نبض سیاست

مسدود کردن کانال پرس.تی.وی در یوتیوب

سایت اشتراک‌گذاری فیلم «یوتیوب» پخش زنده کانال پرس.تی.وی را از این سایت متوقف کرد. به گزارش جام‌جم، بعد از توقف پخش این شبکه ایرانی روی ماهواره‌های هات‌برد و یوتل‌ست، قطع برنامه‌های پرس.تی.وی در یوتیوب، جدیدترین اقدام غرب علیه رسانه‌های ایرانی است. گفتنی است شبکه‌های تلویزیونی جهانی یک کانال مخصوص هم برای پخش زنده در سایت یوتیوب دارند.
کد خبر: ۵۸۴۴۴۳

حسین دهقان: تنها گزینه وزارت دفاع هستم

گمانه‌زنی درباره اعضای کابینه دیروز هم ادامه داشت و در یکی از آخرین اظهار نظرها حسین دهقان با تائید ارائه برنامه‌هایش برای تصدی وزارت دفاع به رئیس‌جمهور منتخب گفت: اکنون گزینه دیگری برای وزارت دفاع مطرح نیست.

حسین دهقان، دبیر کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال می‌دهید به عنوان گزینه اصلی وزارت دفاع مطرح شوید، گفت: این موضوع را باید از آقای روحانی پرسید ولی فعلا قطعی است و نتیجه مشخص است اما به هرحال باید ببینیم در مجلس چه پیش می‌آید.

همچنین خبرگزاری مهر، براساس شنیده‌ها از دکتر جعفر میلی‌منفرد به عنوان آخرین انتخاب رئیس‌جمهور منتخب برای وزارت علوم یاد کرد. پیش از این از افرادی چون جعفر توفیقی، فرجی دانا و رضا مکنون برای این مسئولیت اسم برده شده بود.

روحانی انتظار دارد مجلس به برخی وزرا رای ندهد

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در آخرین فرصت‌های باقیمانده به روی کارآمدن دولت روحانی و معرفی کابینه، با یکی دیگر از سرمقاله‌های آتشین خود، توجه محافل سیاسی و کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

شریعتمداری در این سرمقاله خواستار رای عدم اعتماد مجلسی‌ها به برخی وزرای پیشنهادی حسن روحانی شد.

در بخشی از این سرمقاله با بیان این‌که دکتر روحانی از برخی گزینه‌های حاضر در فهرست وزرای پیشنهادی خویش رضایت ندارد، آمده است: بزرگ‌ترین خدمت مجلس شورای اسلامی به ملت و رئیس‌جمهور منتخب، آن است که فهرست اعضای پیشنهادی کابینه را به نفع مردم و در جهت خواست و رغبت واقعی دکتر روحانی تغییر داده و اصلاح کند. این دقیقا همان انتظاری است که دکتر روحانی از نمایندگان مردم دارد ولی به دلیل پاره‌ای از ملاحظات و رودربایستی‌ها نمی‌تواند این خواسته قلبی خود را با صراحت و به طور علنی ابراز کند.

رستم قاسمی، شهردار تهران؟

محمدمهدی تندگویان، عضو منتخب شورای شهر تهران در گفت‌وگو با روزنامه بهار از رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم به عنوان گزینه اصلی اصولگرایان برای شهرداری تهران نام برد. تندگویان در مورد تماس‌هایی که بلافاصله بعد از انتخاب شدن به عنوان عضو شورای شهر با وی برقرار شده، گفت: از همان روز اعلام نتایج افراد مختلفی تماس گرفتند و شاید اولین تماس‌ها از دفتر آقای قالیباف و تیم ایشان بود. بعد افراد دیگری مثل آقای محسن رضایی، آقای مهرداد بذرپاش، آقای آخوندی و دیگران به نوعی همه دنبال تنظیم قرار ملاقات با ما بودند.

خاطرات وزیرخارجه احتمالی با سعید امامی!

در روزهای اخیر کتاب خاطرات محمد جواد ظریف، گزینه احتمالی وزارت خارجه در دولت حسن روحانی منتشر شد

به گزارش جام‌جم، محمد جواد ظریف با اشاره به حضور سعید امامی-عامل قتل‌های زنجیره‌ای ـ در سال‌های اول انقلاب در هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل نوشته است: آن زمان اروپایی‌ها راجع به 20 کشور صحبت می‌کردند و یک دقیقه نیز راجع به ایران می‌گفتند. ما نیز که جوان و جویای نام بودیم، اصرار داشتیم که در پاسخ به آن، ده دقیقه صحبت کنیم. لذا کار بنده، آقای سیروس ناصری و آقای سعید امامی این شده بود که در جلسه به دقت گوش می‌کردیم و مطلب می‌نوشتیم تا من پاسخ بدهم، در حالی که به اشتباه فکر می‌کردیم این کار برای دفاع از جمهوری اسلامی لازم است. این از تجربیاتی به شمار می‌رود که ما به قیمت زیادی کسب کردیم، اما دوستان جدید نمی‌خواهند باور کنند که اگر روشمان را عوض کردیم از سر بی‌اعتقادی و بی‌غیرتی نبود، بلکه به دلیل تجربه کسب شده بود که الان دوباره آن کارها را تکرار نکنند.

نمایندگان به زندان رجایی‌شهر می‌روند

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس از برنامه این کمیته برای بازدید از زندان رجایی‌شهر و مرزهای شرقی کشور، پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمدرضا محسنی ثانی در گفت وگو با خانه ملت گفت: کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر مبنای وظایف تعریف شده، موظف است به تمام مسائلی که در حوزه امنیت قرار می‌گیرد، رسیدگی کند و سرکشی به زندان‌ها و مرزهای کشور از جمله آن است. نماینده مردم سبزوار در مجلس افزود: بازدید از زندان رجایی شهر و نیز مرزهای شرقی کشور در محدوده استان خراسان در برنامه آینده کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد و پس از ماه رمضان، زمان‌بندی آنها برگزار می‌شود.

حق نداریم به دلیل تعداد زیاد دشمن جهاد نکنیم

آیت الله مصباح یزدی دیروز در سخنانی در جمع مردم قم گفت: اگر صبری به دلیل انگیزه‌های مادی و دنیایی باشد، ارزش دینی نخواهد داشت.رئیس موسسه امام خمینی(ره) گفت: مسلمانان حق ندارند اگر تعداد دشمنان شان را بیشتر از خود می‌بینند از زیر بار جهاد شانه خالی کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: آنچه ظاهر عقل انسان می‌گوید آن است که حداکثر باید در مقابل گروهی برابر با خود ایستادگی کنیم اما منطق اسلام چیز دیگری می‌گوید.

تعطیلی دو نهاد ضد ایرانی در باکو

دفاتر دو جبهه ضد ایرانی و تجزیه‌طلب با عنوان‌های جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی و شورای هماهنگی آذربایجانی‌های جهان در باکو تعطیل شد. این خبر را «صبری تبریزی» رهبر جبهه موسوم به آزادی ملی آذربایجان جنوبی به خبرگزاری توران آذربایجان اعلام کرده است. این دفاتر که متعلق به گروه‌های تجزیه‌طلب بود، در ساختمان آکادمی ملی علوم وابسته به دولت، در خیابان استقلال در کشور جمهوری آذربایجان مستقر بود. بنا به گفته تبریزی، تعطیلی این دو نهاد، درخواست دولت ایران در خلال سفر اخیر «رامیز مهدی‌اف» رئیس شورای امنیت ملی و رئیس نهاد ریاست جمهوری آذربایجان به تهران بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها