این جشنواره امروز در حوزه هنری به‌کار خود پایان می‌دهد

حضور پررنگ بچه‌های مسجد در جشنواره تئاتر سوره ماه

بیست و سومین جشنواره‌ سراسری تئا‌تر سوره‌ ماه با شعار «معنویت، اندیشه، هنر» در حالی امروز در حوزه هنری به کار خود پایان می‌دهد که با توجه به عملکرد خوب دفتر نمایش بچه‌های مسجد و تولید آثاری موفق بسیاری از کارشناسان به ادامه فعالیت این دفتر با امیدواری چشم دوخته‌اند.
کد خبر: ۷۲۹۲۳۴

به گزارش جام‌جم، جشنواره تئاتر سوره ماه که بیست‌و‌سومین دوره برگزاری خود را پشت سر گذاشت، عصر امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.در این دوره از جشنواره پنج سالن و محوطه باز حوزه هنری میزبان گروه‌های مختلفی بودند که تئاترهایی را با موضوعات «ارزش‌های دینی»، «انقلاب اسلامی ‌و دفاع مقدس»، «خانواده الگوی ایرانی»، «ادبیات کهن اسلامی ‌و ایرانی» و «چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴» روی صحنه بردند و نمایشنامه‌هایی براساس خاطرات چاپ‌شده رزمندگان، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را ارائه کردند.رحمت امینی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر هنری این جشنواره در این باره به پایگاه خبری حوزه هنری گفت: جشنواره‌ تئاتر سوره ماه برآیند تولیدات حوزه هنری است و آنچه در دوره‌ بیست و سوم دیده می‌شود حاصل تلاش‌ها و برنامه‌های سه‌ساله‌ مرکز هنرهای نمایشی و مرکز محافل و جشنواره‌‌های حوزه هنری است. حوزه هنری اصول جشنواره‌ تئاتر سوره ماه را بر معنویت و اندیشه بنا نهاده که در ساختار هنری ظهور و بروز می‌کند.

در این دوره از جشنواره ۳۳ نمایش در پنج بخش اصلی، تجربه‌های جوان، بچه‌های مسجد، خیابانی و مهمان روی صحنه رفتند. از فعالیت‌های چشمگیر این دوره از جشنواره می‌توان به عملکرد موفق دفتر بچه‌های مسجد اشاره کرد. این دفتر با طرحی از کورش زارعی، کارگردان فعال کشورمان در عرصه هنرهای دینی شکل گرفت و در این دوره از جشنواره توانست عملکرد موفقی داشته باشد.

در این دوره از جشنواره تئاتر «سوره ماه» نیز دو نمایش «کاری باید کرد...» نوشته و کارگردانی صادق عاشور پور و «راست پنجگاه» نوشته محمد مساوات و کارگردانی سعید نوروزی از خروجی‌های دفتر بچه‌های مسجد بود.

هیات داوران بخش اصلی بیست و سومین جشنواره‌ سراسری تئاتر «سوره‌ ماه» متشکل از ایرج راد، سعید اسدی و مهرداد رایانی مخصوص هستند. عزت‌الله انتظامی‌ و سعید کشن‌فلاح نیز به‌عنوان مشاوران عالی و رحمت امینی دبیر هنری جشنواره را همراهی می‌کردند.

ایرج راد در جریان برگزاری این جشنواره با تاکید بر اهمیت تئاتر استان‌ها بیان کرد: سالیان دور، جشنواره‌های تئاتر بر پایه‌ نمایش‌های استان‌ها برگزار می‌شد. تئاتر استان‌ها نیازمند خودآزمایی و استعدادیابی بوده و هست اما مهم‌تر از کشف استعدادها، توجه و حمایت از استعدادهاست. بسیاری از اوقات در جشنواره‌ها استعدادهای فوق‌العاده‌ای بروز می‌کنند که به دلیل عدم حمایت و پشتیبانی، خاموش می‌شوند. اکنون بضاعت و امکانات تئاتر کشور محدود است اما باید با همین اوصاف نیز با حمایت از استعدادها، آینده‌ تئاتر کشور را تامین کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها