رقابت 6 نویسنده برای جایزه 50 هزار پوندی بوکر

فهرست نهایی جایزه معتبر بوکر بالاخره روز گذشته معرفی شد و بر همین اساس شش نویسنده که دو تن از آنها آمریکایی هستند، برای بردن این جایزه معتبر 50 هزار پوندی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۵۷۸۶
رقابت 6 نویسنده برای جایزه 50 هزار پوندی بوکر

به گزارش مهر و به نقل از گاردین، در حالی که جایزه مهم بوکر به عنوان مطرح‌ترین جایزه ادبی بریتانیا از امسال برای اولین بار درهای خود را به روی نویسندگان آمریکایی گشود و از حوزه ملی فراتر رفت، اکنون فقط سه نویسنده از شش نویسنده فینالیست این رقابت را نویسندگان بریتانیایی تشکیل می‌دهند.

این حرکت که سال پیش با موافقت و مخالفت‌هایی روبه‌رو شده بود به عنوان حمایت از آزادی زبان انگلیسی با همه قدرت، حیات و عظمتش و فارغ از چارچوب‌های ملیتی سرانجام به کرسی نشست. با این حال خیلی‌ها هنوز نگران تسلط ادبیات آمریکا بر ادبیات بریتانیا هستند.

در هر حال برای همه این افراد نگران شاید راه یافتن دو نویسنده آمریکایی یعنی جاشوا فریس و کارن جوی به بخش نهایی، تائیدکننده همه این نگرانی‌ها باشد.

در این فهرست شش نفره یک نویسنده استرالیایی نیز راه یافته که ریچارد فلاناگان است. سه نویسنده دیگر بریتانیایی هستند که هاوارد جیکوبسون برنده پیشین جایزه بوکر، نیل مخرجی و الی اسمیت نام دارند.

«خیزش دوباره در ساعت مناسب» (جاشوا فریس)، «جاده باریک به عمق شمال» (ریچارد فلاناگان)،

«همه ما در کنار هم هستیم» (کارن جوی فولر)، «جی» (هاوارد جیکوبسون)، «زندگی دیگران» (نیل مخرجی)، «چگونه می‌توان هر دو بود» (الی اسمیت) نام کتاب‌های منتخب هیات داوران بوکر امسال است. برنده این رقابت 50 هزار پوندی، بیست و دوم مهر (چهاردهم اکتبر) معرفی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها