقی جهان»، «هنرمند سال موسیقی جهان»، «بهترین تهیه کننده موسیقی جهان»، «بهترین صدابرداری آثار موسیقی کلاسیک جهان»، کاندید دریافت این جایزه معتبر جهانی شده است.
آلبوم «بُعد یازدهم» (ناگفته Untold) بخش اول پروژه سمفونی رومی است و در این آلبوم، حافظ ناظری موسیقی شرق و غرب را ترکیب کرده است. وی در این مجموعه از سه تار ابداعی خود استفاده کرده و برخی از هنرمندان موسیقی جهان به همراه «شهرام ناظری» پدر حافظ نیز حضور دارند. هنرمندان این اثر طبق آن چه بر روی جلد آن نوشته شده است در کل برنده ۳۸ جایزه گرمی شده اند.
در این مدتی که از انتشار آلبوم «بُعد یازدهم» در ایران می‌گذرد، واکنش‌های متفاوتی از سوی هنرمندان و مخاطبین نسبت به این اثر رخ داده است.
جایزه گِرَمی (Grammy Awards) نام مراسم اهدای جوایزی است که توسط آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط، به دستاوردهای برجسته در تولید موسیقی تعلق می‌گیرد. از بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، گرمی بزرگ‌ترین آن‌ها است و ارزش جایزهٔ گرمی برابر با جایزهٔ اُسکار در صنعت فیلم‌سازی و جایزهٔ اِمی در تلویزیون است، این مراسم همانند اسکار، دارای ۱۰۸ رده‌بندی خاص در ۳۰ سبک مختلف موسیقی همانند پاپ، راک، آر اند بی و رپ است و رای تمامی داوران در نتیجه نهایی این مراسم تأثیر دارد.
باید منتظر ماند و دید نتیجه پایانی این جایزه چه خواهد شد و آلبوم «حافظ ناظری» می‌تواند جایزه گرمی را برای نخستین بار برای یک هنرمند ایرانی به ارمغان بیاورد. (موسیقی ایرانیان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها