حریق بر دامان درختان بلوط دره‌ شاه قلندر

کوه سم‌خر همچنان می‌سوزد

دره‌ شاه قلندر واقع در سیروان در استان ایلام از بعدازظهر امروز طعمه آتش شده و تاکنون شعله‌های این آتش با وجود حضور بی‌شمار مردم و نیروهای عملیاتی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی سرد نشده است.
کد خبر: ۸۱۷۷۷۲
کوه سم‌خر همچنان می‌سوزد

جنگل‌های بلوط در دامنه ها و ارتفاعات زیبای زاگرس در استان ایلام امسال چندین بار طعم تلخ سوختن را چشیده‌اند و علاوه بر تحمل رنج خشکیدگی و ریزگردها این بار باید سوختن آن هم در حالی که ریشه‌ای محکم در دل خاک دارند را به سرنوشت خود اضافه کنند.

خطاهای انسانی همیشه به طبیعت آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کرده است. زمانی که خطاهای انسانی عمدی باشد باید بیشتر بر حال طبیعت گریست.

دره شاه قلندر واقع در شهرستان سیروان در استان ایلام از بعد از ظهر امروز طعمه آتش کینه شد، آتشی که در پی مشکلات خانوادگی به پا شده بود و تاکنون شعله‌های این آتش با وجود حضور بی‌شمار مردم و نیروهای عملیاتی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی سرد نشده است.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت‌: ارتفاعات واقع در دره شاه قلندر در پی آتش‌سوزی در سیروان هنوز خاموش نشده است.

عبدالصاحب بازیار افزود: این محل در حاشیه منطقه حفاظت شده قرار دارد و در محدوده منطقه آزاد به نام کوه سم‌خر است که هنوز خاموش نشده است.

وی اظهار کرد: به علت وزش باد و توپوگرافی منطقه خاموش کردن آتش با توجه تعداد بالای نیروهای انسانی به سختی انجام می‌شود.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام افزود: محدوده کوچکی از منطقه حفاظت شده دچار آتش‌سوزی شده، اما وسعت آتش‌سوزی در مناطق آزاد بالاست.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها