طیب‌نیا: محاسبه رشد اقتصادی بدون ملاحظات ویژه بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ابهاماتی که درزمینه رشد اقتصادی 4.6 درصدی مطرح شده است، گفت: محاسبه این رقم براساس استانداردهای جهانی و بدون ملاحظات ویژه صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۲۵۵۲۵

به گزارش ایسنا، علی طیب‌نیا در حاشیه جلسه دیروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: محاسبه رشد اقتصادی امری کاملا تخصصی و فنی است که نهادهای مربوط بویژه بانک مرکزی که مسئول حساب‌های دولت است هرسال این کار را انجام می‌دهد. بنابراین امسال نیز طبق روال جاری رشد اقتصادی براساس روش‌ها و شیوه‌های همیشگی که استاندارد جهانی است، محاسبه و منتشر شده است.

وی با بیان این‌که رشد 4.6 درصدی تولید مربوط به سه ماهه اول سال 1393 نسبت به مدت مشابه سال 1392 است، تصریح کرد: یعنی ما در بهار امسال نسبت به سال گذشته تولیدمان 4.6 درصد افزایش یافته است که این محاسبه به صورت فنی و بدون هیچ گونه ملاحظات ویژه صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد با بیان این‌که نرخ رشد بخش‌های اقتصادی مختلف با هم برابر نیست، گفت: برای مثال برخی بخش‌ها مثل صنعت، آب، برق و گاز بالاترین رشد اقتصادی را داشته‌اند، در حالی‌که در برخی بخش‌ها رشد اقتصادی کماکان منفی است، اما به طور کلی برآیند این اعداد رشد اقتصادی مثبت را نشان می‌دهد.طیب نیا خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم تولید ما نسبت به بهار سال 1392، به میزان 4.6 درصد رشد داشته به این معنی نیست که ما به رقم سال 1390 رسیده‌ایم بلکه تولید ما نسبت به تولید سال 1390 حدود 10 درصد کاهش پیدا کرده و هنوز برای این‌که بتوانیم به حداکثر تولید قبلی خود برسیم، فاصله معنی‌داری داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها