رسانه‌های عربی مدعی شده‌اند ایران و روسیه برای مقابله با گروه داعش در خاک عراق، ستاد عملیات مشترک تشکیل داده‌اند.به گزارش ایرنا، این خبر اولین بار در روزنامه لبنانی المستقبل منتشر شد. این روزنامه با نقل قول از یک مقام عراقی که خواست نامش فاش نشود، نوشت که کارشناسان نظامی روسیه و ایران با همکاری ارتش عراق درصدد تشکیل این ستاد هستند.
کد خبر: ۷۳۱۹۹۲

این منبع عراقی افزوده است: بیش از 60 کارشناس روس هم‌اکنون در بغداد هستند و در هتل «الرشید» واقع در محدوده سبز این شهر مستقر شده‌اند. به گزارش رسانه‌های عربی، این کارشناسان مسئولیت آموزش افسران و خلبانان عراقی را به عهده دارند. آنها کاربرد جنگ‌افزارهای روسی از جمله بالگردهایی را که عراق اخیراً از روسیه خریداری کرده است، به افسران و پرسنل نظامی آموزش می‌دهند. روزنامه المستقبل ادعا کرد که محور ائتلافی تهران ـ مسکو با ائتلاف به رهبری آمریکا رقابت خواهد کرد. گزارش المستقبل از سوی منابع بی‌طرف تائید نشده است.

عیادت رئیس دفتر رئیس‌جمهور از آیت‌الله صانعی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری روز شنبه با حضور در بیت آیت‌الله یوسف صانعی، از ایشان عیادت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری، محمد نهاوندیان در این دیدار که حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور و دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، وی را همراهی می‌کردند، ضمن اطلاع از روند مداوای آیت‌الله صانعی، از درگاه خداوند برای ایشان آرزوی تندرستی و سلامت کامل کرد.

هشدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره پروژه یونیکس

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، جنگ زیستی را یکی از انواع جنگ در دوره معاصر خواند و با بیان این‌که جنگ‌زیستی دارای تاثیرات کوتاه، متوسط و دراز مدت است درباره پروژه‌ای با نام یونیکس که در همین ارتباط در حال اجراست هشدار داد. به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار غلامرضا جلالی که در همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت صحبت می‌کرد، افزود:‌ پروژه یونیکس دارای تأثیر درازمدت بر مواد غذایی است که با هدف کم شدن زاد و ولد در کشورهای مسلمان در حال اجراست.

ایجاد مانع برای آمران به معروف حبس یا جزای نقدی دارد

خبرگزاری میزان نوشت: نمایندگان مردم در خانه ملت دیروز در ادامه رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تصویب کردند که ایجاد هر نوع مانع ازقبیل مزاحمت، تهدید و مقاومت در برابر اقامه امر به معروف و نهی از منکر موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی می‌شود.

رسایی: طرح استیضاح وزیر ارشاد به هیات رئیسه می‌رود

حمید رسایی دیروز گفت که طرح استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده و روز دوشنبه (امروز) تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد. او به فارس گفته است: با توجه به اصرار آقای جنتی بر سیاست‌های غلطی که موجب اعتراض و نگرانی متدینین و دلسوزان و علما شده، بیش از این نمی‌توان مماشات کرد. در همین حال وزیر ارشاد روز گذشته با حضور در محل تصویربرداری مسابقه «ستاره 20» با اشاره به برخی انتقادها گفت: یک کارت زرد گرفتیم، باز هم بگیریم عیبی ندارد. به گزارش مهر، وی درباره برخی مسائل مورد انتقاد مجلس از وی نیز توضیح داد: در حوزه سینما کمیسیون فرهنگی مجلس اسامی‌ هشت فیلم را به ما داده‌ و گفته است نباید آنها را اکران کنید، اما ما اعلام کردیم آنها نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند و خودمان تشخیص می‌دهیم کار درست چیست. در بحث تکخوانی بانوان نیز اعتراضاتی شد، اما فتوای رهبر معظم انقلاب این است که فرقی بین جمع‌خوانی و تکخوانی زنان نیست و اگر مفسده‌انگیز نباشد مشکلی ندارند.

زعامت اصولگرایان بر عهده 2 یا 3 نفر

آیت‌الله موحدی‌کرمانی دیروز در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرنگاران گفت: بعد از آیت‌الله مهدوی‌کنی دو یا سه نفر زعامت اصولگرایان را بر عهده می‌‌گیرند. به گزارش نسیم، این عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: وحدت اصولگرایان یک توفیق بزرگ است که البته این اتفاق در حال انجام است. او یادآورشد: زمان جلسه سه‌جانبه با آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی مشخص نشده است.

مدیران مسئول 4 نشریه مجرم شناخته شدند

دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات با بیان این‌که در جلسه روز شنبه دادگاه مطبوعات پرونده نشریه «زنان امروز» و روزنامه‌های «تهران امروز»، «گل» و «افکار» مورد رسیدگی قرار گرفت، گفت: هر چهار مورد براساس آرای اعضای هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شدند. علی‌اکبر کسائیان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اتهام مدیرمسئول روزنامه افکار نشر مطالب خلاف واقع و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی بود. اتهام تهران ‌امروز انتشار حکم غیرقطعی صادره از دادگاه بود و مدیرمسئول روزنامه گل نیز به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی و اضرار به غیر با اکثریت آرا مجرم شناخته شد. وی یادآورشد: مدیرمسئول نشریه «زنان امروز» به اتهام استفاده ابزاری از تصاویر بانوان با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.

دوشغله‌های مجلس را معرفی کنید

غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در رابطه با دوشغله بودن برخی نمایندگان مجلس تذکر داد. به گزارش میزان، او گفت: برخی همکاران ما در مجلس همزمان عضو هیات مدیره سندیکاهای اقتصادی هستند. این کار خلاف شأن نمایندگی و خلاف قانون است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها