رحمانی‌فضلی: وزارت کشور از جناح خاصی حمایت نمی‌کند

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره پیروزی اصولگرایان در شورای شهر تهران گفت: وزارت کشور اساسا بنا ندارد از جناح خاصی در هیچ انتخاباتی حمایت کند و شورای شهر نیز یک نهاد دموکراتیک است و همه جریان‌ها برای رسیدن به هیات‌رئیسه آن تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۳۱۵۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جمع خبرنگاران افزود: وزارت کشور هیچ نظری در مورد انتخابات اخیر هیات‌رئیسه شورای شهر تهران نداشت و بعد از این هم نخواهد داشت و وظیفه ما ایجاد بستر مناسب و اجرای قانون است.

وزیر کشور گفت: توازن و تعادل در مناطق مختلف کشور و جبران عقب‌افتادگی‌های توسعه‌ای از اولویت‌های دولت در برنامه ششم توسعه است.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر این‌که امنیت مرزهای غربی و شرقی کشور کاملا برقرار است، گفت: بی‌ثباتی‌ها در دو حوزه شرق و غرب کشور همواره برای ما مهم بوده است بخصوص که اخیرا برخی فرقه‌های کینه‌جو، قصد سوءاستفاده از مرزهای مشترک را داشتند.وی ادامه داد: در غرب کشور نیروهای امنیتی و نظامی کاملا بر اوضاع مرزها مسلط هستند و اگر خطوط قرمز ما رعایت نشود، بلافاصله اقدام لازم را انجام خواهیم داد. وزیر کشور گفت: امنیت داخلی را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: اوضاع در عراق به نفع دولت مرکزی و به ضرر افراط‌گرایان در حال تغییر است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ناآرامی‌های شهر بافق گفت: اختلافاتی وجود داشت که در نهایت قرار شد اختیار لازم به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شود تا در محل تصمیم‌گیری کند، بنابراین نماینده این وزارتخانه با حمایت وزارت کشور در محل حاضر شد و مذاکرات خوبی نیز میان معدنکاران و دولت انجام گرفت و درنهایت مقرر شد با دادن حق به افراد ذی‌حق، موضوع به پایان برسد.

رحمانی‌فضلی در جواب سؤالی در مورد انتخاب معاون سیاسی در وزارت کشور نیز گفت: معاونت سیاسی وزارت کشور جای بسیار حساسی است و با افرادی برای پذیرش این مسئولیت مذاکراتی شده است و اکنون دو یا سه نامزد برای این پست وجود دارد که باید با مشورت با رئیس‌جمهور و در نظر گرفتن نظر ایشان، گزینه نهایی انتخاب شود.

موانع قانونی برای فعالیت مجدد خانه احزاب

وزیر کشور در مورد فعالیت مجدد خانه احزاب گفت: بنای دولت این است که مردم در تمام امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و از جمله سیاسی در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مشارکت کنند و در بعد سیاسی برای راه‌اندازی خانه احزاب چند جلسه برگزار و مشخص شد مشکلاتی از منظر قانونی و حقوقی وجود دارد.در آخرین جلسه نمایندگان خانه احزاب مقرر شد وزارت کشور محور شود و به حل این مشکلات کمک کند.

رحمانی‌فضلی ضمن رد تغییر در تقسیمات کشوری برای حل بی‌تعادلی‌های منطقه‌ای افزود: دولت در نظر دارد از طریق سازوکار بودجه و دیگر سیاست‌ها نسبت به رفع نابرابری‌های جغرافیایی اقدام کند.وی وضع امنیتی بخش شرقی کشور را مناسب توصیف کرد و گفت: طرح‌های مهم و موثری نیز در آنجا در حال اجراست که همه اینها نوید از آینده‌ای خوب برای مناطق شرقی کشور دارد.

رحمانی‌فضلی در ادامه گفت: درخصوص گروگانگیری‌های اخیر با تکیه بر همین پتانسیل توانستیم با مذاکره با افراد ذی‌نفوذ، گروگان‌ها را آزاد کنیم که نشان‌دهنده میزان قدرت دولت در این مناطق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها