تلویزیون بی بی سی در گزارشی به بررسی استراتژی داعش و نقاط قوت و ضعف این گروهک تروریستی پرداخت و گفت:پیشروی های سریع گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق همگان را غافلگیر کرد اما مدتی است که با شروع عملیات هوایی آمریکایی ها و عملیات زمینی نیروهای دولتی و کرد عراقی، گروه دولت اسلامی در حالت تدافعی قرار گرفته، آمریکایی ها از ائتلافی جهانی برای مبارزه با تهدید دولت اسلامی سخن می گویند.
کد خبر: ۷۱۲۱۱۴
شکست تاکتیک وحشت داعش

داعش از نظر برخی کشورهای غربی و منطقه خاورمیانه یک تهدید جدی نظامی و امنیتی است این گروه، منطقه ای حدود 100 هزار کیلومتر مربع معادل کشور اردن را در دو کشور مهم خاورمیانه در کنترل خود گرفت. بین 10 تا 20 هزار نیروی انسانی دارد برخی گزارشها دارایی این گروه را حدود دو میلیارد دلار و بیشتر برآورد کرده و دولت اسلامی را ثروتمندترین گروه پیکارجوی اسلامگرا در جهان نامیده اند .

داعش در سوریه هم با جبهه النصره و هم با سایر گروه های مسلح و دولت بشار اسد می جنگد، گروه تحت امر ابوبکر البغدادی چند نقطه ضعف استراتژیک دارد یکی توسل بیش از حد این گروه به خشونت است همین حالا هم افکار عمومی جهان اسلام، اقدامات این گروه را برنمی تابد تاکتیک ایجاد وحشت سراسری قبلا در عراق امتحان و شکست خورده است نمونه اش واکنش سنی ها به گروه تحت امر ابومصب الزرقاوی بود رهبر القاعده در عراق که به شکلی گسترده دست به کشتار شیعیان و مخالفانش می زد اما در نهایت سنی ها با تشکیل شوراهای بیداری علیه نیروهای زرقاوی و امثال وی وارد عمل شدند.

آیا هاشمی به عربستان می رود؟

فائزه هاشمی درباره اینکه آیا به دلیل در پیش بودن ایام حج آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان دعوت شده است اظهار داشت: ایشان بارها به عربستان دعوت شده‌اند، نمی‌دانم حالا استثناً بروند یا خیر و اطلاعی ندارم.

به گزارش فارس، پیش از این نیز غلامعلی رجایی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام درباره اینکه آیا هاشمی رفسنجانی در سال 93 به عربستان سفر خواهد کرد یا نه، گفته بود: دعوت از وی انجام شده است و ما منتظر بعضی از اقدامات هستیم.

این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی با سایت انتخاب در 28 بهمن سال گذشته درباره سفر احتمالی به عربستان گفته بود: اصل سفر بنا بود که برای زیارت و مراسم عمره به حج بروم که مشکلی نیست، مسأله این است که اگر بحث مذاکره برای حل مشکلات است؛ باید اول در اینجا طرحی آماده شود که ما چه می‌خواهیم و آنها چه می‌خواهند، باید بحث‌های کارشناسی شود تا هر کسی که می‌رود؛ با برنامه برود و مذاکره کند.

مرتضوی: نگفتم به من مدال بدهند

یکی از خبرنگاران خطاب به سعید مرتضوی گفت که شما قبلا مدعی بودید که نظام باید به شما مدال بدهد آیا همچنان بر این باور هستید که مرتضوی در پاسخ گفت: این مطلب در واقع نگارش ژورنالیستی و تحریف مطبوعاتی بوده و به همین جهت من خیلی مایل نیستم با برخی از رسانه‌ها مصاحبه کنم چراکه حرف‌هایی را که گفته می‌شود تحریف کرده و آنگونه منعکس می‌کنند که خودشان دوست دارند.

وی افزود: من معتقدم که ما مدیون نظام هستیم و نظام هیچ دینی به گردن ما ندارد و من به جرات می‌گویم که هیچ‌وقت این صحبت را مطرح نکردم هر زمان صدای ضبط شده من را بیاورید آن زمان درست است.

سعید مرتضوی پیش از ورود به دادسرا با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من 3 پرونده یکی درخصوص تحقیق و تفحص تامین اجتماعی، شکایت فاضل لاریجانی و شکایت وکلای عباس پالیزدار در دادسرا دارم که نسبت به هر سه پرونده لایحه دفاعی خود را تنظیم و به دادسرا تقدیم کرده‌ام.

ادعاهای ضدونقیض درباره پهپاد اسراییلی

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با استناد به نظر فردی که وی را "کارشناس مسائل نظامی" خطاب کرد، ادعاهای تازه و ضدونقیضی را درباره پهپاد شکار شده در ایران بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "پاتریک مگاهان"، کارشناسی که روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست به وی استناد می‌کند مدعی شده این گفته ایران درباره اینکه این پهپاد در مسیر حرکت به سمت نطنز بوده درست نیست زیرا که این سایت هسته‌ای نزدیک به 1000 مایل از ایران فاصله دارد و از برد هرمس 180 و یا 450 خارج است.

وی افزود: این گمانه‌زنی وجود دارد که این پهپاد می‌تواند متعلق به آذربایجان هم بوده باشد، اما باز هم فاصله نطنز از آذبایجان به قدری زیاد هست که این نوع از پهپادها نتوانند برای گردآوری اطلاعات به آنجا بروند و برگردند.

با این حال پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع جاسوسی رژیم صهیونیستی چندی پیش به نقل از منابع نظامی این رژیم متعلق بودن این پهپاد به اسرائیل را تأیید و دلایل استفاده از آن در این مأموریت را هم تشریح کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها