پست​های کلیدی نظام نباید جای فتنه​گران باشد

آیت الله خاتمی: اول ساختارهای نظارتی بعد اینترنت پر سرعت

خطیب جمعه تهران با اشاره به دغدغه‌های مختلف و درخواست‌ها از دولت برای رفع این دغدغه‌ها، دسترسی به اینترنت پاک را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در حوزه فرهنگ دانست و خواستار اقدام دولت در این زمینه شد.
کد خبر: ۷۱۳۶۲۲

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب گفت: این دیدار آکنده از دغدغه‌های فرهنگی بود، البته باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که کار فرهنگی فقط وظیفه دولت نیست. حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما و رسانه‌ها نیز مسئولند، اما آن مقدار که به دولت مربوط است تقاضای اصلی، قرار دادن فضای پاک اینترنتی در اختیار مردم است.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: ما اصلا با فضای مجازی مخالف نیستیم، اما وقتی گل به مردم می‌دهید خارها را بکنید تا دست مردم زخمی نشود، معقول نیست زمانی که ساختارهای نظارتی ما کامل نشده است فضای اینترنتی را آزاد در اختیار مردم بگذاریم. حتی در آمریکا که به قول برخی مهد آزادی‌هاست که البته این مساله دروغ است، آنها اجازه نمی‌دهند یک فیلم ارزشی ما در فضای اینترنت قرار بگیرد؛ سوال اینجاست که چرا آن کار مخالف با دموکراسی نیست، اما ایجاد ساختارهای نظارتی در ایران خلاف آزادی عنوان می‌شود. خاتمی ادامه داد: اگر ساختارهای نظارتی ما درست شودآن‌وقت به جای 3G ، اینترنت پرسرعت 100 در اختیار مردم قرار دهیم، اما این کار سبب نشود که راه برای بیگانگان برای لطمه زدن به اصل دین باز شود. وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه افزود: در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر ضرورت حمایت از قوای سه‌گانه تأکید کردند زیرا اداره یک کشور 75 میلیونی کار آسانی نیست و کمک به قوای سه‌گانه لازم است تا ان‌شاءالله بتوانند بخوبی خدمت کنند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به این‌که سعه صدر در برابر انتقادات یکی دیگر از رهنمودهای رهبری بود، گفت: رهبری به این نکته تأکید کردند که دولت در برابر انتقادها راحت باشد و با سعه صدر برخورد کند و سخنان منتقدان نیز نباید تخریب و نیش‌زدن باشد. دولتمردان نیز تلاش کنند با انتقادات با سعه صدر برخورد کنند.خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که فتنه و فتنه‌گران از خطوط قرمز است، گفت: راز تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسأله فتنه این است که فتنه دعوای شخصی نبود، مساله فتنه چالش با اصل نظام بود البته راه برای توبه باز است اما تا وقتی که لجاجت می‌کنند، خط همین است و پست‌های کلیدی نظام نباید جای فتنه‌گران باشد.

خاتمی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهارکرد: آمریکا با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، عهدشکنی کرد و نشان داد کاملا غیرقابل اعتماد است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آمریکا خوب بداند آنها با ملتی شجاع و عزیز مواجهند که اگر بخواهند به عهدشکنی ادامه دهند، تودهنی محکمی خواهند خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها