ایران زمین

حمله عقرب​ها به روستای زلزله زده «آب انار»

مدیر دامپزشکی آبدانان از سمپاشی روستای «آب‌ انار» بخش کلات مورموری از توابع استان ایلام علیه عقرب خبر داد.دکتر عسگر درویشی افزود: با توجه به این‌که در روستای آب انار بخش کلات مورموری چند مورد عقرب زدگی داشتیم و بعد از زلزله به‌دلیل تخریب‌های ناشی از آن تعداد عقرب‌ها بیشتر شد، این روستا علیه عقرب سمپاشی شد.وی افزود: این سمپاشی از سه روز قبل آغاز شده و تمام منازل و محل نگهداری دام‌ها را شامل می‌شود‌. /‌ ایسنا
کد خبر: ۷۱۰۴۹۸

تصویر تلویزیون در روستا​های خراسان جنوبی دریافت نمی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‏ جنوبی با بیان این که خراسان جنوبی هم‏ اکنون از فقر زیرساخت‏های فرهنگی بشدت رنج می‏برد، گفت: سرانه فضای فرهنگی خراسان جنوبی نسبت به کل کشور پایین است.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان برخورداری مردم خراسان جنوبی از شبکه‌های دیجیتال را 69 درصد ذکر کرد و افزود: این رقم در کشور 85 درصد است.

وی با اشاره به این که 200 روستای استان بدون پوشش شبکه دیجیتال است، تصریح کرد: 90 روستای استان از دریافت هرگونه شبکه تلویزیونی محروم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که بسیاری از مدارس استان بدون امکانات و تجهیزات است، یادآور شد: بسیاری از مدارس توان پرداخت هزینه‌های اولیه خود را هم ندارند و مدرسه هوشمند برای بسیاری از فرزندان این استان رویا شده است.

به گفته وی ده هزار دانش‌آموز در مناطق محروم مرزی و 20 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی استان تحصیل می‌کنند که نیازمند توجه ویژه هستند./ مهر

هشدار درباره احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب مازندران

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران درباره احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی این منطقه به دلیل گرمای هوا و دخالت عوامل انسانی، هشدار داد.

عیسی عطایی با اشاره به افزایش کم‌سابقه دمای هوا از هفته‌های گذشته تاکنون، افزود: احتمال وقوع آتش‌سوزی در برخی عرصه‌های جنگلی بویژه ذخیره‌گاه‌های ذربین مرزن‌آباد وجود دارد.

وی به منظور پیشگیری از ایـــن حوادث غیرمترقبه از مسافران و گردشگران استفاده‌کننده از این عرصه‌ها، خواستار همکاری بیش از پیش شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران کمبود نیروی انسانی و امکانات لجستیک برای محافظت از عرصه‌ها و جلوگیری بموقع از آتش سوزی را به عنوان مشکل اساسی این نهاد معرفی کرد.

عطایی گفت: طی امسال ده فقره آتش‌سوزی در عرصـــه‌های طبیعی غرب مازندران رخ داده که به حدود ده هکتار خسارت وارد کرده است./ ایرنا

پایان حاشیه‌نشینی کرمان با اجرای طرح کمربند سبز

استاندار کرمان با اشاره به آزادسازی 105 هکتار از اراضی تصرف شده با اجرای طرح کمربند سبز، گفت: با اجرای این طرح بحث حاشیه‌نشینی در کرمان پایان خواهد یافت.

علیرضا رزم حسینی افزود: در طرح کمربند سبز 1.5 میلیون درخت کاشته خواهد شد و کــمربندی به عرض 300 متر دور تا دور شهر کرمان خواهیم داشت.

وی از تشکیل کمیته آب با 30 عضو از مدیران سابق و با تجربه با هدف صرفه‌جویی منابع آب بخش کشاورزی خبر داد و یادآور شد: در استان کرمان سالانه 6.2 میلیارد مترمکعب از آب‌های زیرزمینی برداشت می‌شود که فقط حدود 230 میلیون مربوط به بخش آب شرب است و حدود 95 درصد مصرف آب استان مربوط به بخش کشاورزی است که اگر مدیریت شود، منابع قابل ملاحظه‌ای را می‌توان ذخیره کرد.استاندار کرمان با بیان این که باید در حوزه آب با تدبیر عمل کـــــرد، گفت: به همین دلیل طرحی را با عنوان پلیس آب در پیش رو داریم که این طـــــرح را در 17 مرحله طی برنامه پنج ساله و با هدف صرفه‌جویی در بخش کشاورزی اجرایی می‌کنیم و اولین مرحله آن از ماه آینده آغاز خواهد شد./ مهر

افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی از 125 میلیون به 150 میلیون ریال پس از تصویب در کمیته سه نفره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک مرکزی و معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری به هیات دولت ارسال شد.

به گزارش ایرنا ، علیرضا تابش در حاشیه افتتاح 110 هزارمین واحد مسکن روستایی مازندران افزود: سـود این تسهیلات 5 درصد برای متقاضیان و بقیه توسط دولت به صورت یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی بیان کرد: با افزایش تسهیلات تا حدودی قدرت ساخت مسکن روستایی افزایش می‌یابد.

تابش بر لزوم مقاوم‌سازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی تاکید کرد و گفت: براساس برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سالانه حدود 200 هزار واحد روستایی در کشور باید ساخت یا بازسازی و احیا شود.تاکنون یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی کشور بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها