پایگاه دیلی بیست گزارش داد: بسیاری از زنان و دختران ایزدی توسط داعش به گروگان گرفته شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها شرایط بسیار بدی در زندان‌های مخفی داعش دارند و بعضا توسط این گروه بعنوان کنیز فروخته می شوند و سرنوشت بسیار بدی در انتظار آنهاست.
کد خبر: ۷۱۱۶۷۳
سرنوشت زنان ایزدی در زندان‌ های داعش

زنانی که موفق به فرار از زندان های داعش شده اند به بیان خاطرات خود پرداخته اند.آنها به رسانه ها گفتند : زنان و دخترانی که در زندان‌های موصل توسط داعش نگه‌داری می شوند ، دو گزینه پیش رو دارند ، یا اینکه بعنوان برده به اعضای داعش فروخته شوند یا اینکه هر روز در زندانهای داعش مورد تجاوز قرار می گیرند و این برای آنها به معنای مرگ تدریجی است.»

این زنان گفتند قیمت فروش دختران به اعضای داعش حداقل 25 دلار و حداکثر 150 دلار است.

گزارش ها از عراق حاکی از آن است که علاوه بر زنان ایزدی ، زنان ترکمن و مسیحی نیز چنین سرنوشت شومی دارند و تعداد آنان ، بسیار زیاد است.

زیباکلام: نفهمیدم احمدی نژاد چقدر رای آورد!

صادق زیباکلام عصر شنبه در همایش چالش‌های دولت اعتدال با مجلس اصولگرا در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه سما در اردبیل اظهار کرد: در دو سال دوران پایانی خاتمی، اصلاح‌طلبان کج دار و مریز این فعالیت‌ را ادامه دادند و با روی کار آمدن احمدی‌نژاد در سال 84 با 17 میلیون رأی به صراحت اعلام شد که باید برنامه هسته‌ای با سرعت ادامه پیدا کند و شورای امنیت و گروه 1+5 هر چه تحریم و تهدید است، تشدید کند.

به گزارش نامه نیوز، وی در مورد فتنه سال 88 به صراحت اضافه کرد: بنده بارها در مناظرات اعلام کردم و اینجا نیز می‌گویم که برای من مشخص نشده آیا احمدی‌نژاد در 22 خرداد سال 88، 24 میلیون رأی آورده است یا نه؟

زیباکلام در پاسخ به سئوالی در مورد رأی نیاوردن هاشمی در سال 84 گفت: به صراحت باید اعتراف کرد که شیوه‌های ناامیدکننده اواخر سال 84 از سوی دولت خاتمی سبب شد تا اصولگرایان و احمدی‌نژاد با 10 میلیون رأی برنده شوند اما اگر موضوع محبوبیت خاتمی را در آن مقطع با الآن مقایسه کنیم به خوبی در می‌یابیم که در این هشت سال او از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در باره استیضاح وزیر سابق علوم نیز گفت: مقصر رأی مثبت نمایندگان به استیضاح وزیر علوم شخص رئیس جمهور و سخنرانی‌های چند روز قبل از استیضاح با عنوان «به جهنم بروید» ‌بود.

کیسینجر خواستار ایجاد نظم نوین جهانی شد

سیاستمدار برجسته آمریکایی با توجه به تنش‌های موجود در نقاط مختلف دنیا خواستار ایجاد نظم نوین جهانی و همکاری واشنگتن در این زمینه شد.

به گزارش تسنیم به نقل از وال‌استریت ژورنال، هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا و کارشناس مسایل سیاست خارجی از دولت این کشور خواست در در ایجاد یک نظم جدید جهانی همکاری داشته باشد.

وی در توضیح این عقیده به جنگ داخلی در لیبی، ظهور داعش در عراق و سوریه و بی‌رمقی دموکراسی در افغانستان اشاره می‌کند. علاوه بر این تنش با چین و روسیه را نیز باید در نظر گرفت. مفهوم نظم که دوره جدید را مورد تایید قرار داده است در بحران قرار دارد. تلاش برای نظم جهانی مدتهای مدیدی است که تقریبا به صورت انحصاری توسط مفاهیم جوامع غربی تعریف شده است.

آمریکا پس از جنگ جهانی دوم اقتصاد خود را تقویت کرد و مشعل‌دار رهبری عرصه بین‌المللی شد. دموکراسی، صلح و اقتصاد آزاد مفاهیمی بود که کشورهای زیادی در اروپا و آمریکا از آن پیروی کردند. اما مناطق زیادی در دنیا با این مفاهیم غربی نظم آشنا نشده‌اند.

توجیهات نتانیاهو درباره پذیرش آتش‌بس با حماس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توجیه تصمیم خود برای پذیرش آتش‌بس با حماس به وجود «تهدیدات مختلف» اشاره کرد و حتی کوشید با ذکر نمونه‌ای از اقدامات آمریکا در فلوجه، اقدام خود را درست جلوه دهد.

«بنیامین نتانیاهو» در گفت‌وگو با کانال 2 تلویزیون اسرائیل به توجیه علت تصمیم خود برای پذیرش آتش‌بس با حماس و مخالفت با ادامه درگیری پرداخت و مدعی شد: «هنوز این احتمال وجود دارد که در نهایت، حماس را «سرنگون» کنیم.»

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «امروز، وقتی به اطرافم نگاه می‌کنم، القاعده را در مرز می‌بینم، داعش در مرزهای اردن و لبنان می‌تازد، در لبنان، حزب‌الله است که ایران از آن حمایت می‌کند، خود ایران نیز هست. با توجه به این تهدیدات مختلف، ما در کابینه هدفی تعیین کردیم و آن وارد کردن ضربه سنگین به حماس بود که این کار را با کشتن فرماندهان ارشد و تخریب تونل‌ها انجام دادیم. من تصمیم گرفتم همه منابع‌مان را در این عرصه صرف نکنم.»

نتانیاهو برای توجیه تلاش‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت: «باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در حال یکپارچه کردن ائتلاف بین المللی علیه داعش است که اندازه آن نصف حماس است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهارك
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
۰
۰
دوستان عزیز در سایت جام جم سلام
من سایت شما رو از طریق اینترانت محل كارم میبینم تقریبا 80 درصد صفحات سایت باز نمیشه
لطفا تمهیداتی برای ما قایل باشید چون فقط تیتر اخبارتونو میتونیم بخونیم
از طریق محل كارمون كاری برامون نمیكنن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها