علی درستکار - منتقد، کارشناس و مجری - برنامه «خندوانه» را موفقیتی برای تلویزیون دانست و گفت: رامبد جوان پیامبر شادی است.
کد خبر: ۷۱۲۲۲۶
محمدرضا شهیدی‌فرد: «خندوانه» بی‌رقیب است

رامبد جوان هم با اشاره به اینکه در برنامه «خندوانه» همه چیز آزاد است و مدیریت شده نیست، گفت:‌ از تماشاچیان می‌خواهیم که راحت حرف بزنند و تمام تلاشمان این است که فضایی جذاب و معاشرتی آزاد به وجود آید.

نشست نقد خندوانه رامبد جوان

از اینکه دل مردم ایران را شاد کردید متشکرم

در نشست نقد و بررسی برنامه «خندوانه» حجت الاسلام محمدرضا زائری خطاب به رامبد جوان گفت: می‌خواهم پیامی را به شما بدهم که وقتی تیمی برنده می‌شود، بزرگان نظام به بازیکنان آن پیام را می‌دهند: «از اینکه دل مردم ایران را شاد کردید متشکرم».

این کارشناس رسانه ادامه داد:‌ کاری که باعث شود، دل مردم در این شرایط اقتصادی و فرهنگی شاد شود، ارزشمند است.

وی با اشاره به آیات و احادیث، خندیدن را از نعمت‌های خداوند خواند و گفت: تصور غلط وجود دارد و آن اینکه دین فضای گریه است در حالی که خدا آفرین می‌گوید کسی را عامل شادی مردم است و قاعده این است که خنده ارزش دارد.

این نویسنده و فعال رسانه‌ای افزود: البته خندیدن مبنا دارد؛ آنچه که خندیدن از آن ساطع می‌شود مهم است نه خود خنده. برنامه «خندوانه» باید سعی کند عوامل خنده را تقویت کند.

حجت‌الاسلام زائری در بخش دیگری درباره‌ی ساختار برنامه «خندوانه»‌ گفت: در خیلی از برنامه‌ها تماشاگران در صحنه حضور دارند ولی از آن‌ها به عنوان ویترین استفاده می‌شود؛ این که در این برنامه حضور تماشاچی‌ها به چشم می‌خورد، خوب است.

وی با بیان اینکه «موضع من موضع دفاع از برنامه "خندوانه" است»، گفت: این برنامه توانسته با مخاطب ارتباط بگیرد و فضای شاد را ایجاد کند. موضع من به عنوان یک طلبه این نیست که برنامه از آن جهت خوب است که مردم به سمت تماشای ماهواره نمی‌روند؛ چرا که این، موضعی منفعل است و در خور نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

شهیدی‌فرد: عجیب است مقامات قبول کردند از ته دل بخندند

در ادامه برنامه محمدرضا شهیدی‌فرد - کارشناس رسانه و مجری تلویزیون - به بیان دیدگاه‌های خود درباره‌ی «خندوانه»‌ پرداخت و گفت: می‌توانم استدلال کنم که هیچ رقیبی برای این برنامه وجود ندارد. این برنامه بزرگ‌ترین و موفق‌ترین برنامه در ماه‌ها یا سال‌های اخیر است. به نظرم در تاریخ ایران پیدا نمی‌کنید که یک برنامه در ماه اول پربیننده شود؛ آن هم در شبکه‌ای که تازه تأسیس شده است.

مشاور و عضو اتاق فکر خندوانه با بیان اینکه خندیدن در جامعه ما سخت است، گفت: مقامات و افراد قبول کردند در برنامه «خندوانه»‌ از ته دل بخندند و این عجیب است.

وی ادامه داد: بخشی از موضوع این برنامه سبک زندگی است که موضوع اساسی کشور ماست. «خندوانه»‌ زمان و مسائل زمان را خوب می‌شناسد و متناسب با اهداف جمهوری اسلامی کار می‌کند.

این کارشناس رسانه حمایت از زبان فارسی را از جمله ویژگی‌های برنامه «خندوانه» دانست و اظهار کرد: ما یک کلمه نابجا در این برنامه نمی‌شنویم در حالی که در برنامه‌های کمدی، زبان فارسی زیر سوال می‌رود و از اصطلاحات نادرست استفاده می‌شود.

رامبد جوان: هر چه بلدیم خرج می‌کنیم

در ادامه برنامه رامبد جوان - کارگردان طنز «خندوانه» - با بیان اینکه می‌دانیم این پروژه می‌تواند ادامه پیدا کند و مهمتر از آنچه هست، بشود، گفت: در آینده گزارش مردمی داریم که قرار است از شهرستان‌ها باشد. موسیقی محلی نیز مد نظرمان است که اجرا کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی نقطه پایان «خندوانه» گفت: ما هر چه بلدیم را داریم خرج می‌کنیم و در طول مسیر هم صاحب تجربه می‌شویم. اکنون با تمام قوا کار می‌کنیم و می‌دانیم مسیر آینده باید تغییر کند.

رامبد جوان در پاسخ به اینکه مهمانانی که در برنامه دعوت می‌شوند، خودشان موضوعات را مطرح می‌کنند یا پرسش‌ها از قبل تعیین شده؟ با اشاره به اینکه در برنامه «خندوانه» همه چیز آزاد است و مدیریت شده نیست، گفت:‌ از تماشاچیان می‌خواهیم که راحت حرف بزنند و تمام تلاش‌مان این است که فضایی جذاب و معاشرتی آزاد به وجود آید.

مجری برنامه «خندوانه» در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره اینکه اگر این برنامه را در یکی از شبکه‌های سراسری می‌ساخت باز هم همین آزادی عمل را در طرح موضوعات داشتند؟ توضیح داد: شرایط ما در شبکه نسیم بهتر است. باید از مدیریت آقای کرمی تشکر کنم؛ چراکه خیلی دلش برای کار می‌تپد و موضع بالا به پایین ندارد شاید هم به خاطر نوع شبکه می‌تواند این همراهی را داشته باشد.

این نشست در فرهنگسرای رسانه اجرا شد و رامبد جوان پاسخگوی سوالات اختصاصی خبرنگاران بود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها