با صدور حکمی از سوی رئیس شورای نظارت

صوفی دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما شد

معاون صدا اعلام کرد: راه‌اندازی شبکه‌های جدید رادیویی در دست بررسی مطالعه است.
کد خبر: ۷۱۳۷۱۴
سال 1400، 50 رادیوی ایرانی داریم

محمد حسن صوفی افزود: تعداد شبکه‌های رادیویی به 50 شبکه می‌رسد؛ تاکنون 27 شبکه راه‌اندازی شده و تا سال 1400‌، 23 شبکه دیگر هم راه‌اندازی خواهد شد.

/Media/Image/1393/04/13/635400811144465090.jpg

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی جذب هنرمندان رادیویی توسط دیگر رسانه‌ها و خصوصا تلویزیون گفت: این موضوع دارای چند وجه است؛ اولا در طول تاریخ یکی از کارکردهای رادیو، کادرسازی برای دیگر رسانه‌ها بوده است؛ مثلا اگر به رسانه‌های مکتوب مراجعه کنید، می‌بینید که تعداد قابل توجهی از عناصر فکری و برجسته آنها قبلا در رادیو بوده‌اند و یا هستند. در رسانه‌های تصویری هم همین‌طور؛ مثلا خیلی از بازیگران و کارگردانان از اداره نمایش رادیو به این رسانه‌ها رفتند.

صوفی در عین حال گفت: از سوی دیگر بین رادیو و تلویزیون جدایی وجود ندارد و ما موظفیم همدیگر را کمک تقویت کنیم؛ هرچند اعتقاد داریم هر رسانه‌ای باید با عوامل خودش هویت خود را تقویت کند.

وی ادامه داد: ممکن است این نگرانی وجود داشته باشد که چرا مثلا مجریان شبکه‌های تلویزیونی، در شبکه‌های مختلف حضور دارند، چون مخطب علاقه‌مند است هرمجری را با یک شبکه بشناسند، در رادیو هم وضعیت همین طور است.

صوفی اظهار کرد: یکی از عواملی که باعث شده است شبکه‌های تخصصی جایگاه خود را پیدا کنند، حضور گویندگان و کارشناسان مشخص در آنجاست و خوشبختانه با اقدامات انجام شده در چند سال اخیر از جمله تامین امنیت شغلی و تسهیلات رفاهی، وابستگی همکاران رادیو به این رسانه بیش از گذشته شده است؛ به همین خاطر در این چند سال اخیر خیلی کم می‌بینید یا می‌شنوید گوینده‌ای از رادیو به جای دیگر برود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها