روزنامه ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرد: وهابیان عربستان سعودی طرحی مبنی بر نبش قبر پیامبر(ص) و انتقال پیکر ایشان به قبرستان بقیع را در دست دارند.
کد خبر: ۷۱۲۵۱۳
طرح وهابی‌ها برای نبش قبر پیامبر(ص)

به گزارش واحد مرکزی خبر ، روزنامه ایندیپندنت در مقاله ای به قلم اندرو جانسون نوشت بر اساس طرحی که با خطر ایجاد تفرقه در جهان اسلام مواجه است، مقبره حضرت محمد (ص) که یکی از مقدس ترین اماکن اسلام است ممکن است تخریب شود و پیکر وی به یک مقبره ناشناس منتقل شود.

این پیشنهاد بحث برانگیز بخشی از سندی است که یک استاد دانشگاه برجسته سعودی تهیه و در میان متولیان مسجد النبی در مدینه منتشر کرده است، جایی که پیکر مطهر حضرت محمد (ص) در زیر یک گنبد سبز مدفون شده است و میلیون ها زائر آن جا را به عنوان دومین مکان مقدس اسلام زیارت می کنند.

این طرح را یکی دیگر از اساتید دانشگاه عربستان که از تخریب مکان های مقدس و آثار باستانی در مکه که مقدس ترین مکان در جهان اسلام است انتقاد کرده است افشا کرد.

در این طرح تخریب حجره های اطراف مقبره حضرت (ص) پیشنهاد شده است که برای شیعیان قابل احترام است.

در این سند 61 صفحه ای خواسته شده است بقایای پیکر حضرت محمد (ص) به قبرستان بقیع در مجاورت مقبره وی منتقل و به صورت ناشناس دفن شود.

دولت عربستان در گذشته اصرار داشت که برای ایجاد تغییراتی در مکان های مقدس اسلامی با جدیت کامل اقدام کند.

روزنامه ایندیپندنت پیش از این افشا کرده بود که چگونه گسترش چند میلیارد پوندی مسجد الحرام منجر به تخریب 95 درصد از ساختمان های هزار ساله مکه شده است و هتل ها، آپارتمان ها و مراکز خرید لوکس جای این بناهای تاریخی را گرفته اند.

آمادگی زن انگلیسی برای سر بریدن

روزنامه دیلی تلگراف می نویسد: زنان انگلیسی که به داعش پیوسته اند آماده هستند تا سر دشمنان خود را از تن جدا کرده و به عنوان اولین زنانی که این اقدام را انجام داده اند مطرح شوند.

در همین رابطه یکی از زنان انگلیسی که به همراه همسر خود به سوریه رفته و به گروه داعش پیوسته اقدام به انتشار پیامی در زیر تصویر منتشر شده از ماجرای سربریدن جیمز فولی کرده و ضمن حمایت از این اقدام نوشته است: من نیز آماده ام تا سر امریکائی ها و انگلیسی ها را از تن جدا کنم. من از سایر زنان انگلیسی می خواهم تا به ما بپیوندند.

این زن که خدیجه نام دارد در سال 2012 میلادی به همراه همسر سوئدی و فرزند کوچکش به خاورمیانه سفر کرده و سپس به گروه داعش در سوریه پیوسته است.

وی چندی پیش با انتشار تصویری از کودک خردسال خود که در حال حمل یک اسلحه اتوماتیک بود معروف گشت. این زن انگلیسی در پیام های خود غرب را بلاد کفر خوانده و خواستار پاکسازی کشورهای غربی از وجود کافرین شده است.

آمادگی این زن انگلیسی که پیش از سفر به سوریه در منطقه "لویشام" در جنوب لندن زندگی می کرد، برای دست زدن به خشن ترین نوع از اقدام تروریستی در حالی است که بریتانیا از دو هفته قبل یعنی زمان انتشار تصویر ویدیوئی سربریده شدن جیمز فولی، در شوکی بزرگ فرو رفته و مقامات لندن در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن از پیوستن اتباع این کشور به گروه های تروریستی جلوگیری کنند .

یونسی: برخی مشاوران روحانی کار خراب کن هستند

علی یونسی در جلسه‌ای با طلاب مدرسه حقانی قم و در پاسخ به سؤالی از وی درباره علت بزرگ کردن مولوی عبدالحمید گفت: برخلاف آنچه درباره بزرگ کردن مولوی عبدالحمید گفته ‌شده، این کار من نیست و کار استاندار سیستان و بلوچستان بود که من رفتم و ماجرا را جمع کردم. حتی به روحانی هم گفتم که به عبدالحمید به اندازه خودش باید بها داد و من حتی با آمدن وی به فرودگاه در استقبال از روحانی هم مخالف بودم، اما خودشان برنامه ریختند و او را آوردند.

به گزارش جهان، وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه دولت بالاخره می‌خواهد با موضوع مخالفت آمریکا با اعزام طالبی به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد چه کند؟ گفت: این واقعاً یک معضل برای دولت شده است و توی آن مانده‌ایم.

یونسی گفته که محمد نهاوندیان به‌عنوان جایگزین طالبی به آمریکا معرفی ‌شده و مورد قبول آمریکایی‌ها قرار گرفته، اما حالا نهاوندیان راضی نیست. او افزوده که قرار شد شریعتمداری را بفرستند، اما او زبان انگلیسی بلد نیست و هنوز مانده‌ایم که چه باید کرد. یونسی همچنین افزوده است بعضی از مشاوران روحانی کار خراب‌کن هستند. او حتی مثال هم می‌زند و از آقایان محمدرضا صادق و حسام‌الدین آشنا نام می برد.

ناگفته هایی جدید از استیضاح وزیر سابق علوم

ماجرای استیضاح آقای رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری حاشیه هایی داشت که پیش از این رسانه‌ای نشده بود. نخست آنکه شب پیش از استیضاح، وزیر، در فراکسیون رهروان ولایت که آقای علی لاریجانی در رأس آن قرار دارد، حاضر شده و آقای کاظم جلالی در آن جلسه به وزیر می‌گوید که این چهار معاون وزیر مورد اعتراض نمایندگان (صدیقی، سمنانیان، میلی منفرد و صادقیان) را عوض کن تا قضیه تمام شود،‌ اما وزیر جواب منفی داده و گفته که وی استعلام کرده و آن‌ها مشکلی ندارند و در فتنه هم نبوده‌اند.

گزارش جهان، طیف آقای لاریجانی حتی بحث استعفای دو نفر از معاونان وزارت علوم برای نجات وزیر از استیضاح را مطرح کردند، اما نه وزیر زیر بار رفت و نه استیضاح‌کنندگان. نتیجه رأی‌گیری در فراکسیون رهروان هم رأی به استیضاح وزیر بوده، اما آقای لاریجانی از صدور این نظر در قالب بیانیه جلوگیری کرده و گفته که نمایندگان بنا بر تشخیص خودشان عمل کنند. قرار نهایی بر سناریوی حکمیت آقای لاریجانی در سطح مجلس می‌شود و نتیجه همان شد که در صحن مجلس وزیر و برخی نمایندگان با دادن اطلاعات خود به رئیس مجلس خواستار حکمیت او شدند.

گفته شده آقای کاظم جلالی از طرف آقای لاریجانی مأموریت داشته تا در طول مذاکرات مجلس به رایزنی و ارزیابی خود ادامه دهد و سرانجام پس از نقطه نظرات موافقان و مخالفان استیضاح و نظرات وزیر، آقای جلالی به رئیس مجلس اعلام می‌کند که احتمال رأی آوردن استیضاح ۵۰ – ۵۰ است. اینگونه بود که آقای لاریجانی در پایان جلسه آن موضِع حمایت‌گرانه را نسبت به وزیر گرفت و با پیشنهاد تلویحی برکناری دو معاون وزیر، خواستار حفظ او شد که این اظهار نظر برای وی هزینه‌های زیادی داشت.

گفته می شود که آقای لاریجانی در میانه جلسه، کرسی ریاست را برای مذاکره تلفنی با رئیس جمهور ترک کرده است.

خبر دیگر در همین رابطه اینکه آقای حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور، درباره عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح و تبعات عدم حمایت از وزیرش گفته است: آقای روحانی تا شب استیضاح اعتقاد داشت که نیازی به حضورش در جلسه نیست و علاوه بر فعالیت معاونان پارلمانی دولت و وزارتخانه‌ها برای همراه کردن نمایندگان، آقای لاریجانی هم قول داده که مسأله به نفع دولت مدیریت شود. دولتی‌ها بر این گمان بوده‌اند که بدون هزینه کردن از رئیس‌جمهور، قضیه به نفع دولت تمام خواهد شد و اگر چنین شود جریان مقابل ضربه جدی خواهند خورد.

باج کلان عربستان به سران داعش

به دبنال هشدار غیرمنتظره ملک عبدالله پادشاه عربستان در مورد هدف قرار دادن اروپا و آمریکا توسط داعش، منابع می گویند که سعودی ها به این گروه باج داده اند تا به این کشور حمله نکنند.

نشریه ورد نت دیلی نوشت: این منبع که خواستار عدم افشای نامش بود گفت که سعودی سال ها پیش نیز مشابه این اقدام را انجام دادند. در آن زمان شاهزاده ترکی رئیس وقت سازمان اطلاعاتی عربستان به افغانستان سفر کرد تا با اسامه بن لادن رهبر القاعده ملاقات کند.

در آن جلسه، ترکی میلیون ها دلار پول به بن لادن داد تا از حمله القاعده به عربستان جلوگیری کند.

به گفته ی این منبع آگاه، داعش ماه گذشته قصد حمله به عربستان را داشت و حتی برخی از اعضای این گروه تروریستی علنا اعلام کردند که قصد تصرف مکه و مدینه را دارند.

شاهزاده بندر بن سلطان برای دور نگاه داشتن داعش از مرزهای کشورش، دست به مذاکراتی پشت پرده با سرکردگان آن زده است. بندر برادرزاده پادشاه عربستان است و پیش از آن که ریاست اداره امنیت و اطلاعات و شورای امنیت ملی عربستان را برعهده بگیرد، سال‌ها سفیر ریاض در واشنگتن بود.

این منبع افزود: فراغت ملک عبدالله از احتمال حملات داعش علیه عربستان سعودی، این تردید را پیش می‌آورد که شاهزاده بندر بن سلطان مشغول مذاکرات پشت پرده برای دور نگاه داشتن داعش از مرزهای سعودی است.

به نوشته نشریه ورلد نت دیلی به نقل از منبع ناشناسش، با وجود روابط نزدیکی که بندر طی چندین سال با گروه‌های جهادی درست کرده، او کانال‌های لازم برای پرداخت باج به ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه داعش را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
صدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
سلام خدا لعنتاشان كند این خانه ، خانه پیامبر است صاحب خانه فرجی میكند تا منجی بیاید داد از این قوم بستاند
برای فرج منجی صلوات
شمسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
گویا خداوند دارد این وهابیون را كه دست نشانده و در س گیرنده انگلیس هستند را امتحان میكند این افراد از كافران هم كافر ترند گویا حكومت ال سعود از خود اراده ای ندارند این افراد از دین خود هم عدول كرده اند، آن وقت می گویند هر كاری كه ما میكنم از دست خداوند است .خداوند در هیچ جا یی منعكس نشده كه مقبره ها را خراب كنید . بیچارگان چنان تحت اسثتمار هستند كه نفت میدهند و بجای ان اسلحه تاریخ گذشته را میگیرند تا هم مذهب خود را اواره بیابان كنند ای ال سعود عمرت به سر امده و یارای مقابله با ایران را نداری ایران هنوز ابر قدرت است با تو مستعمره، ابر قدرتها تفاوت دارد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها