پنجمین نشست مشترک دولت و مجلس عصر دیروز با حضور روسای جمهور و مجلس و همچنین نمایندگان مجلس و برخی از اعضای کابینه برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۵۵۵۸
نشست مشترک دولت و مجلس

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این نشست پس از آن آغاز شد که حاضران در جلسه نماز مغرب و عشا را به امامت حسن روحانی اقامه کردند.

در این نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی اقتصادی، کشاورزی، برنامه و بودجه، انرژی و ویژه اصل44 قانون اساسی به نمایندگی از مجلس و رئیس کل بانک مرکزی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز از سوی دولت اظهارنظر کردند و مسائل داخلی و بین‌المللی در این نشست مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ظریف در کمیسیون امنیت ملی چه گفت؟

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیروز برای توضیح آخرین وضع مذاکرات هسته‌ای و دستاوردهای سفر روحانی به نیویورک به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رفت.

نقوی حسینی، سخنگوی این کمیسیون درباره صحبت‌های ظریف در این جلسه به نقل از وی گفت: آمریکایی‌‌ها به دنبال حل مشکلات نیستند و نمی‌خواهند توافقی حاصل شود.

وی همچنین به نسیم گفته که ظریف در این جلسه تصریح کرده است که صحبت‌های نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی بسیار بد و بی‌ادبانه بوده و کامرون در حدی نیست که رئیس‌جمهور جوابش را بدهد و عجله‌ای برای برقراری ارتباط با انگلیس نداریم. وزیر خارجه همچنین اعلام کرده است که اردوغان و العبادی بزودی به ایران می‌آیند.

هشدار معاون وزیر خارجه درباره پناهجویی جوانان

معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: رسانه‌ها باید به روشنگری خانواده‌ها بپردازند تا جوانان برای پناهجویی به کشورها اغفال نشوند، زیرا این امر به مرگ و بیماری آنها منجر می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسن قشقاوی در حاشیه پنجمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کاردارهای مستقر در تهران، در جمع خبرنگاران افزود: قاچاق انسان از سوی انسان‌های سودجویی انجام می‌شود که با اغفال جوانان، آنها را به سمت کشورهایی از جمله استرالیا سوق می‌دهند.

وی ادامه داد: هرچند این افراد به صورت قانونی از کشور خارج می‌شوند، اما بعد از خروج، در منطقه‌ای در اندونزی سوار بر کشتی‌های مرگ شده که 90 درصد این کشتی‌ها به ساحل نمی‌رسند و برخی از این پناهجویان هم در منطقه تحت حاکمیت استرالیا و اندونزی در اردوگاه‌های نامناسب، جان می‌سپارند.

بررسی تخلفات اداری تا سطح وزرا در هیات تخلفات اداری

نمایندگان مجلس ایرادهای شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را رفع کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، براساس این اصلاحیه، قرار شد در مواردی که گزارش بازرسی متضمن اعلام تخلف اداری مدیران کل ادارات و مقامات بالاتر تا سطح وزرا و همتراز آنان باشد، مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری باشند.

چامسکی: ظهور داعش، نتیجه طبیعی تهاجم آمریکاست

نوآم چامسکی، متفکر و زبان‌شناس مطرح آمریکایی گفت: پیدایش داعش و گسترش عمومی رادیکالیسم، نتیجه دست‌اندازی واشنگتن در جامعه شکننده عراق در سال 2003 است.

به گزارش فارس و به نقل از پایگاه آمریکایی «آلترنت»، چامسکی گفت: یکی از نتایج شوم تهاجم آمریکا و انگلیس شعله‌ور کردن درگیری‌های طایفه‌ای و فرقه‎گرایانه بوده که اکنون عراق را چندپاره کرده و این درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه سرایت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها