حادثه در جهان

مرگ 72 نفردر باران‌های موسمی پاکستان

بر اثر بارش باران‌های موسمی شدید در بخش‌هایی از استان پنجاب در شرق و منطقه کشمیر در شمال شرقی پاکستان 72 نفر کشته و بیش از یکصد نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۷۱۳۵۹۱

سازمان هواشناسی پاکستان اعلام کرد، باران‌ شدید و رعد و برق در 72 ساعت آینده در پنجاب و کشمیر پیش بینی می‌شود که باعث وقوع سیل خواهد شد.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان به سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی و دولت پنجاب دستور داده است فعالیت‌ امداد و نجات در مناطق آسیب‌دیده ادامه یابد. نیروهای ارتش پاکستان نیز برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده اعزام شد‌ه‌اند و تلاش برای نجات گرفتارشدگان در سیل ادامه دارد. یکصد فرد زخمی شده در این حادثه به بیمارستان اعزام شدند و اجساد 72 قربانی به پزشکی قانونی منتقل شده است. ‌/‌ ایسنا

سیل در هند عروسی را به عزا تبدیل کرد

بر اثر جاری شدن سیل در منطقه کشمیر هند اتوبوس حامل مهمانان یک عروسی واژگون شد و 49 نفر کشته شدند.بارندگی شدید و سیل‌آسا که از روز سه‌شنبه گذشته در کشمیر آغاز شده، این منطقه را در وضعیت هشدار قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی است، اتوبوس در مسیر خود به سمت روستای لام نزدیک نوشهرا در حرکت بود که در 150 کیلـــومتری شمال جامو بر اثر سیلاب شدید واژگون شد. پس از آن، تلاش گسترده امدادگران برای نجات غرق‌شده‌ها آغاز شد اما شدت سیل به حدی بود که تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند. / ایسنا

اعدام در انتظار قاتل بانکدار ایرانی

دادگاهی در کوالالامپور مالزی، عامل قتل بانکدار سرشناس ایرانی را به اعدام محکوم کرد.

این ایرانی هفتاد و پنج ساله که موسس بانک عرب ـ مالزیایی (ای.ام بانک) بود هفتم مرداد سال گذشته به قتل رسید. تحقیقات پلیس نشان می‌دهد این بانکدار به دلیل معامله املاک به ارزش بیش از 100 میلیون رینگیت (بیش از 30 میلیون دلار) به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه، عامل جنایت تحت تعقیب قرار گرفت تا این که دو ماه بعد از جنایت مرد چهل و پنج ساله‌ای به نا م کونگ سویی کوانگ شناسایی و دستگیر شد. متهم پس از اعتراف به قتل مرد ایرانی روانه زندان شد. در ادامه همدست وی نیز که یک راننده تاکسی بود دستگیر و روانه زندان شد.

روز گذشته او و همدستش در دادگاه عالی کوالالامپور محاکمه شدند. قضات دادگاه عامل جنایت را به اتهام قتل بانکدار ایرانی به اعدام و به دلیل سوءقصد به جان همسر وی به 18 سال حبس و همدستش را به اتهام مشارکت در قتل بانکدار ایرانی و همکاری با قاتل در صحنه قتل و فراری دادن وی به 14 سال حبس محکوم کردند./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها