معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت​وگوی ویژه خبری:

نیازمند ساخت 10 هزار مدرسه در کشور هستیم + فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به طور متوسط در هر شبانه‌روز 7.5 کلاس درس از سوی خیرین ساخته شده به طوری که هم‌اکنون بیش از دو میلیون و صد تا دو میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های خیرساز درس می‌خوانند.
کد خبر: ۷۲۸۹۰۸

به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی با بیان این‌که اکنون بیش از 1200 مدرسه خیرساز با 5700 کلاس درس و 900هزار متر مربع زیربنا در حال ساخت است، افزود: مدارس تازه‌ساز اعم از این‌که خیرین یا دولت در ساخت آن نقش دارند نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده تدبیری برای این امر بیندیشیم چون تعمیر و نگهداری مهم‌تر از ساخت مدرسه است.

در همین حال، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش نیز با بیان این‌که اکنون بیش از 2 میلیون دانش‌آموز در مدارس خیرساز تحصیل می‌کنند، گفت:‌ یک سوم دانش‌آموزان کشور در فضاهای غیرایمن تحصیل می‌کنند. مرتضی رئیسی افزود: هم‌اکنون از 5400 پروژه آموزشی نیمه‌تمام در کشور، 22 درصد از منابع غیردولتی در حال تکمیل است که خیرین سهم عمده‌ای در تامین منابع مالی دارند.

به گزارش مهر، مرتضی رئیسی افزود: همچنین هم‌اکنون بیش از 10 درصد دانش‌آموزان در مدارس دونوبته مشغول به تحصیل هستند و متاسفانه در سایت‌های مسکن مهر با کمبود مدرسه مواجه‌ایم که در این زمینه نیز به حمایت خیرین نیازمندیم.

وی عنوان کرد: افزایش تعداد پروژه‌های مردمی و ایجاد فضای جدید در قوانین برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به خیرین نیز، در راستای سیاست افزایش مشارکت‌های مردمی بوده است. رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، با بیان این‌که 97 هزار کلاس درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مردمی و مشارکتی ساخته شده است، اظهار کرد: 22 درصد از مجموع 5400 پروژه نیمه‌تمام آموزشی، از منابع غیردولتی تامین اعتبار شده که سهم خیرین برای تکمیل این پروژه‌ها بسیار بالاست.

وی تاکید کرد: بهترین شیوه برای گسترش فعالیت‌های خیرین در کشور، تبلیغ کار خیر از سوی خود خیرین است؛ در واقع خیرین می‌توانند خیرساز نیز باشند.

کمبود معلم ورزش در مدارس

همچنین معاون تربیت ‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون در آموزش و پرورش کمبود معلم ورزش داریم، اما با به‌کارگیری یک معلم در چند مدرسه کاری کرده‌ایم تا کلاسی بدون معلم ورزش نباشد.

مهرزاد حمیدی در حاشیه مراسم افتتاحیه المپیاد درون مدرسه‌ای افزود: هم‌اکنون در آموزش و پرورش 35 هزار معلم متخصص تربیت بدنی داریم که 15 هزار نفر از آنها تازه جذب شده‌اند، برای همین معتقدیم 80 درصد از مدارس کشور قابلیت اجرای المپیاد ورزشی را دارند.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از مدارس تازه‌ساز ملزم به داشتن سالن ورزشی هستند، تصریح کرد: یکی از بندهای 27 گانه تفاهم‌نامه‌ای که بتازگی میان آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان امضا شده، استفاده مشترک از اماکن ورزشی است که سبب می‌شود مدارس فاقد امکانات ورزشی از امکانات ورزشی این وزارتخانه استفاده کنند.

ورزش در هیچ مدرسه‌ای تعطیل نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در هیچ مدرسه‌ای ورزش تعطیل نمی‌شود و با توجه به امکانات موجود در مدرسه، فعالیت ورزشی صورت می‌گیرد.

علی‌اصغر فانی درباره کمبود امکانات در بعضی از مدارس برای فعالیت‌های تربیت ‌بدنی هم تصریح کرد: در هیچ مدرسه‌ای ورزش تعطیل نمی‌شود و با توجه به امکانات موجود در مدرسه، فعالیت ورزشی صورت می‌گیرد، اما در گذشته فعالیت‌های ورزشی هدفمند در مدارس تعطیل شده بود و در این دولت این فعالیت‌ها از سر گرفته شد.

وی یادآور شد: ورزش دانش‌آموزی بخشی از ورزش همگانی است و احتمال دارد که این ورزش دانش‌آموزی به ورزش قهرمانی منجر شود.

این مقام مسئول با اشاره به بهسازی منابع انسانی، بیان کرد: در آموزش و پرورش کارهایی مبنی بر بهسازی منابع انسانی صورت گرفته است که طبق آن معلمان باید نسبت به تخصصشان در آن جایگاه قرار گیرند؛ هم‌اکنون ما معلمانی داریم که جزو داوران بین‌المللی نیز هستند.

فانی درباره اهداف برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای نیز اظهار کرد: تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری، تربیت اجتماعی و اقتصادی و حرفه‌ای و همچنین تعامل همگانی از اهداف این طرح است، این فعالیت می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های قهرمانی نیز باشد.وی عنوان کرد: گسترش ورزش همگانی و تربیت جسمانی دو هدف اصلی المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای به حساب می‌آید.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اولین وزارتخانه‌ای که آموزش و پرورش با آن تفاهم‌نامه امضا کرده است، وزارت ورزش و جوانان است و این المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای می‌تواند در رشد و تعالی ورزش موثر باشد.

وی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با نهادهای دیگری در جهت پیشبرد اهداف عالی آموزشی کشور تفاهم‌نامه امضا کرده است، از قبیل شهرداری، وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت و درمان، وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها