آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر به مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات آینده خبرگان و مجلس فهرست انتخاباتی خواهید داد، اظهار کرد: دیگر از ما گذشته است که فهرست انتخاباتی بدهیم.
کد خبر: ۷۱۶۸۱۱
هاشمی: از ما گذشته فهرست انتخاباتی بدهیم

به گزارش مهر، وی همچنین در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا بعد از توافق ژنو چیست، گفت: آنها هر چند ماه یک بار مصادیق نقض کردن تحریم‌های گذشته را پیدا و آنها را تحریم می‌کنند.

نامه اعتراضی ایران روی میز آژانس

گیل تودور، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که این سازمان نامه ارسالی تهران درباره تجاوز پهپادهای رژیم صهیونیستی به حریم‌ هوایی ایران به منظور جاسوسی از تاسیسات هسته‌ای را در دست بررسی دارد و به درخواست دولت ایران آن را در اختیار تمام کشورهای عضو نیز گذاشته است.

به گزارش تسنیم، رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نوزدهم شهریور با ارسال نامه‌ای اعتراض‌آمیز به یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس، تجاوز اخیر پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان در نطنز را قویا محکوم و خواستار محکومیت آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

دواتگری: بررسی پرونده بورسیه‌ها فله‌ای نیست

مهدی دواتگری، عضو کمیته بررسی بورسیه‌های غیرقانونی وزارت علوم با تاکید بر حکمفرمایی قوانین در بررسی پرونده‌های بورسیه می‌گوید که این پرونده‌ها قرار نیست به صورت فله‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

او به ایلنا گفت: جلسات این کمیته ادامه خواهد داشت و پرونده بورسیه‌هایی که دارای تخلف است، یک به یک مورد بررسی قرار می‌گیرد. او ارائه آمار درباره تخلف در بورسیه‌ها را منوط به پایان بررسی این پرونده‌ها کرد.

سرنخ‌های جدید از عوامل انتشار مطالب توهین‌آمیز در وایبر

سردار حسین اشتری، جانشین رئیس پلیس کشور گفت: سرنخ‌های جدیدی از عوامل توهین به مقدسات و حضرت امام(ره) در شبکه اجتماعی وایبر به دست آورده‌ایم.

به گزارش مهر، او اظهار کرد: در صورت موافقت دستگاه قضایی، این افراد را به مردم معرفی می‌کنیم.

تاجیک: «ندا» صدای نو اصلاح‌طلبی نیست

به ‌دنبال طرح موضوع راه‌اندازی تشکل تازه‌ای به نام ندا، واکنش‌های انتقادی اصلاح‌طلبان به این تشکیلات ادامه دارد.

در همین باره دیروز محمدرضا تاجیک، مشاور خاتمی در گفت‌وگو با هفته‌نامه صدا، با تأکید بر این‌که «ندا» صدای نواصلاح‌طلبی نیست، گفته است: به نظر من احزاب اصلاح‌طلب عمدتا نگاه شکسته‌ای به حزب و بازی حزبی داشته‌اند. این در حالی است که محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با تابناک گفته که موافق تقابل با جریان موسوم به نسل دوم اصلاح‌طلبان نیستم.

نظر ایرانی‌ها درباره داعش به روایت نیویورک‌تایمز

پس از آن‌که گفته شد ایران در ائتلاف ضد داعش حضور نخواهد داشت، بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی از ضرورت همراهی اوباما با ایران در جنگ علیه داعش سخن گفتند.

در همین رابطه رویترز، مقابله آمریکا با داعش را مستلزم همکاری با کشورهایی در خارج از ائتلاف کشورهای دوست و هم‌پیمان آمریکا دانست و بر ضرورت هماهنگی با ایران تاکید کرد.

الجزیره هم نوشت: پیروزی بر داعش بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست. نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی نوشته است که بیشتر ایرانی‌ها، داعش را دست‌ساخته آمریکا می‌دانند.

گلایه بروجردی از سازمان اطلاعاتی پاکستان

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از سازمان اطلاعاتی پاکستان گفت: متاسفانه این سازمان عملا با نوعی چتر حمایتی نسبت به تروریست‌های فراری و متهمان شرایطی را ایجاد کرده که این معضل در منطقه همیشه ادامه داشته باشد.

وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI) هیچ‌گاه برخورد صادقانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران نداشته است.

عارف: انتخابات مجلس دهم یکی از مهم‌ترین انتخابات بعد از انقلاب است

محمدرضا عارف گفت: انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب است.

به گزارش ایرنا، عارف در دیدار جمعی از اصلاح طلبان استان گلستان و تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور، با اشاره به اظهارات برخی از حاضران درباره انتخابات مجلس آینده، گفت: یکی از آفت‌های فعالیت‌های سیاسی نبود برنامه‌ریزی است؛ در مقاطعی اصلاح طلبان به‌دلیل عدم برنامه ریزی صحیح و مشخص با مشکل روبه‌رو شدند به همین دلیل ما بعد از انتخابات خرداد 92، برای انتخابات مجلس آینده در حال برنامه‌ریزی هستیم و به‌صورت شفاف هم فعالیت‌هایمان را به اطلاع افکارعمومی می‌رسانیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان افزود: هرگونه ائتلاف و تعامل با جریان رقیب با حفظ هویت اصلاح طلبی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها