همزمان با پیشروی های گروه داعش در مناطق تحت سیطره گروههای تروریستی رقیب درحاشیه شمالی حلب و ادامه درگیریهای داخلی میان گروههای تروریستی تکفیری، ائتلاف گروههای "جبهه النصره و جبهه اسلامی" با صدور بیانیه ای اعلام کردند که عملیات جدیدی را علیه مواضع گروه تروریستی داعش با عنوان "نهروان شام" در مناطق حاشیه شمالی و شرقی شهر حلب، شروع کرده اند.
کد خبر: ۷۱۰۳۳۳
جنگ نهروان شام در راه است

در این بیانیه که 7 گروه تروریستی شامل گروههای"ارتش مجاهدین، تیپ طلوع آزادی، سپاه شام، گروه نورالدین زنکی، حرکت حزم و دو گروه دیگر" آن را امضا کرده اند گروه داعش "خوارج زمان" نامیده شده و بازپس گیری روستاهای "عادلیه، حصیه، سید علی، ظاهریه"- که هفته گذشته به تصرف داعش در آمده بودند- اعلام شده و بر ادامه عملیات تا اخراج داعش تأکید شده است.

بنابر گزارش اتاق عملیات مشترک گروه‌های "جبهه اسلامی و النصره"، در درگیریهای امروز 43 نفر از تروریستهای داعش (شامل یک تروریست با تابعیت آمریکا) به هلاکت رسیده و 3 نفر از آنها هم به اسارت درآمدند که احتمالا به زودی اعدام خواهند شد.

داعش، جبهه النصره و جبهه اسلامی سه گروه عمده تکفیری فعال در سوریه هستند که هرکدام دارای روابطی با شبکه تروریستی تکفیری القاعده هستند. آنها به طور همزمان با سرویسهای اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه، قطر و عربستان سعودی مرتبط هستند. در دوسال اخیر بر سر برخی منافع اقتصادی و مسایل اعتقادی با یکدیگر به شدت درگیر شده اند که این درگیریها هزاران کشته و مجروح از طرفین برجای گذاشته است.

سم مشایی برای احمدی‌نژاد

وزیر علوم دولت دهم با بیان اینکه تحلیل‌های مشایی برای احمدی‌نژاد حکم سم را داشت گفت:من در هیات دولت علیه مشایی موضع‎گیری می‎کردم. وقتی آقای احمدی‎نژاد گفت که من مشایی هستم و مشایی من، دستم را بلند کردم گفتم: «من اصلا این حرف‎ها را قبول ندارم. آقای مشایی احمدی‎نژاد نیست. نمی‎دانم چیست ولی احمدی‎نژاد نیست».

کامران دانشجو در مصاحبه با هفته‌نامه "پنجره" اظهار کرد:برخی مواقع مشایی حرف هایی می‎زدند که من قبول نداشتم. می‎گفتم از کجا چنین چیزی را می‎گویید؟ می‎گفتند خبر است. می‎گفتم خبر از کجاست؟ می‎ماند. موضعگیری‎ها و تحلیلهایشان را قبول نداشتیم و معتقد بودیم که این‎ها برای آقای احمدی‎نژاد مفید نیستند و برای ایشان حکم سم را داشتند. سمی شدن یک میوه خیلی خیلی شیرین.

وی افزود:من تحلیل‎‎های ایشان را قبول نداشتم. مکتب ایرانی را که مطرح می‎کرد قبول نداشتم. سه ـ چهار تا تحلیل در دولت مطرح کرد که قبول نداشتم و همان زمان هم گفتم که قبول ندارم.

دکتر دانشجو در پاسخ به این پرسش که در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 آیا به آقای احمدی‎نژاد رأی می‎دهید؟ گفت:او کاندیدا نمی‎شود.

خطر «داعش» در آذربایجان

روزنامه هفته ایچی چاپ باکو با اشاره به خطر «داعش» در جمهوری آذربایجان نوشت:گروه تروریستی داعش در برخی مساجد شهر استانبول اتباع آذری را شستشوی مغزی داده و سپس به سوریه و عراق اعزام می کند.

" الهام اسماعیل " همکار سابق وزارت امنیت ملی آذربایجان و تحلیلگر سیاسی در این خصوص گفته است: «نمی توانم در خصوص خطرآفرین بودن گروه داعش در آذربایجان حرفی بزنم، ولی به هر حال، خطر آنها در آذربایجان هم اکنون سوسو می زند. در حادثه شهر صابرآباد نیز خود را تا حدودی نشان دادند. اگر به سوریه جنگجو می فرستند، پس در صورتی که بدون نظارت رها شوند، می توانند خطر آفرین باشند.

عطریانفر: باید با لاریجانی همراه شویم

عضو مرکزیت حزب کارگزاران می‌گوید اصلاح‌طلبان باید با لاریجانی همراه باشند چرا که اگر چه او اصولگراست اما مدیریتی اصلاح‌طلبانه دارد.

به گزارش جهان، محمد عطریانفر در مصاحبه با هفته‌نامه صدا گفت: به نظر من نه‌تنها لاریجانی و همفکرانشان باید وارد مجلس شوند، بلکه اصلاح‌طلبان باید تلاش کنند اگر وی در جایگاه ریاست مجلس هم قرار گرفت با او همراه باشند.

وی افزود: به اعتقاد من آقای لاریجانی در جایگاه مدیریت مجلس، امروز تصویری مانند آقای روحانی در نظام اجرایی پیدا کرده است که می‌توانیم روی آن حساب کنیم. وی فعالیت‌های ملی انجام داده و مدیریت‌های هوشمندانه‌ای داشته است. باید در نظر بگیریم اگر ریشه ایشان اصولگرایی است، اما روند مدیریتی او در مجلس اصلاح‌طلبانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها