مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: برای رسیدن به ظرفیت ٣٢ میلیون بشکه‌ای ذخیره سازی نفت خام بجز چهار مخزن یک میلیون بشکه‌ای در حال تست، باید چهار مخزن دیگر هم ایجاد شود.
کد خبر: ۷۳۱۰۶۶

سید پیروز موسوی در گفت‌وگو با شانا، با بیان این‌که با بهره‌برداری از چهار مخزن یک میلیون بشکه‌ای که در حال بهره‌برداری آزمایشی از آنها هستیم به توان ٢٨ میلیون بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در جزیره خارک می‌رسیم، اظهارکرد: این اتفاق یک رکورد است زیرا ضمن این‌که مشکلات زیادی را حل می‌کند، استانداردهای ما را به عنوان یک پایانه بین‌المللی بالا می‌برد.

وی با بیان این‌که براساس استانداردها باید به اندازه ١٥ روز صادرات نفت خام را در جزیره داشته باشیم، گفت: برای رسیدن به ظرفیت استاندارد ٣٢ میلیون بشکه‌ای باید چهار مخزن دیگر هم ایجاد شود.مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان این‌که صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور طبق برنامه وزارت نفت انجام می‌شود، اظهار کرد: برنامه ما همان برنامه امور بین‌الملل وزارت نفت در قبال مشتریان و سهمیه تعیین شده است.موسوی با اشاره به برنامه پایانه‌ها برای اختلاط نفت، گفت: با این سیستم جایگاه و تاثیرگذاری شرکت پایانه‌ها افزایش می‌یابد و رضایتمندی مشتریان بین‌المللی را به همراه دارد، زیرا آنها به تنوع نفت خام رضایت بیشتری دارند و از این پس بخشی از وظایف را که به شکل دستی و مکانیکی انجام می‌شود، سیستمی و مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام می​دهیم.

به گفته وی، این پروژه سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود و پس از تکمیل آن در شرایط عادی بازار نفت، مشتریان نفت ایران بیشتر خواهند شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد که طبق اعلام امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین و هند و اخیرا به شکل محدود ترکیه مشتریان نفت فعلی ایران هستند که به عنوان مشتریان سنتی ما معروف هستند. البته وزارت نفت تلاش می‌کند تا قرارداد مشتریانی را که سابقا با آنها همکاری داشته دوباره احیا کند تا نفت بیشتری صادر شود.

وی با تاکید بر این‌که تعمیرات بموقع مخازن، اسکله‌ها و خطوط لوله به عنوان یکی از وظایف اصلی پایانه‌ها بدون توقف انجام می‌شود، گفت: اگر این کار بموقع انجام نشود تاثیرات بسیاری روی کیفیت و حجم مخزن خواهد داشت. دوره زمانی ما برای تعمیرات مخازن هفت ساله است که البته برخی مواقع به دلیل عملیات سنگین، این موارد زمان بیشتری طول کشیده است. البته اکنون رکورد تعمیرات مخزن در دست نیروهای شرکت پایانه‌هاست زیرا مخازن یک میلیون بشکه‌ای را در ١٨ ماه و مخازن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای را در ١٢ ماه تعمیر می‌کنیم.

وی یادآور شد که شرکت پایانه‌ها رکورد شش میلیون صادرات نفت خام در یک زمان و یک روز را دارد و حضور کشتی‌های یک و دو میلیون بشکه‌ای در ابعاد و تنوع‌های مختلف در کنار اسکله‌های خارک همیشگی است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تاکید بر این‌که نیاز به قطعات را بخصوص در زمان تحریم به شکلی بااستفاده از صنایع داخلی حل کردیم، گفت: در این سال‌ها بخش زیادی از قطعات از داخل تامین شده است، ولی طبق نظر وزیر نفت اعتقاد داریم که باید از فناوری روز دنیا استفاده کنیم در عین حال نباید فاصله ما با شرکت‌های برجسته نفتی زیاد شود.

موسوی با اشاره به اقدامات این شرکت برای رهایی از محدودیت‌های تحریم‌ها تصریح کرد: در شرکت ما حدود ٧٥ قلم قطعه و تجهیزات کاملا خارجی در این مدت تحریم در داخل کشور تولید شد که از جمله آن سامانه جلوگیری از رسوب است. این سامانه قبلا توسط ژاپنی‌ها در دو مخزن ما انجام شده بود و اکنون این دستگاه ساخت داخل تولید شده و همزمان با رونمایی از مخازن یک میلیون بشکه‌ای، از این سامانه هم بهره‌برداری می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها