مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بارندگی‌های اخیر سبب شده جمعیت بسیاری از پرندگان مهاجر زمستان‌گذران وارد مازندران شوند.
کد خبر: ۷۳۰۰۸۱
پرندگان مهاجر وارد مازندران شدند

ناصر مهردادی امروز در گفت‌وگو با فارس در ساری اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر سبب شده جمعیت بسیاری از پرندگان مهاجر زمستان‌گذران از جمله فلامینگوها، مرغابی‌ها و کنارآبزی‌ها وارد مناطق مازندران شوند.

وی با بیان اینکه تالاب‌های شمال آماده جذب پرندگان زمستان‌گذران است، گفت: در حال حاضر با توجه به بارندگی‌ها، تالاب‌ها، اراضی و آب‌بندان‌های استان برای جذب پرندگان آماده شده است که محیط‌های امنی برای تغذیه پرندگان محسوب می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان ‌داشت: از اوایل آبان ماه امسال جمعیت بیشتری از پرندگان وارد تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان می‎شوند و از اواسط آبان نیز شاهد مهاجرت غازها و سپس قوها به مازندران هستیم.

مهردادی تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل جوجه‌آوری پرندگان تابستان‌گذران به پایان رسیده به‌ تدریج با سرد شدن هوا این پرندگان نیز از مناطق استان خارج شدند.

وی یادآور شد: امسال بالغ بر 100 گونه پرنده جوجه‌آور تابستان‌گذران وارد مناطق مازندران شدند که برخی از آنها مقیم و برخی نیز مهاجر بودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: پرندگان تابستان‌گذران شامل زنبورخورها، پرستوی دریایی تیره، پرستوی دریایی کوچک، بوتیمار بزرگ، بوتیمار کوچک، حواصیل ارغوانی، گلاریول، سبزه قبا، سسک‌های تالابی و سایر گنجشک‌سانان هستند.

مهردادی با بیان اینکه پرندگان مهاجر تابستان‌گذران به‌ صورت دسته جمعی نیستند و زیستگاه‌های مازندران را به عنوان قلمرو آشیانه‌گذاری انتخاب می‌کنند، افزود: به دلیل اینکه این پرندگان جداگانه وارد مازندران می‌شوند نمی‌توان سرشماری انجام داد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر شکار پرندگان ممنوع است،گفت: تاکنون دستورالعملی مبنی بر شکار صادر نشده‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها