خندوانه، یک برنامه طنز است که مورد توجه هم قرار گرفته و مخاطبان زیادی پیدا کرده و هر شب تعداد زیادی از مردم به تماشای آن می‌نشینند که ساعت 11 شب از شبکه نسیم پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۱۵۶۲۹
روی دیگر بازیگران در خندوانه

خندوانه را رامبد جوان اجرا می‌کند. او هر چند به میانسالی پا گذاشته است، اما با انرژی حرف می‌زند و مانند 20 سال پیش که در کنار زنده‌یاد شکیبایی در سریال خانه سبز حضور داشت، بالا و پایین می‌پرد. او همان‌گونه که بود، هست؛ ولی خندوانه توانسته روی دیگر برخی از بازیگران معروف سینما و تلویزیون ایران را نیز نشان دهد.

یکی از بخش‌های پرطرفدار این برنامه حضور بازیگران کمدین است که به صورت ثابت یک روز در هفته در کنار رامبد جوان برنامه اجرا می‌کنند. علیرضا خمسه، سیدجواد رضویان، بیژن بنفشه‌‌خواه، رضا شفیعی‌جم، شقایق دهقان، سیامک انصاری و امیر غفارمنش برخی از این بازیگرانی هستند که تاکنون به خندوانه آمده‌اند.

رضویان درباره مسائل روز حرف می‌‌زند، خمسه از روزگاران دور خود می‌گوید، بنفشه‌خواه پانتومیم اجرا می‌کند، غفارمنش از روی متن با بیننده‌های برنامه صحبت می‌کند، شقایق دهقان از شیرین‌کاری‌های همسر و پسرش می‌گوید و شفیعی‌جم از دوران دبیرستانش و دوستان خود در آن دوران یعنی جمشید جیگیل و دیگران حرف می‌زند.

این بازیگران هرکدام بتنهایی ظرفیت اجرای یک برنامه کامل را دارند و قادرند برنامه‌ای را مدیریت کنند، بخصوص اگر این برنامه طنز باشد، ولی خندوانه و رامبد جوان بخش دیگری از توانایی‌ آنان را به نمایش می‌گذارد. این برنامه بازیگرانی را که در ذات خود مهربانند و بدون غل و غش شوخی می‌کنند، خاطره‌سازی می‌کنند یا شریک بازی دیگران می‌شوند نشان می‌دهد و حتی از زندگی خصوصی خود براحتی صحبت می‌کنند و از آن موقعیت طنز می‌سازند.

جستجو در زندگی بازیگران و هنرمندان یکی از علایق ذاتی آدم‌هاست و این امر بخوبی در کنجکاوی در زندگی خصوصی هنرمندان غربی و ایرانی و حتی بازیکنان فوتبال و والیبال بخوبی دیده می‌شود. شاید همین دلیل باعث شده مجلات زرد شکل بگیرد؛ ولی اگر بخواهیم عینک بدبینی را از چشمانمان برداریم متوجه می‌شویم که همیشه کنجکاوی در زندگی هنرمندان بد هم نیست و گاهی با خنده و شوخی می‌تواند بعضی از رفتارهایی که اجرای آنها در زندگی مردم سخت به نظر می‌رسد محقق کند. این نوع فرهنگ‌سازی وقتی با خنده و شادی همراه می‌شود تاثیر بیشتری بر مخاطب خواهد داشت.

رامبد جوان بازیگرانی را به این مجموعه می‌آورد و آنها بخش‌هایی از زندگی خود را بازگو می‌کنند، روی دیگر سکه زندگی خود را در این برنامه نشان می‌دهند که بجز نزدیکانشان کمتر کسی آن را دیده است.

این بازیگران از زندگی و رفتارهای خصوصی و شخصی خود سخن می‌گویند و نشان می‌دهند که هنرمندان و بازیگران تفاوتی با دیگر مردم ندارند و زندگی مقابل دوربین با زندگی حقیقی تفاوت‌هایی دارد که بهتر است مردم درباره آن بدانند و با آن آشنا شوند تا دنیای بازیگری مانند سراب چشمان آنان را تار نکند.

(مجید احمدی / جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها