سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبر داد

دیون معوق صندوق ها از دولت حدود 100 هزار میلیارد تومان

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دیون معوق صندوق ها از دولت حدود 100 هزار میلیارد تومان است که در صورت پرداخت نشدن این رقم مشکلات اساسی برای صندوق های بیمه ای ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۲۹۲۶
دیون معوق صندوق ها از دولت حدود 100 هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، بهروز نعمتی، نماینده اسدآباد در ارائه گزارشی از جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی با علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: وزیر در جلسه غیرعلنی گزارشی را از نحوه اداره صندوق ها و مشکلات ارائه کرد که بر اساس این نظرات مشکلات صندوق ها بسیار بزرگ و قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی صندوق مباحث مدیریتی است، گفت: متاسفانه صندوق ها تبدیل به حیات خلوت دولت ها شده اند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: وزیر کار اعلام کرد بخشی از دیون معوق صندوق ها ، مطالباتی است که از دولت ها دارند که این رقم حدود 100 هزار میلیارد تومان است که از سال 75 تاکنون انباشته شده است و دولت ها باید فکری برای این طلب ها نمایند.

وی با بیان اینکه در گزارش وزیر به مشکلات پرداختی صندوق ها نیز اشاره شده، افزود: اگر تدبیر مناسبی در این زمینه اتخاذ نشود ممکن است در پرداخت حقوق بازنشستگان نیز مشکلات جدی ایجاد شود.

نعمتی در ادامه افزود: به نظر می رسد راهکار حل چنین مشکلاتی نیازمند همکاری دولت، مجلس و صندوق ها در ارائه تدابیر لازم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها