مهلت سه‌ساله شورای پول و اعتبار برای خروج بانک‌ها از بنگاه​داری

عضور شورای پول و اعتبار گفت: در جلسه سه‌شنبه هفته جاری شورای پول و اعتبار به بانک‌های بنگاه‌دار جهت خروج از بنگاه‌داری مهلت سه ساله داده شد.
کد خبر: ۷۳۰۶۶۳

محمدرضا پورابراهیمی، در گفت‌وگو با ایسنا درباره محتوای این جلسه، گفت: در این نشست به بانک‌ها این فرجه داده شد که در یک بازه زمانی سه ساله به واگذاری بنگاه‌ها بپردازند که در مدت تعیین شده مقررشد که بانک‌ها نسبت به کاهش بنگاه‌داری و شرکت‌داری اقدام کنند.

وی با بیان این‌که بسیاری از بانک‌ها براساس مصوبه دولت، بنگاه‌هایی را به عنوان تسویه بدهی از سازمان خصوصی‌سازی تحویل گرفتند و اکنون بانک مرکزی خواستار خروج آنها از شرکت‌داری است، خاطرنشان کرد: بانک‌های صادرات، ملت، سپه و رفاه کارگران از جمله بانک‌هایی بودند که باید در مدت زمان تعیین شده نسبت به خروج از بنگاه‌داری اقدام کنند.

پورابراهیمی همچنین به بررسی نشدن موضوع اخذ کارمزد از دارندگان پایانه‌های فروشگاهی در جلسه شورای پول و اعتبار اشاره کرد و گفت: به احتمال زیاد این موضوع در جلسه هفته آینده مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین حال بانک مرکزی اعلام کرد: اعطای تسهیلات مسکن به هنرمندان و خبرنگاران، برای بار سوم در شورای پول و اعتبار مطرح خواهد شد.

به گزارش سایت رسمی بانک مرکزی، درباره اعطای تسهیلات مسکن به خبرنگاران، موضوع مصوبه شماره 38590/ت48110 ن مورخ سی و یکم اردیبهشت 91 هیات وزیران به اطلاع می‌رساند، مصوبه موصوف، در جلسه 1148 شورای پول و اعتبار بیست و چهارم
بهمن 91 (در دولت قبل) مطرح و شورا با اعطای تسهیلات مسکن خبرنگاران به منظور ساخت و خرید مسکن موافقت به عمل نیاورد.

حسب پیگیری‌های به‌عمل آمده، موضوع مجددا در شورای پول و اعتبار مطرح و به موجب تصمیمات متخذه در جلسه 1165 بیست و ششم شهریور سال گذشته، شورا ضمن تاکید بر مصوبه قبلی خود و نیز به دلیل مغایرت اعطای تسهیلات مسکن به خبرنگاران به منظور ساخت و خرید مسکن با مفاد ماده 12 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، با درخواست مطروحه موافقت به عمل نیاورد.

بانک مرکزی تصریح کرد: با عنایت به این‌که این موضوع دو مرتبه در شورای پول و اعتبار مطرح و مورد موافقت قرار نگرفته است، چنانچه شرایط تورمی بهبود یابد با بررسی‌های مجدد کارشناسی و در زمان مقتضی، موضوع اعطای تسهیلات مسکن خبرنگاران برای بار سوم در شورای پول و اعتبار مطرح خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها