گزارش

مردم زلزله‌زده مورموری همچنان در چادر به سر می‌برند

مردم مورموری آبادانان ایلام در حـــالی به دلیل زلزله 5.6 ریشتری پنجشنبه گذشته و هراس از پس‌لرزهای آن، در این روزهای سرد و بارانی پاییز، آواره خیابان‌ها و پارک‌های این شهرستان شده‌اند که هنوز اقدام چندانی در جهت بهبود شرایط ناشی از تخریب‌های زلزله‌ای که در مردادماه در این شهرستان به وقوع پیوست، انجام نشده و امکانات موجود نیز مناسب گذران این دوران سخت نیست.
کد خبر: ۷۲۹۲۵۸

نماینده دهلران، دره شهر، آبدانان، بدره و مورموری با ابراز ناراحتی از وضعیت استقرار امکانات در منطقه زلزله‌زده آبدانان به جام‌جم می‌گوید: دو زلزله اخیر آبدانان، مردم را با مشکلات زیادی مواجه ساخت. از سویی چادرهایی که هلال احمر در اختیار مردم قرار داده، چادرهای مسافرتی است که برای استقرار هفتگی مناسب نیست، چه این‌که مردم بخواهند در طول شبانه‌روز از آن استفاده کنند.

علی‌محمد احمدی با بیان این‌که مردم از ترس وقوع دوباره زلزله، در هوای سرد و بارانی این روزهای ایلام، بیرون از منزل و در فضای باز می‌خوابند، می‌افزاید: هلال احمر باید چادرهای مناسبی در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد که مجهز بوده و سیستم گرمایشی در آنها تعبیه شده باشد.

وی با اشاره به رایزنی با مدیر جمعیت هلال احمر استان ایلام برای تهیه چادر مناسب، تصریح می‌کند: مدیریت بحران در این استان خوب ساماندهی نشده است، زیرا از زلزله قبلی در منطقه حدود یک ماه و نیم می‌گذرد و در حالی که برای واحدهای 70 درصد تخریب‌شده در روستا و شهر آبدانان باید چادرهای استاندارد هفت یا هشت نفره (نظیر چادرهای توزیع شده در زمان جنگ) توزیع می‌شد، متأسفانه در عمل چنین نشد که این امر با توجه به زلزله شدید اخیر و پس‌لرزه‌های بی‌پایان آنها، باعث آزار بیش از پیش مردم شده است.

به گفته این نماینده مجلس، گرچه توجه خوبی از سوی مجلس و دولت برای بازسازی اماکن تخریب شده در زلزله قبل مورموری شده و اعتبارات خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است، اما در مقطع کنونی حداقل خواسته مردم توزیع چادرهای استاندارد و مناسب برای در امان ماندن از باران و سرماست، زیرا با این شرایط دیگر کمتر کسی حاضر به خوابیدن زیر سقف خانه خود است و مردم شب‌ها را در بیرون از منزل به صبح می‌رسانند.

فرماندار آبدانان نیز با اشاره به این‌که از زمان وقوع اولین زلزله مورموری در اواخر مرداد تاکنون، حدود 1200 پس‌لرزه ایجاد شده است، می‌گوید: در این مدت حدود 17000 تخته چادر بین متقاضیان توزیع شده بود تا با استقرار در آنها، احساس امنیت کنند. پس از زلزله هفته گذشته نیز حدود 2000 تخته چادر دیگر بین کل مردم مورموری و متقاضیان توزیع شده است.به گفته مجید عسکری امکانات و خدماتی که تاکنون در اختیار مردم قرار داده شده است، در حد توان و بضاعت شهرستان و استان بوده و مسئولان استانی از این نظر کم‌کاری نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها