4 مهر، درگذشت استاد رضا مافی هنرمند نقاش

امروز 4 مهر 1393 خورشیدی برابر با 30 ذی القعده 1435 هجری و 26 سپتامبر 2014 میلادی است. رویدادهای مهمی که در چنین روزی در تاریخ رخ داده ، بدین شرح است:
کد خبر: ۷۲۱۲۸۶
4 مهر، درگذشت استاد رضا مافی هنرمند نقاش

هجری شمسی

4 مهر 1288

ظل السلطان که چندی پیش وارد رشت شده بود و به دست مجاهدین اسیر و بازداشت بود با پرداخت یکصد هزار تومان آزاد و به اروپا رفت.

4 مهر 1289

ناصرالملک از لندن طی تلگرافی قبولی خود را برای نیابت سلطنت اعلام کرد، مشروط بر اینکه ماهیانه به وی ده هزار تومان حقوق پرداخت شود. حقوق عضدالملک نایب السلطنه سابق پنج هزار تومان بود.

4 مهر 1290

در باغشاه نوبران جنگ شدیدی بین قوای دولتی و سالارالدوله به وقوع پیوست. سالارالدوله پس از چند ساعت مقاومت شکست خورده فرار کرد

4 مهر 1304

جمع بسیاری از مردم تهران در میدان بهارستان و مقابل ساختمان مجلس شورای ملی تجمع کرده و خواستار حل مشکل کمبود نان شدند. در تیراندازی سربازان رضاخانی، تعدای از آنان کشته یا مجروح شدند.

4 مهر 1361

استاد "رضا مافی" خطاط صاحب سبک و نقاش برجسته معاصر در گذشت. وی نخستین هنرمند خطاطی بود که خط و نقاشی را به صورت تابلو عرضه کرد و خط نستعلیق را به شکل نقاشی - خطاطی ترسیم نمود. این هنرمند خطاط، بیش از هشتصد تابلو خلق کرد و تعدادی نمایشگاه از آثار خود، در داخل و خارج از ایران، برپا کرد.

هجری قمری

1 ذی الحجه

امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در این روز ازدواج کردند.

میلادی

26 سپتامبر 1889

"مارتین هایدگر" فیلسوف برجسته آلمانی در چنین روزی در شهرِ بادن آلمان به دنیا آمد. وی پس از طی دروس مقدماتی و متوسطه، به تحصیل در رشته فلسفه پرداخت و سپس به تدریس فلسفه روی آورد. هایدگر پس از مدتی به ریاست دانشگاه فرایبورگ آلمان دست یافت و به تمجید از آدولف هیتلر، رهبر حزب نازی پرداخت. به نظر او، شخص پیشوا و تنها خود او واقعیتِ موجود و آینده آلمان و قانون آن است. با این حا هایدگر بعدها از این تعاریف درباره هیتلر نادم شد. او پس از سالیانی از ریاست دانشگاه کناره ‏گیری کرد و به مطالعه و تحقیق مشغول شد. از هایدگر آثار متعددی بر جای مانده که وجود و زمان، متافیزیک چیست، تفکر چیست و سرچشمه کار هنر، از آن جمله است. وی سرانجام در 26 مه سال 1976م در 87 سالگی درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها