تبعات اقتصادی استقلال اسکاتلند بر انگلیس

نتایج تازه ترین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که نگرانی سرمایه گذاران نسبت به استقلال اسکاتلند از انگلیس موجب شده تا روند خروج سرمایه از انگلیس طی ماه گذشته با رشد چشمگیر و فزاینده‌ای روبرو شود.
کد خبر: ۷۱۶۴۶۴
تبعات اقتصادی استقلال اسکاتلند بر انگلیس

رویترز گزارش داد نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تبعات مالی و اقتصادی استقلال اسکاتلند موجب شده تا میزان خروج دارایی های مالی و سرمایه از انگلیس طی ماه گذشته به بالاترین حد خود از زمان وقوع بحران مالی 2008 میلادی برسد.

بر اساس این گزارش مردم اسکاتلند در شرایطی قصد دارند در همه پرسی 18 سپتامبر در خصوص استقلال این کشور از انگلیس پس از 307 سال رای دهند که تازه ترین نظرسنجی ها نشانگر افزایش حمایت های مردمی از استقلال این کشور است.

تازه ترین نظرسنجی مشترک "آی سی ام-گاردین" نشان می‌دهد که بیش از 49 درصد مردم اسکاتلند از استقلال این کشور حمایت کرده و 51 درصد نیز با این مساله مخالفت کرده‌اند.

آمارهای جمع آوری شده توسط موسسه "کراس بوردر کاپیتال" نشان می دهد طی ماه گذشته بیش از 27 میلیارد دلار سرمایه و دارایی مالی از انگلیس خارج شده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته تنها به 8.9 میلیارد دلار رسیده بود. این میزان خروج سرمایه از انگلیس از بحران اقتصادی و مالی 2008 میلادی بی سابقه بوده است.

نگرانی های مربوط به استقلال اسکاتلند همچنین موجب کاهش شدید ارزش پوند در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی شده است. میزان نوسانات ارزش پوند در بازارهای بین المللی به بالاترین حد خود از سال 2010 میلادی رسیده است.

این گزارش نشان می دهد که در ماه جولای نیز بیش از 26 میلیارد دلار سرمایه و دارایی از انگلیس خارج شده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها