دختر صدام در رویای بازگشت به قدرت

پیشروی گروه تروریستی "داعش" فرصت انتقام‌گیری را برای رغد فرزند ارشد صدام فراهم کرده است. او با ثروت ده‌ها میلیون دلاری به حمایت از تروریستها برخاسته و در فکر بازگشت به قدرت است.
کد خبر: ۷۱۱۲۱۷
دختر صدام در رویای بازگشت به قدرت

"اشپیگل آنلاین" در مقاله‌ای در توصیف رغد می‌نویسد، او چه در زندگی شخصی و چه در دنیای سیاست، همواره با ظاهری که از مدهای روز نشان دارد، حاضر است. دختر ارشد صدام زمانی پیرو ایدئولوژی حزب بعث بود: سکولار، مدرن و وطن‌پرست. حالا اما به نظر می‌رسد که او ناگهان تغییر عقیده داده است.

ماه ژوئن رغد در مصاحبه‌ای از پیشروی گروه "داعش" در عراق ابراز خوشحالی کرد. این اظهار عقیده در حالی بود که رغد معمولا در زمینه سیاست به ندرت سخن می‌گوید، زیرا این درست همان شرطی است که خانواده سلطنتی اردن در ازای اعطای اقامت به او برایش قائل شده‌اند.

به نوشته گزارشگر اشپیگل، وضعیت کنونی در عراق لحظه انتقام‌گیری را برای پیروان حزب سرنگون‌شده‌ بعث فراهم کرده است. افسران عالی‌رتبه‌ی رژیم بعث که با سقوط صدام همه چیزشان را از دست داده بودند، حالا به حقوق‌گیران گروه تروریستی "داعش" تبدیل شده‌اند و بازگشت‌شان به عرصه قدرت را جشن می‌گیرند.

یکی از نظامیان عراقی در گفتگویی با روزنامه "نیویورک تایمز" از تماس‌های تلفنی پی‌درپی حرف زده بود که از سوی یکی از ژنرال‌های ارتش صدام دریافت می‌کرده است.

نظامی یادشده در ادامه به روزنامه آمریکایی گفته بود که این ژنرال در آخرین تماس تلفنی‌اش به وی اطلاع داده بود که حالا در جبهه "داعش" می‌جنگد و تهدید کرده بود: «صبر کن‌، به زودی به سراغ شما می‌آییم و قطعه‌قطعه‌تان می‌کنیم.»

در صفحه فیس‌بوکی که گفته می‌شود متعلق به رغد است، هر روز عکسی از آلبوم خانوادگی صدام منتشر می‌شود؛ عکس‌هایی که تصویری متفاوت از صدام که به عشرت‌طلبی معروف بود، نشان می‌دهند. او در این عکس‌ها به جای لیوان ویسکی، یا قرآن به دست گرفته یا لباس حج به تن دارد.

صدام در این عکس‌ها عنوانی تازه گرفته است: "شهید امت اسلام"!

خبرسازی اصلاح‌طلبان افراطی

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان اینکه استیضاح ۵ وزیر خبرسازی دروغ اصلاح‌طلبان افراطی برای تخریب روابط مجلس و دولت است، گفت: افراطیون اصلاح‌طلب نمی‌خواهند مجلس و دولت رابطه مطلوب داشته باشند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به جوسازی رسانه‌ای اصلاح‌طلبان افراطی درباره استیضاح 5 وزیر کابینه گفت: یکی از سیاست‌ها و استراتژی‌های اصلاح طلبان افراطی و فتنه‌گران ایجاد شکاف میان جبهه اصولگرایی در نحوه مواجهه با دولت و همچنین اختلاف بین مجلس و دولت است.

وی با بیان اینکه افراطیون اصلاح‌طلب پشت پرده اختلاف بین مجلس و دولت هستند، تصریح کرد: وقتی نمایندگان مجلس خودشان می‌گویند فعلاً خبری از استیضاح جدید نیست و می‌خواهند با دولت تعامل کنند مشخص نیست چرا رسانه‌های اصلاح‌طلب به‌نمایندگی از نمایندگان مجلس مدعی می‌شوند که 5 استیضاح دیگر طراحی شده است.

ترقی گفت: البته برخی‌ها می‌خواهند برخی وزرای دولت که مورد وثوق دولت نبوده‌اند از طریق استیضاح از کابینه خارج شوند تا هزینه آن به دوش اصولگرایان باشد که این امر هم نیازمند هوشیاری اصولگرایان است.

روش‌های عجیب داعش برای جذب نیرو

نشریه «دیلی میل» در گزارش اخیر خود افشا کرد «آدرس ایمیل‌های مرده» راهگشای تروریستها برای تبادل اطلاعات و سفر به سوریه و عراق است.

به گزارش فارس، نشریه «دیلی میل» در گزارش خود با اشاره به گفته مقامات ترکیه درباره اینکه 20 شهروند انگلستان در خانه‌های امن منتظر علامت هستند تا با رد شدن از مرز به سوریه وارد شوند، افشا می‌کند که چطور پست‌های الکترونیکی (ایمیل) محرمانه شهروندان انگلیس را به منطقه جنگی در سوریه هدایت می‌کند.

به نوشته دیلی میل، شبه‌نظامیان انگلیسی از سیستم پیچیده «صندوق‌های پست الکترونیکی مرده» بهره می‌برند تا راهشان را به سوی عراق و سوریه هموار نموده به داعش بپیوندند. از این آدرس‌ ایمیل‌های خاموش هیچگاه نامه‌ای ارسال نمی‌شود، بلکه در پوشه «درافت»، (پیش‌نویس) خود دستورالعمل‌هایی دارند که شبه‌نظامیان را راهنمایی می‌کند.

جنگجویان آینده، سپس از راه مرزهای غیر قابل جستجو در ترکیه راهی کمپ‌های آموزشی سوریه می‌شوند.

به نوشته دیلی میل، بازگشت 250 تندرو انگلستان که 200 نفر آنها به «لندن» برگشته‌اند متخصصین ضد ترور را به تکاپو واداشته است. حتی گفته می‌شود تبادل گذرنامه با افراد هم‌سن با مشخصات ظاهری مشابه در هنگام خروج از مرز ترکیه امری است که برای گیج کردن مامورین امنیتی بین نیروهای تکفیری اتفاق می افتد.

افشای محتویات یک کامپیوتر متعلق به داعشی‌ها

پایگاه اینترنتی فارن پالسی گزارش داد که یک سوری به کامپیوتری متعلق به گروه داعش دست یافته که حامل اطلاعات زیادی از جمله چگونگی استفاده از سلاح میکروبی و گسترش آن و همچنین 26 صفحه درخصوص استفاده از سلاح کشتار جمعی بوده است.

در پایگاه این مجله هم‌چنین آمده است: این اطلاعات شامل تصاویری از اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده، نوشته‌هایی در خصوص چگونگی ساختن بمب، دستوراتی مبنی بر سرقت خودروها و اطلاعاتی درباره اتخاذ اقداماتی برای ممانعت از بازداشت شدن بوده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد که صاحب این دستگاه به خوبی از چگونگی به کارگیری سلاح میکروبی آگاه بوده و برای حمله‌ای احتمالی آماده می‌شده است.

فارن پالسی، همچنین اعلام کرد: اطلاعات نشان می‌دهد که صاحب این دستگاه یک تونسی به نام "محمد" بوده که شیمی و فیزیک خوانده است.

در همین حال پایگاه هافینگتون پست در یادداشتی به رویکرد اجتماعی این گروه تروریستی پرداخته و نوشته است: گروه داعش نشان داده که یک راهبرد پیچیده در شبکه‌های اجتماعی در پیش گرفته که در این راستا از ویدئوهای با کیفیت و کمپین‌های هشتگی در توییتر بهره می‌برد.

ویدئوی سربریدن خبرنگار آمریکایی که داعش اخیراً منتشر کرد می‌تواند نشان دهد که این گروه نسبت به باج‌خواهی‌هایش جدی بوده و می‌تواند همزمان با نبردهایش به منظور تشکیل خلافت در خاورمیانه، ترس و وحشت بیشتری بیافریند.

گروه الحیات به عنوان شاخه‌ی رسانه‌ای داعش در ماه ژوئیه در رسانه‌های اجتماعی، ویدئویی با زیرنویس انگلیسی منتشر کرد که چند کودک را نشان می‌دهد که در کنار شبه‌نظامیان در حال افطار هستند. همچنین الحیات یک هفته بعد همزمان با عید فطر ویدئویی منتشر کرد که نشان‌دهنده یک اعدام دسته‌جمعی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها