جوان ماندن به معنای حفظ سلامت، طراوت و شادابی و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی است. اگر می‌خواهید عمر جوانی‌تان طولانی‌تر شود چند راه ساده اما مهم زیر را جدی بگیرید:
کد خبر: ۷۱۵۷۶۲
اگر می‌خواهید جوان بمانید

یکنواختی را فراموش کنید

وقتی احساس می‌کنید زندگی‌تان بشدت یکنواخت شده است، به طوری که دیگر نمی‌توانید آن را تحمل کنید، دست به کار شده و کارهای متفاوتی انجام دهید و اندکی هیجان مثبت وارد زندگی‌تان کنید. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید آشنا شدن با افرادی است که رفتارشان تا اندازه‌ای متفاوت از شماست و به‌وسیله آنها تشویق می‌شوید کارهایی انجام دهید که هرگز به فکرتان هم نمی‌رسید. (البته منظور کارهای مضر و پرخطر نیست.) مثلا ممکن است هیچ‌وقت به فکرتان هم نرسیده به کلاس نقاشی یا بازیگری یا آموزش شطرنج بروید، اما دوست جدیدتان چنین پیشنهادی به شما می‌دهد. گاهی اوقات اگر امکانش بود، می‌توانید با تغییر دادن شغل‌تان ـ اگر از آن خسته شده‌اید و روح و روان‌تان را آزار می‌دهد ـ جلوی پیری را بگیرید. وقتی روح آدمی خسته شود، پیری زودتر به‌سراغش می‌آید. همچنین می‌توانید از تعطیلات‌تان به بهترین شکل ممکن استفاده و سعی کنید با روزهای دیگرتان فرق داشته باشند.

خوب بخوابید

خواب برای سلامت بدن از نظر ذهن و جسم بسیار حیاتی است. اگرچه الگوی آن در سنین متفاوت فرق دارد اما موجب جوان ماندن و سلامت است. خواب عمیق تاثیر بسزایی روی نشاط و شادابی بدن دارد و از آنجا که سیستم عصبی مسئول کنترل هاضمه و ایمنی بدن است با استراحت دادن به آن، به بازسازی سلول‌های بدن کمک فراوانی می‌شود. هنگام خواب، بدن از سموم پاک شده و بافت‌های بدن نیز دوباره ساخته می‌شوند. همچنین محققان معتقدند در این زمان ذهن فعال مانده و از طریق رویا به حل کردن یکسری مسائل و مشکلات احساسی می‌پردازد.

رنگ‌های شاد استفاده کنید

برخی مردم به دلایلی عادت دارند همیشه رنگ تیره بپوشند و بیشتر لباس هایشان از رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای و گاه خاکستری است، اما رنگ‌های شاد تاثیر بسیار مطلوبی روی روحیه شخص و اطرافیانش می‌گذارد. اگر می‌خواهید همیشه احساس جوانی کنید، به‌سراغ رنگ‌های شاد بروید و روحیه تان را شاد و سرزنده نگه دارید.

قلب‌تان لبریز از آرزو باشد

بسیاری تصور می‌کنند تنها در دوران جوانی باید آرزو داشت و وقتی مسن‌تر می‌شوید، دیگر نباید به فکر خواست و آرزویی جدید باشید. اما داشتن خواسته و آرزو می‌تواند انرژی و انگیزه لازم برای به جلو پیش رفتن را بدهد. در حقیقت کاری می‌کند که ما مراقب و هوشیار و منتظر باشیم ببینیم بعد چه اتفاقی خواهد افتاد. حتی اگر به چیزی که می‌خواهید نرسید، تلاش کردن در راه آن بسیار زیبا و انرژی بخش است و هرگز احساس پیری نمی‌کنید.

با دیگران دوستی کنید

طولانی‌ترین و شادترین زندگی‌ها متعلق به کسانی است که زندگی شان پر از دوست و افرادی است که به آنها علاقه دارند. زمانی که برای دیگران می‌گذارید باعث آرامش روح و جان شما می‌شود. اگر می‌خواهید جوان بمانید با افرادی از گروه‌های سنی متفاوت دوست شوید. هر گروه سنی ـ از بچه‌ها گرفته تا پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها ـ چیزی برای ارائه دارند. افراد مسن‌تر معمولا بینش شما را نسبت به زندگی عمیق می‌کنند و به شما می‌آموزند که در شرایط متفاوت زندگی چگونه رفتار کنید و افراد جوان‌تر پر از خوشبینی و سرشار از امید هستند و از آنجا که این‌گونه احساسات مسری‌اند وقتی در کنارشان باشید شما نیز به زندگی امیدوار خواهید شد. از خانواده‌تان نیز غافل نشوید. داشتن خانواده، بزرگ‌ترین شانسی است که بیشتر مردم تجربه می‌کنند. ارتباط با خانواده، لذت زندگی را دو چندان می‌کند و در نتیجه می‌توانید زندگی سالم‌تر و در نتیجه طولانی‌تری داشته باشید.

انعطاف‌پذیر باشید

یکی دیگر از اسرار جوان ماندن، انعطاف پذیری و توان سازگاری با تغییر است. جوان ماندن مستلزم این است که بتوانید با زندگی کنار بیایید. مسلما بارها زمین خوردن کودکی خردسال را دیده‌اید. او وقتی به زمین می‌خورد به سبب بدن نرم و لطیفش معمولا کمتر صدمه می‌بیند، زیرا ضربه زمین را به خود جذب نمی‌کند. اما هرچه بزرگ‌تر می‌شویم بدن‌مان محکم‌تر می‌شود و به همان اندازه نیز هنگام زمین خوردن صدمه می‌بینیم و حتی ممکن است جایی از بدن مان بشکند. اگر در برابر مشکلات زندگی نیز همان‌طور عمل کردید و نتوانستید انعطاف از خود نشان دهید پس تردید نداشته باشید که پیر شده‌اید و هر لحظه از انرژی و انگیزه و حتی میل به زندگی خالی می‌شوید چه برسد به این‌که احساس جوانی کنید. انعطاف‌پذیری را فراموش نکنید تا یک عمر جوان بمانید.

منبع: www.tinybuddha.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها