ایران زمین

تامین اعتبار برای خسارت‌دیدگان عشایر سمنانی

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان از تخصیص 11 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت‌دیدگان عشایر استان سمنان خبر داد و افزود: خشکسالی سطح مرتع‌های استان را با کاهش مواجه کرده و به همین دلیل عشایر برای تهیه علوفه دام‌های خود با مشکل روبه‌رو هستند و خسارات فراوانی دیده‌اند.
کد خبر: ۷۱۲۲۵۲

سیدمجید موسوی با بیان این‌که بخش کشاورزی استان با بررسی‌های انجام شده 332 میلیارد تومان از خشکسالی خسارت دیده است، افزود: این خسارات در بخش‌های دامداری، زراعت و باغبانی، منابع طبیعی، شیلات، محیط‌زیست و آبخیزداری است.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده، صد میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره، 40 میلیارد تومان درخصوص اعتبارات بلاعوض برای پروژه‌های عمرانی و 30 میلیارد تومان دیگر برای جبران خسارت در زمینه دام، طیور و آبزیان تامین خواهد شد و به همین نسبت باتوجه به خساراتی که در شهرستان میامی وارده شده است، قرار شده تمام کسانی که در اثر خشکسالی متحمل ضرر شده‌اند، وام‌های آنها استمهال شود. مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: دامداران و کشاورزانی که به بانک بدهکار هستند به بانک کشاورزی مراجعه کرده و نسبت به تمدید وامشان اقدام کنند./ مهر

ممنوعیت صید میگو از 13 شهریور

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو از سیزدهم شهریور در آب‌های بوشهر ممنوع است.

عبدالحسن تنگستانی افزود: با توجه به این ممنوعیت، صیادان تا پایان روز پنجشنبه برای صید میگو زمان دارند و پس از آن، صید ممنوع و غیرقانونی خواهد بود.

وی با اشاره به گذشت بیش از یک‌ ماه از آغاز زمان صید میگو در آب‌های استان بوشهر، تصریح کرد: تاکنون 1359تن میگو توسط صیادان صید شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل صید به 1430 تن برسد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: صید میگو در آب‌های استان بوشهر امسال به نسبت سال گذشته دارای کاهش 44 درصدی است. وی با بیان این‌که در سال گذشته میزان صید میگو در استان بوشهر 2440 تن بود، گفت: البته میزان صید میگوی امسال در استان بوشهر به نسبت میانگین ده سال گذشته دارای افزایش زیادی است.

به گفته تنگستانی، استان‌های بوشهر و خوزستان دارای صیدگاه‌های مشترک در بخش شمالی آب‌های استان بوشهر است که ممنوعیت صید به صورت همزمان در این دو استان اجرا خواهد شد.‌/‌مهر

از ابتدای سال

حوادث غیرطبیعی جان 537 نفر در آذربایجان غربی را گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی از جان باختن 537 نفر در اثر حوادث و علل غیرطبیعی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

علی افتخاری با اشاره به این‌که 372 نفر از این جمعیت مرد و بقیه زن بوده‌اند، افزود: از این تعداد چهار مورد مربوط به غرق شدگی و 11 مورد با سلاح سرد بوده و تصادفات جاده‌ای نیز بیشترین سهم را در این میان داشته است. وی یادآور شد: آمار غرق‌شدگی و جان باختن با سلاح سرد و آمار فوتی‌ها به دلیل تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته کاهش و تعداد مراجعان به پزشک قانونی به‌دلیل نزاع افزایش داشته است.‌ / مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها