65 شناگر به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا در آب های استان گیلان جان باختند.
کد خبر: ۷۲۲۹۸۰
بی احتیاطی، جان 65 شناگر را گرفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی پلیس استان گیلان گفت: متاسفانه در 6 ماهه گذشته از سال در آب های استان گیلان، 65 شناگر ناشی جان خود را فدای بی احتیاطی کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین موارد غرق‌شدگی در تابستان رخ داده است، افزود: اکثر قربانیان به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا در مناطق سواحلی گیلان گرفتار موج های خروشان دریا شده و خانواده ای را داغدار کرده اند.

سرهنگ جعفری خیرخواه توجه نکردن مسافران به علایم هشدار دهنده شنا ممنوع و تذکرات ماموران حاضر در سواحل را دیگر علت های غرق شدگی اعلام کرده و افزود: مسافران باید در بهره برداری از سواحل، در مناطقی که طرح سالمسازی در آن اجرا می شود حضور یافته و توصیه های پلیس و ناجیان غریق را جدی بگیرند.

وی اکثر غرق شدگی های ثبت شده در استان گیلان را در شهرهای بندرانزلی، رودسر، رشت، رودبار، فومن، رضوانشهر، لنگرود، تالش و آستانه اشرفیه بیان کرد و افزود: عمده جان باختگان به دلیل شنا در رودخانه و دریا جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ خیرخواه با اعلام اینکه استفاده از طرح های سالم سازی دریا توسط مسافران و شهروندان در صورت بروز حادثه کمک رسانی بهتر را فراهم می سازد، گفت: حضور ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریا در صورت بروز حادثه، کمک رسانی و کمک های احیایی را سریعتر ممکن خواهد نمود.

معاون اجتماعی پلیس استان گیلان آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت ها و رعایت آن‌ها را از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها