حریق بر دامان درختان بلوط دره‌ شاه قلندر

کوه سم‌خر همچنان می‌سوزد

معاون فرماندار اندیمشک از مهار آتش‌سوزی صد‌ها هکتار اراضی جنگلی و درختان بلوط در بخش الوار گرمسیری بعد از گذشت سه روز خبر داد.
کد خبر: ۷۲۰۴۸۶
مهار آتش‌سوزی صد‌ها هکتار اراضی جنگلی در اندیمشک

امیر حمزه بزرگی در گفت‌و‌گو با فارس در اندیمشک اظهار کرد: آتش سوزی صد‌ها هکتار اراضی جنگلی و درختان بلوط بخش الوار گرمسیری که به مدت سه روز ادامه داشت امروز با تلاش ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان، عشایر و ساکنان منطقه و بدون کمک مسئولان استانی مهار شده است.

وی افزود: این آتش سوزی در منطقه کوهستانی کرناس و ریت کوه از توابع بخش الوار گرمسیری رخ داده است که به سبب کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه هنوز میزان دقیق اراضی که دچار آتش سوزی گردیده و همچنین دلیل آتش سوزی مشخص نشده است.

معاون فرماندار اندیمشک اضافه کرد: متاسفانه تقاضای مکرر مسئولان شهرستان از مسئولان استانی برای کمک هوایی و زمینی برای مهار این آتش سوزی بی‌نتیجه بوده و تنها فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان در مرکز شهرستان حضور فیزیکی پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: این چندمین بار است که در ماه‌های اخیر مناطق جنگلی این بخش دچار آتش سوزی شده و تاکنون در اثر این آتش سوزی‌ها صد‌ها هکتار از اراضی جنگلی و گونه‌های نادر درختان زاگرس از جمله بلوط زاگرس، ارژن، کیکم و زالزالک و پوشش گیاهی از بین رفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به این گونه آتش سوزی‌ها و در راستای نگهداری و امدادرسانی به موقع در این گونه موارد ایجاد ایستگاه آتش نشانی با امکانات اطفای حریق مناطق کوهستانی و جنگلی در بخش الوار گرمسری این شهرستان ضروری است.

معاون فرماندار اندیمشک در ادامه افزود: در صورتی که در این خصوص چاره اندیشی نشود به دلیل کوهستانی بودن و هم چنین سخت گذر بودن منطقه بخش الوار گرمسیری و بروز آتش سوزی‌های متعدد به دلایل مختلف تا چندی دیگر حتی نامی از درختان بلوط زاگرس و اراضی جنگلی این بخش نیز نخواهد ماند.

وی در پایان افزود: ضمن اینکه در کنار این اقدامات باید در خصوص حفاظت و نگهداری درختان بلوط و همچنین پوشش گیاهی منطقه در میان ساکنان و عشایر منطقه نیز از سوی دستگاه‌های متولی کار فرهنگی انجام پذیرد.

آتش سوزی در مردادماه سال جاری نیز به بیش از 240 هکتار از مناطق جنگلی بخش الوار گرمسیری اندیمشک خسارت وارد کرد. بخش الوار گرمسیری اندیمشک دارای 187 روستا و حدود 25 هزار نفر جمعیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها