اختصاصی جام جم آنلاین

این محموله، دست اموات نمی رسد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این‌که 140 آرامستان متروکه و متبرکه در پایتخت وجود دارد، گفت: مطالعات لازم برای امکان‌سنجی دفن اموات در این مکان‌ها در دستور کار است و بررسی و مکان‌یابی برای احداث آرامستان جدید پایتخت نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۷۲۳۶۹۵

به گزارش مهر، مجتبی عبداللهی درباره وضع جانمایی گورستان جدید پایتخت افزود: به دنبال مکانی مانند بهشت‌زهرا(س) هستیم تا دست‌کم برای 30 تا 40 سال جوابگوی دفن اموات باشد. عجله در تعیین و مکان‌یابی این نقطه کار درستی نیست، چون باید موضوع احداث آرامستان جدید از همه ابعاد مورد بررسی و تائید قرار گیرد.

وی توضیح داد: 140 آرامستان متروکه و متبرکه در تهران وجود دارد که از این تعداد 60 آرامستان به طور کامل تغییرات اساسی داشته و بررسی و مطالعات 80 آرامستان در دستور کار است تا مشخص شود کدام یک از این آرامستان‌های متروکه و متبرکه، امکان دفن اموات را دارد.

عبداللهی با بیان این‌که مطالعات در این باره هنوز کامل نشده و بلافاصله پس از تکمیل بررسی‌ها و تائید آن، نسبت به اطلاع‌رسانی در این باره اقدام می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون مشکلی برای دفن اموات در بهشت‌زهرا وجود ندارد و ظرفیت بهشت‌زهرا در فاز 3 و باقیمانده فازهای یک و 2 تا سال 97 جوابگوی دفن اموات خواهد بود.معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: گرچه دفن در اماکن متبرکه مانند امامزاده‌ها نمی‌تواند ظرفیت زیادی را برای دفن اموات در شهر ایجاد کند، اما به دنبال آن هستیم که در صورت امکان بتوانیم با تملک املاک اطراف تاحدی ظرفیت دفن در این اماکن را افزایش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها