2 مرد حقه‌باز 500 میلیون تومان به جیب زدند

دو متهم که با راه‌اندازی یک شرکت کاغذی و به بهانه فروش خودرو و کارت‌های هدیه مردم را فریب داده و با این روش 500 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، از‌سوی پلیس آگاهی شهرستان گرگان در استان گلستان دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۷۹۴۹۰

فرمانده انتظامی استان گلستان در این باره به جام‌جم گفت: چندی پیش زنی با حضور در پلیس آگاهی گرگان از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت و عنوان کرد: قصد فروش سه واحد تجاری را داشتم و با مردی آشنا شدم که ادعا می‌کرد صاحب یک شرکت بازرگانی است و در زمینه خرید و فروش املاک تجاری فعالیت دارد و اگر بخواهم می‌تواند مقدمات فروش املاک مرا فراهم کند.

شاکی اضافه کرد: این مرد فریبم داد و مدارک سه واحد تجاری‌ام را با ادعای این که می‌خواهد به فروشندگان نشان دهد از من گرفت و متواری شد.

سردار سیدمحمود میرفیضی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات از شاکی مشخص شد مرد شیاد از اعتماد وی سوء‌استفاده کرده و به جای این که برای فروش املاک وی مشتری پیدا کند، اسناد ملکی او را به نام خود ثبت کرده و ناپدید شده است.

با دستور قضایی تحقیقات برای دستگیری مرد شیاد آغاز شده بود تا این که چند نفر با حضور در پلیس آگاهی از دو مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.وی یادآور شد: در تحقیق از این شاکیان معلوم شد آنها قصد خرید خودرو از طریق مزایده برخی از شرکت‌های دولتی را داشته‌اند که با دو مرد که ادعا می‌کردند در شرکت‌های مزایده‌گذار همکاری دارند و می‌توانند خودرو‌های مورد نظر را در این مزایده‌ها برایشان با قیمت مناسب خریداری کنند، آشنا شده‌اند. مالباختگان سپس مبالغی کلان به آنها پول پرداخت کرده‌اند، اما موفق به خرید خودروهای مزایده‌ای نشده‌اند و در ادامه متوجه کلاهبردار بودن دو مرد شیاد شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: با افزایش شکایت‌ها و به دست آمدن تصاویر رایانه‌ای از متهمان فراری معلوم شد یکی از آنها همان مرد کلاهبرداری بوده که پلیس در تعقیبش است. بنابراین جستجو برای دستگیری مرد شیاد و همدستش آغاز شد تا این که چند روز پیش مخفیگاه هردوی آنها در یکی از محله‌های تهران شناسایی و هردو نفر دستگیر شدند.وی خاطرنشان کرد: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی با اعتراف به کلاهبرداری از زن شاکی و انتقال سند سه واحد تجاری او به نام خودشان به کلاهبرداری از دیگر شاکیان به بهانه‌ فروش خودرو اعتراف کردند.

در ادامه این تحقیقات معلوم شد متهمان با راه‌اندازی یک شرکت بازرگانی قلابی، مسئولان شرکت‌هایی که قصد خرید کارت‌های اعتباری و کارت هدیه برای کارکنانشان داشته‌اند را فریب داده و با گرفتن مبالغی از آنها بی‌آن که کارتی تحویلشان دهند، متواری شده‌اند.

بنابر این گزارش، با اعتراف متهمان به بیش از 500‌میلیون تومان کلاهبرداری و صدور قرار قانونی برای آنها تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها