به بهانه پخش فیلم «یادآوری کامل» از شبکه سه

مرز باریک میان رویا و حقیقت

کالین فارل با مجموعه‌ای تازه پا به دنیای خلافکاران می‌گذارد

کارآگاهان واقعی در​تلویزیون

کالین فارل، بازیگر ایرلندی‌تبار سینما برای بازی در نقش تازه‌اش به تلویزیون می‌رود. او که از مدت‌ها قبل گفته است در صورت دریافت یک پیشنهاد خوب به همکاری با رسانه‌ تلویزیون می‌پردازد، قرارداد بازی در نقش اصلی مجموعه «کارآگاهان واقعی 2» را امضا کرد.
کد خبر: ۷۲۶۸۰۱
کارآگاهان واقعی در​تلویزیون

به گفته فارل عوامل تولید مجموعه گروهی از بهترین‌های دنیای سینما و تلویزیون هستند. این مجموعه از قصه جذابی برخوردار است. او که پس از مطالعه نقش خود در مجموعه هیجان‌زده شده، این مجموعه را همان کار سطح بالایی می‌داند که مدت‌ها منتظر بازی در آن بوده است.

مجموعه درام و جنایتکارانه کالین فارل، فصل دوم یک مجموعه پربیننده و تحسین‌شده است که سال گذشته به روی آنتن رفت. شبکه تلویزیونی HBO تهیه‌کننده فصل اول مجموعه به دنبال موفقیت بالای آن، اواخر ماه سپتامبر خبر تولید دومین فصل آن را اعلام کرد. از آن زمان تا به حال رسانه‌های گروهی در انتظار ارائه اطلاعات تازه‌ای درباره فصل تازه مجموعه از سوی خالقان و تهیه‌کنندگان آن بودند. قبل از هر چیز، رسانه‌ها و دوستداران مجموعه می‌خواستند بدانند کدام بازیگران سرشناس با فصل دوم کارآگاهان واقعی همکاری خواهند کرد؟ وینس ون بازیگر نقش‌های کمدی سینما هم در کنار کالین فارل، یکی از دو نقش اصلی مجموعه را بازی می‌کند.

تهیه‌کنندگان مجموعه گفته‌اند کلید فیلمبرداری فصل دوم آن تا حدود یک ماه دیگر زده می‌شود. کل صحنه‌های مجموعه هم در شهر کالیفرنیا فیلمبرداری خواهد شد و از قرار معلوم، این شهر نقش مهمی در رخدادهای قصه دارد و به‌نوعی در حکم یکی از شخصیت‌های اصلی است. برخلاف بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی که در سیزده اپیزود تهیه می‌شوند، فصل دوم کارآگاهان واقعی در هشت قسمت تولید خواهد شد. تهیه‌کنندگان مجموعه در فصل دوم آن هم به شیوه فصل اول عمل کرده‌اند که آن را در هشت اپیزود به روی آنتن فرستادند. در قصه فصل تازه این درام پرتنش دلهره‌آور، کالین فارل در نقش افسر پلیسی ظاهر می‌شود که پس از وقوع یک جنایت مشکوک، درگیر یک سری ماجراجویی‌های پیش‌بینی نشده می‌شود. حوادثی که پس از این جنایت اتفاق می‌افتد، این افسر پلیس را وارد یک تئوری توطئه عجیب و غریب می‌کند. قصه مجموعه به گونه‌ای جلو می‌رود که کاراکتر کالین فارل در میانه یک انتخاب سخت قرار می‌گیرد. او مجبور می‌شود بین وفاداری به واحد فاسد اداره پلیس و ارباب جنایتکاری که کنترل این واحد را به دست دارد یکی را انتخاب کند. مبارزه درونی این شخصیت با خودش و انتخاب راه درست یا غلط، بخش مهمی از قصه مجموعه را تشکیل می‌دهد.

کالین فارل، بازیگر سی‌وهشت ساله سینما، فعالیت هنری را از سال 1996 آغاز کرد و ​سال 2000 با درام ضدجنگ «تایگر لند» به بازیگری سرشناس تبدیل شد. تا پیش از آن​ او در چند فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی، در نقش‌های کوتاه و کم‌اهمیت بازی کرد. از فیلم‌های مطرح وی می‌توان به گزارش اقلیت، در دیول (در نقش کاراکتر منفی قصه)، سوات، اسکندر و اتاقک تلفن اشاره کرد. این بازیگر ایرلندی‌تبار ​سال 2005 در یکی از اپیزودهای مجموعه پربیننده «اسکراب‌ها» به عنوان بازیگر مهمان ظاهر شد. این درام کمدی بیمارستانی، قصه یک انترن را تعریف می‌کند که در محل کار خود با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. فارل در یکی از اپیزودهای مجموعه در نقش بیماری کم‌حوصله بازی کرد که نظم بیمارستان را به هم می‌زند. پخش این درام پزشکی از سال 2001 شروع و تا سال 2010، بیش از 180 قسمت آن پخش شد. فارل درباره نخستین حضور جدی و کامل خود در یک مجموعه تلویزیونی می‌گوید: ​مهم‌تر از هر چیز، فیلمنامه و نقشی است که قرار است بازی کنیم. اندازه تصویر و کوچک یا بزرگ بودن آن برایم اهمیتی ندارد.

وقتی نقش خوب و قابل دفاع باشد، برای تماشاچی هم اهمیتی ندارد که آن را روی پرده سینما می‌بیند یا صفحه کوچک تلویزیون. فصل اول مجموعه «کارآگاهان واقعی» را دیده بودم و به اعتقاد من، کاری سطح بالا و قابل دفاع بود. به همین دلیل وقتی تهیه‌کنندگان مجموعه با من درباره همکاری با فصل دوم صحبت کردند، بلافاصله دعوت آنها را قبول کردم. ولی درخواست کردم که فیلمنامه را برای مطالعه در اختیارم بگذارند. این فیلمنامه تاثیر خیلی زیادی روی من گذاشت. کاراکتری که باید بازی کنم روحیات ویژه‌ای دارد و درون دایره‌ای از مشکلات خاص می‌افتد. یک جورهایی این نقش درونی است و لایه‌های ظاهری آن، تحت تاثیر وجه درونی آن است. فکر می‌کنم بازی در این نقش برایم مثل یک چالش است و انرژی و توان زیادی از من می‌طلبد. تمام سعی‌ام این است که تصویر درستی از این شخصیت را جلوی دوربین ارائه کنم.

در قصه مجموعه، وینس ون در نقش رهبر خلافکاران شهر نیویورک ظاهر می‌شود که توانسته با پول و رشوه تعداد زیادی از همکاران کالین فارل را در واحد پلیس، تحت اختیار خود بگیرد، او نبردی سخت با فارل دارد تا او را هم تحت تسلط خود بگیرد. از آنجا که ون در جلوی دوربین سینما بیشتر در نقش‌های کمدی بازی کرده و به عنوان یک کمدین شهرت دارد، انتخاب او برای یک نقش جدی باعث تعجب اهل فن شده است. اما تهیه‌کنندگان «کارآگاهان واقعی2» می‌گویند این انتخاب عمدی بوده و تماشاگران مجموعه با تماشای آن، متوجه دلیل اصلی این انتخاب خواهند شد. کاراکتر ون در قصه مجموعه مالک یک امپراتوری بزرگ خلافکاری است که پس از قتل همکار و شریک تجاری‌اش، امپراتوری و موقعیتش به چالش کشیده می‌شود.

کارگردانی دو اپیزود اول و دوم مجموعه را جاستین لین به عهده دارد. این فیلمساز آسیایی‌تبار بیش از هر چیز به دلیل کارگردانی چند قسمت از مجموعه فیلم اکشن پرفروش و پر سر و صدای «سریع و آتشی» با بازی وین دیزل شهرت دارد. او سال قبل همکاری خود را با این پروژه قطع کرد و گفت قسمت‌های جدید آن را کارگردانی نخواهد کرد. لین قسمت اول و دوم «کارآگاهان واقعی2» را براساس فیلمنامه‌ای از نیک پیزولاتو جلوی دوربین خواهد برد. این مجموعه برای پخش در سال جدید میلادی آماده می‌شود. (ضمیمه قاب کوچک)

هالیوود ریپورتر/ مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها