شبکه تلویزیونی محلی «طلوع» اففغانستان روز گذشته اعلام کرد فرآیند بازشماری آرای دوم دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور پایان یافته است.
کد خبر: ۷۱۳۵۳۰

به گزارش خبرگزاری شینهوا از کابل تلویزیون طلوع بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد: فرآیند بازشماری صد درصد آرا پنجشنبه‌شب تکمیل شد.

از آنجایی که جمعه روز تعطیل در افغانستان است هیچ مقام افغان در این زمینه اظهارنظر نکرد. نور محمدنور سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اعلام کرده بود 94 درصد همه صندوق های رای بازشماری شده‌اند و فرآیند بازشماری روز پنجشنبه کامل خواهد شد. نور همچنین با اعلام اینکه نتیجه انتخابات بزودی اعلام خواهد شد، تاریخ دقیقی ارائه نکرد. / واحد مرکزی خبر

یونیسف: آمریکا بیشترین آمار قتل کودکان را دارد

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در تازه‌ترین گزارش خود درباره آخرین وضع کودکان جهان اعلام کرد: در میان کشورهای غربی، آمریکا بیشترین آمار قتل کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش درباره بیشترین مرگ و میر کودکان ونوجوانان پسر در سنین ده تا بیست سالگی به کشورهای پاناما، ونزوئلا، اکوادور، ترینیداد و توباگو، برزیل، گوآتمالا و کلمبیا اشاره شده است که نیجریه با 13 هزار نوجوان قربانی شده در صدر جدول قرار دارد.

در این گزارش آمده است: نزدیک به 120میلیون دختر زیر 20سال در جهان یعنی از هر ده دختر یک نفر به اجبار وادار به داشتن روابط جنسی ناخواسته شده است./ واحد مرکزی خبر

250 هزار نفر از طرابلس و بنغازی گریخته‌اند

هیات حمایتی وابسته به سازمان ملل و دفتر حقوق بشر این سازمان در گزارشی اعلام کردند از آغاز درگیری‌های شدید در طرابلس و بنغازی لیبی از حدود چهار ماه پیش تاکنون 250 هزار تن از این دو شهر گریخته و به مناطق دیگر مهاجرت کرده‌اند و حدود صد هزار نفر از آنها در داخل لیبی آواره شده‌اند.

در این گزارش آمده است که فضای هولناک و درگیری‌ها در طرابلس و بنغازی و اقدامات شبه‌نظامیان، لیبیایی‌ها را مجبور به گریختن از این مناطق می‌کند. حملات متعدد به بیمارستان‌ها، اماکن عمومی و ربودن غیرنظامیان، شکنجه و کشتار آنها از جمله مواردی است که در این گزارش ذکر شده است. ‌/‌ایسنا

اردوغان به دنبال استرداد فتح‌الله گولن از آمریکا

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در جریان سفر به انگلیس برای شرکت در نشست سران ناتو به خبرنگاران گفت: در دیدار با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا بر اخراج فتح‌الله گولن، رهبر جماعت نور از آمریکا یا استرداد وی به ترکیه تاکید خواهم کرد.

اردوغان افزود: اگر گولن به گونه‌ای که خود ادعا دارد جرمی مرتکب نشده و قصد فعالیت سیاسی دارد باید به کشورش برگردد و در ترکیه فعالیت کند.‌/‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها