با انتقاد شدید از سیاستهای غرب

پوتین: آمریکا در حال برهم زدن امنیت جهان است

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، در مطلبی در صفحه شخصی خود در فیسبوک با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور ایران و روسیه نوشت: دیدار عصر دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با دکتر روحانی بسیار صمیمی بود. چهار دیدار دو رئیس‌جمهور طی یک سال، نشان از شتابی دارد که دو کشور بزرگ و همسایه برای توسعه روابط آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۷۲۳۳۱۷
سپری که پوتین به روحانی هدیه داد

اسماعیلی در این مطلب افزوده است: پایان دیدار گرم پوتین ـ روحانی خاطره‌انگیز هم شد.

رئیس‌جمهور روسیه دستور داد کارکنان کاخ کرملینِ آستاراخان (قلعه تاریخی تسیخ هاوس که در جنگ جهانی اول دژ و انبار مهمات بوده است) قابی را برای هدیه به رئیس‌جمهور ایران بیاورند. آوردند. سنگین و با ابهت بود. کمی هم ضربه خورده بود. درون قاب، سپر رزمی یکی از سربازان شاه‌ عباس اول (قرن هفدهم) از جنس برنز و طلا و مربوط به جنگی بوده که در آن دوره (1603 تا 1618 میلادی) میان ترکیه و ایران رخ داده است.

بر اساس نوشته اسماعیلی، پوتین آخرین جمله‌ای که با خنده گفت، این بود: «ظاهرا این سپر به‌دست حریف افتاده، اما ایران برنده آن نبرد بود.»

انتصاب امام جمعه جدید شمیرانات

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید لواسانی در ششصد و بیست و ششمین جلسه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به امامت جمعه لواسان از توابع شمیرانات منصوب شد.

به گزارش فارس، پیش از این حجت‌الاسلام محسن دعاگو امامت جمعه لواسان را بر عهده داشت که چندی پیش پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

نشست مشترک مجلس و قوه قضاییه درباره زنجانی

عضو کمیته ویژه پیگیری پرونده بابک زنجانی با بیان این‌که نشست ویژه این کمیته با مسئولان قوه قضاییه سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود، گفت: احتمالا در این نشست توافقی برای ورود جدی مجلس به این پرونده انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، سیدحسین دهدشتی در تشریح آخرین وضع پرونده بابک زنجانی و روند پرداخت بدهی‌هایش به کشور، گفت: متأسفانه پرونده وی در چند وقت اخیر هیچ پیشرفتی نداشته و زنجانی همکاری ضعیفی را در این رابطه داشته است.

همایش وحدت اصولگرایان با سخنرانی مصباح‌یزدی

خبرگزاری فارس به نقل از شورای همگرایی اصولگرایی با اشاره به برگزاری همایش وحدت اصولگرایان در نوزدهم مهر اعلام کرد که آیت‌الله مصباح‌یزدی در این همایش سخنرانی می‌کند.

پرتاب کپسول زیستی به فضا تا پایان سال

قائم‌مقام سازمان فضایی گفت: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم یک کپسول زیستی دیگر را به فضا پرتاب کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید فاضلی در نشست خبری به مناسبت هفته فضا اعلام کرد: هندسه این کپسول مشابه کپسول‌های روز دنیا خواهد بود.

قائم‌مقام سازمان فضایی با بیان این‌که پرتاب امسال قطعا با انسان نخواهد بود، اظهار کرد: اما امیدواریم پرتاب انسان به فضای زیرمداری تا سه یا چهار سال آینده صورت گیرد. هفته فضایی از دوازدهم تا هجدهم مهر و با شعار فضا، راهنمای راه برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها