آیت الله هاشمی رفسنجانی:

سنت های ازدواج را با شرایط زمانه تطبیق دهیم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تسهیل ازدواج را ضروری خواند و گفت: باید سنت های ازدواج را با مقتضیات زمانه تطبیق دهیم تا هم انتظارات خانواده ها تامین شود و هم جوانان فکر نکنند ازدواج بر آنها تحمیل می شود.
کد خبر: ۷۲۴۹۵۶
سنت های ازدواج را با شرایط زمانه تطبیق دهیم


آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز (دوشنبه)در دیدار جمعی از مسؤولین معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان، دوری از ازدواج به خاطر مسایل مادی را برای جوانان مسلمان ناپسند و توجیه ناپذیر خواند و افزود: قرآن با صراحت به جوانان می گوید که در ازدواج به خداوند توکل کنید: «وَأَنکِحُوا الْأَیَامَی مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاء یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ»

وی استفاده از همه امکانات و راهکارهای جامعه اسلامی برای گسترش ازدواج را سازنده خواند و اظهارداشت: خیّران در کارهای خیر به میزان ثواب می اندیشند و اگر فرهنگ سازی شود که تسهیل ازدواج ثواب دنیا و آخرت دارد، خیّران در ایران ثابت کرده اند که در کار خیر از دیگران سبقت می گیرند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین سیاست های کلی برای حفظ و تقویت بنیان خانواده را از اقدامات مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و گفت: باید همه مسؤولان و مردم به وظایف خویش عمل کنند تا مشکل جوانان، مخصوصاً در ازدواج، مسکن و اشتغال حل شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه جوانان در جوامع، افزود: جوانان شاداب، خانواده ها و جامعه را با نشاط و برای آینده نگری امیدوار می کنند.

وی استحکام خانواده را مسأله جدّی برای هر جامعه ای خواند و اظهارداشت: باید نمونه های موفق دنیا را بررسی و از نکات مثبت آنها استفاده کرد تا عواقب منفی دوران گذار از سنت به مدرنیته خانواده ها را کمتر تحت تأثیر قرار دهد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آزادی و محدودیت را دو اصطلاح مهم و ضروری برای مطالعه مسایل جوانان توصیف کرد و گفت: افراط و تفریط در هر دو موضوع، مطالعات را از مسیر درست منحرف می کند و به تبع آن، جوانان به جای میدان داری منطقی، منزوی می شوند.

وی با اشاره به تصویب منشور جوانان در سال های پس از جنگ، تصریح کرد: بازنگری آن با توجه به مقتضیات زمان از ضرورت هاست که امیدواریم کارشناسان، چراغی مناسب برای تصمیم گیری و ارائه راهکارها تدوین کنند.

در آغاز این دیدار، گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان و سطوتی مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به ارایه نظرات و دیدگاه های خود در حوزه جوانان پرداختند.

گلزاری با ارایه گزارشی از آمار ازدواج، طلاق، اشتغال، نرخ بیکاری مخصوصاً بر اساس سطح تحصیلات، گفت: سهم جمیعت جوان به کل جمیعت طبق سرشماری سال های 1375، 1385 و 1390 به ترتیب 4/28 ، 2/35، 5/31 درصد بوده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها