فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا اعلام کرد:

تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در اطراف مرزهای ایران

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء:

کمترین جابجایی ناوهای هواپیمابر شناسایی می‌شود

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء اعلام کرد: با استفاده از سامانه‌های جدید پدافندی کمترین جابجایی ناوهای حامل هواپیما و بالگرد ثبت و ضبط می‌شود.
کد خبر: ۸۳۰۳۰۷
کمترین جابجایی ناوهای هواپیمابر شناسایی می‌شود

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای جدید پدافند هوایی اظهار کرد:‌ تمام این دستاوردها در فضای تهدید و تحریم حاصل شده اما تهدیدی برای سایر کشورها نیست.

وی افزود:‌ رادار فتح 14 که از فناوری نیمه هادی بهره برداری می‌کند برای استفاده از ارتفاع بسیار بالا در داخل کشور طراحی ، تولید و مستقر شده است و این رادار که رادار کشف و شناسایی است در واقع راداری دو منظوره است.

امیر اسماعیلی همچنین با اشاره به این که سامانه تلاش یکی دیگر از سامانه‌هایی است که رونمایی می‌شود، خاطر نشان کرد:‌این سامانه برای ره گیری و درگیری با اهداف ارتفاع متوسط و بالا به کار می‌رود. این سامانه بومی با همکاری پدافند و وزارت دفاع طراحی و تولید شده است.

وی افزود: سامانه همیار رهگیر یکی دیگر از سامانه‌هایی است که در واقع سیستم شنود الکترونیکی بوده و قادر است جابجایی اندکی از ناوهای حامل هواپیما یا بالگرد را به اندازه X درجه ثبت و ضبط کند.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: سامانه حلقه دیدار (SSR بومی)‌ یکی دیگر از سامانه‌هایی است که رونمایی می‌شود. این سامانه، سامانه شنود و تحلیل‌گر اطلاعاتی پسیو، غیر قابل کشف و بومی است. همچنین از دو رادار بومی و راهبردی به نام «بینا» و «نظیر» در نقاط کوهستانی و دشتی در دهم شهریور ماه رونمایی می‌شود. این سامانه‌ها در منطقه کم نظیر بوده و توانایی شناسایی اهداف ارتفاع بالا را داشته و دقت بسیار خوبی دارند و مناسب کشف موشک‌های نیمه بالستیک و کروز بوده و اهداف کوچک را نیز شناسایی می‌کنند.

امیر اسماعیلی افزود:‌ اواخر پاییز امسال رزمایش پدافند هوایی در نیمی از کشور به صورت مستقیم و تمام کشور به صورت غیر مستقیم برگزار می‌شود که تمام دستاوردها و تاکتیک‌های پدافندی در این رزمایش به کار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: پدافند هوایی همیشه بیدار و رو به جلو و آماده دفاع است و تمام دستاوردهای پدافند برای صلح و ثبات و امنیت است. هیچ پرنده‌ای بدون اجازه حق نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی را ندارند و ما حق دفاع را برای خود مجاز می‌دانیم. طبق آمار سازمان بین‌المللی هوانوردی آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه است. اکنون پدافند هوایی در 3 هزار و 800 نقطه از کشور پراکنده شده است.

امیر اسماعیلی درباره‌ی سامانه اس 300 نیز خاطر نشان کرد: این سامانه در کنار سایر سامانه‌های پدافند هوایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت البته پدافند هوایی همواره سامانه‌های خود را بومی و بهینه می‌کند و هر سامانه‌ای که تولید یا به کشور وارد می‌شود نیز باید به‌روز شود. البته سامانه باور 373 نیز که یک سامانه پیشرفته و برای شناسایی افراد در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد در دستور کار است و این سیستم نیز در کنار سایر سامانه‌های پدافندی به کار گرفته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود درباره‌ی نوع عملکرد پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی در این سالها در فضای تهدید و تحریم دستاوردهای مختلفی داشته است. هیچ کشوری نبوده که در این شرایط بتواند این دستاوردها را داشته باشد. دستگیری ریگی، فرود اجباری هواپیماهای بدون مجوز، یا عدم اجازه ورود به هواپیمای بدون مجوز نشان می‌دهد که پدافند نمره قابل قبولی گرفته است.

امیر اسماعیلی در ادامه با اشاره به طرح نور ولایت 1 که در سال 91 توسط رهبری ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد:‌ طبق این طرح ما نیازهای خود را تولید می‌کنیم و امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه تمام این سامانه‌ها را وارد سیستم یکپارچه پدافند هوایی کنیم.

وی همچنین افزود: دانشگاه پدافند هوایی دومین سال خود را سپری کرده و دانشجویان این دانشگاه وارد سال سوم خود شده‌اند. مرکز آموزش درجه‌داری نیز در حال آموزش نیروهای پدافند است و دو دوره فارغ‌التحصیل داشته است.

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به ارتباط خوب پدافند هوایی با سایر نیروهای مسلح و سازمانها و نهادهای غیر نظامی، خاطر نشان کرد: رزمایش مشترک با سپاه و سایر نیروهای مسلح تبادل اطلاعات راداری و همچنین ایجاد امن‌ترین آسمان در خاورمیانه نشانه‌ی همکاری خوب پدافند هوایی با سایر سازمان‌های نظامی و غیر نظامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها