فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء:

کمترین جابجایی ناوهای هواپیمابر شناسایی می‌شود

مراسم رونمایی از سامانه های جدید پدافند هوایی امروز با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و جمعی از مسئولین لشگری برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۲۴۶۰
رونمایی از سامانه های جدید پدافند هوایی

در این مراسم از رادار کیهان، پروژه انتقال اطلاعات هادی، رادار دوبعدی آرش 2، سامانه طرح های پروازی FIC 2، سامانه دستیار فرمانده با قابلیت نمایش موقعیت دیده بان ها و دریافت اطلاعات سامانه های راداری رونمایی شد.

امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در خصوص مشخصات این سامانه ها، گفت: رادار کیهان یک رادار دوبعدی با قابلیت کشف فاصله، زاویه و سمت و سرعت شعاعی اهداف است و قابلیت آشکارسازی و رهگیری اهداف هوایی شامل هواپیماهای متعارف و بمب افکن و ترابری را دارد.

سرتیپ اسماعیلی درباره پروژه انتقال اطلاعات هادی اظهار داشت: این پروژه توانایی انتقال اطلاعات رادار به فاصله بیش از 100 کیلومتر را دارد و در بستر فیبر نوری عمل می کند و دارای رادار سمت یاب، رادار شناسایی، رادار ارتفاع یاب و قابلیت دریافت اطلاعات از سامانه کنترل و فرماندهی است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به مشخصات پروژه راداری آرش 2 افزود: این رادار یک رادار دوبعدی است و پوشش زاویه 360 درجه است و ارتفاع بیش از 100 هزار پا را رصد می کند.

امیر اسماعیلی در خصوص پروژه اف آی سی 2 تصریح کرد: این سامانه قابلیت دریافت و پردازش اطلاعات پروازی از سامانه اتوماسیون کنترل ترافیک هواپیمایی کشور را دارد و اطلاعات طرح های پروازی هواپیماهای عبوری را برای مناطق کنترل و فرماندهی پدافند هوایی ارسال می کند.

وی در مورد سامانه دستیار فرمانده نیز گفت: این سامانه با دریافت و پردازش اطلاعات رادارهای محلی و پردازش آنها اطلاعات مورد نیاز جهت تصمیم گیری را تولید و در اختیار فرمانده قرار می دهد که این امر موجب دسترسی به موقع و در لحظه فرماندهان مراکز کنترل و فرماندهی دفاع هوایی به اطلاعات رادارهای محلی، دیده بان ها و دیگر اطلاعات مورد نیاز واگذاری هدف به جنگ افزار می‌شود و موجب بالا بردن قدرت و سرعت در تصمیم گیری می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در پایان اظهار داشت: دستاوردهای دیگر این قرارگاه به یاری خداوند در رژه روز سی و یکم شهریور رونمایی خواهد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
لطفا بودجه را بیشتر صرف مشكلات اقتصادی كنید

نیازمندی ها