از سوی یک نماینده مجلس تشریح شد

ایرادهای وارده به بخشنامه حذف اضافه کاری

مجلس، مخالف حذف بیمه از اضافه‌کاری کارمندان است

بر اساس بخشنامه جدید معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری، با حذف حق‌بیمه از اضافه‌کار کارمندان دولت تحت پوشش تامین اجتماعی، حقوق بیش از یک میلیون بازنشسته 20 تا 40 درصد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۷۲۲۴۲۲

به گزارش مهر، هفدهم تیر امسال، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری بخشنامه‌ای را امضا و ابلاغ کرد مبنی بر این‌که حق بیمه از اضافه‌کار کارکنان دولت که از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند، حذف شود که این مصوبه از سی‌ویکم شهریور نیز اجرایی شد.

براساس این بخشنامه، محاسبه اضافه‌کار در پاداش پایان خدمت و حقوق بازنشستگان نخواهد بود و براساس قوانین سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگی مساوی مجموع پرداختی دو سال پایان خدمت، تقسیم بر ماه‌های این دو سال است و این به این معنی است که کارمندانی که 30 سال از حقوق و اضافه‌کارشان 7 درصد کسر شده، با این ابلاغیه جدید از کاهش حقوق در دوران بازنشستگی برخوردار می‌شوند. کارمندانی که هم‌اکنون ماهانه 7 درصد از حقوقشان به عنوان حق‌بیمه کسر و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود، با ابلاغیه این قانون جدید پس از بازنشستگی با کاهش 20 تا 30 درصدی حقوق مواجه می‌‌شوند و این با توجه به این‌که حقوق بازنشستگی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در مقایسه با نهادهای دیگر پایین است، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهند شد.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، هم‌اکنون 13 میلیون و 800 هزار نفر بیمه‌شده اصلی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ماهانه مبلغی را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند که با توجه به بخشنامه جدید معاونت راهبردی ریاست جمهوری، بیش از یک میلیون نفر از این افراد آنهایی هستند که در سازمان دولتی مشغول به کار بوده و از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند که با حذف حق بیمه اضافه کار، حقوق بازنشستگی این افراد کاهش می‌یابد.

در همین رابطه، محمد اسماعیل سعیدی، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با حذف حق بیمه اضافه‌کاری از حقوق کارکنان، حقوق این افراد 20 تا 30 درصد در زمان بازنشستگی کم می‌شود که این اصلا عادلانه نیست.

وی تاکید کرد: ابلاغ این بخشنامه برای کاهش حقوق بازنشستگان تصمیم ناپخته‌ای است که باید اصلاح شود و به طور حتم کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص واکنش نشان می‌دهد.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها