فواد معصوم: ایران برای هر نوع کمک به عراق علیه داعش آماده است

فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق با اشاره به روابط تهران و بغداد گفت: ایران کشور دوست و همسایه ماست و آنان آمادگی خود را برای مقابله با تروریست‌های داعش و کمک به عراق در این ارتباط اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۱۴۹۸۴

به گزارش پایگاه خبری النشره، رئیس‌جمهور عراق در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز افزود: ما به ایران از دریچه دید آمریکا نگاه نمی‌کنیم، ایران کشور دوست و همسایه ماست و بر اساس اصل روابط بین‌الملل با تهران رابطه داریم.

فواد معصوم گفت: ایران آمادگی خود را برای مشارکت در هر کنفرانسی با موضوع مقابله با داعش و کمک به عراق اعلام کرده است.رئیس‌جمهور عراق در ادامه با اشاره به این‌که پس از فروپاشی ارتش این کشور در موصل، مقابله با داعش دشوار شده است، تاکید کرد که سوال‌ها و ابهام‌های زیادی در خصوص علل فروپاشی ارتش در این شهر وجود دارد.وی از دولت جدید عراق که بزودی تشکیل می‌شود، خواست کمیته‌ای حقیقت یاب برای بررسی دلایل فروپاشی ارتش در موصل و تسلیم نظامیان به گروه تروریستی داعش، تشکیل دهد.

معصوم بر ضرورت تشکیل شورای عالی امنیتی و دفاعی عراق تاکید کرد و برخی سیاست‌های مقام‌های سابق این کشور را درخصوص نوع برخورد با عراقی‌ها زیر سوال برد.فواد معصوم گفت: اگر قانون اساسی در عراق کامل اجرا شود و همه خود را پایبند آن بدانند، هیچ مشکلی در کشور باقی نمی‌ماند.

اعلام اسامی وزرای وزارتخانه‌های مهم عراق

اما پس از گمانه زنی‌های فراوان درباره کابینه جدید عراق، عصر دیروز اسامی وزرای وزارتخانه‌های مهم عراق اعلام شد. در این فهرست ابراهیم الجعفری برای پست وزارت خارجه معرفی شده است.به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، در کابینه جدید، هادی العامری به عنوان وزیر کشور ، باقر جبر الزبیدی به عنوان وزیر حمل و نقل ، طارق الخیکانی برای وزارت شهرداری‌ها، محمد شیاع السودانی به عنوان وزیر حقوق بشر، عادل عبدالمهدی به عنوان وزیر نفت و حسین شهرستانی به عنوان وزیر آموزش عالی معرفی شده‌اند. براساس قانون اساسی عراق، کابینه جدید با رای مثبت نیمـــی از نمایندگان به اضافه یک (165رای) می‌تواند رای اعتماد بگیرد.

تسلیحات آمریکایی در دستان داعش

در همین حال شبکه تلویزیونی پرس‌.تی.وی از انتشار نتایج تحقیقاتی در انگلیس درباره گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از این شبکه، نتایج تحقیقات یک مرکز مطالعاتی در انگلیس نشان می‌دهد تروریست‌های داعش از تسلیحات آمریکایی استفاده می‌کنند و این تسلیحات از طریق عربستان سعودی به دست داعش می‌رسد.این گزارش می‌افزاید از عناصر داعش مقادیر چشمگیری تسلیحات سبک ساخت آمریکا شامل سلاح‌های ام16 به دست آمده که روی آنها علامت اموال دولت آمریکا ثبت شده است. همچنین معلوم شده راکت‌های ضدتانک مورد استفاده داعش در سوریه از نوع راکت‌های ام 79 بوده است که پیشتر عربستان سعودی در اختیار نیروهای تحت امر ارتش آزاد سوریه در سال 2013 قرار داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها