به دنبال بریده شدن سر روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز از سوی داعش، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که قاتل این خبرنگار، یک تبعه انگلیسی بوده و این نشان دهنده شدت خطر مستقیم داعش علیه انگلستان است.
کد خبر: ۷۰۷۷۴۷
چه کسی روزنامه‌نگار آمریکایی را سربرید

به گزارش گاردین، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس اذعان کرد که یک تبعه این کشور مسئول سر بریدن "دهشت‌آفرین" روزنامه‌نگار آمریکایی در یک ویدئوی تبلیغاتی منتشر شده از سوی عناصر داعش است.

هاموند، امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه چهار رادیو بی‌بی‌سی گفت که با این حال نیاز است تا تحلیل‌ها و بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.، مردی که در نشان داده می‌شود در حال کشتن (روزنامه‌نگار آمریکایی است) به نظر می‌رشد که یک فرد انگلیسی بوده است و با توجه به تعداد قابل زیاد انگلیسی‌های عضو داعش در سوریه و عراق، این امر شگفت‌انگیز نیست.

وی همچنین گفت که دولت این کشور در حال بررسی اعزام سربازان خود به عراق برای کمک در آموزش و تقویت قابلیت ارتش عراق برای مبارزه با داعش است.

هاموند افزود: "آنچه در عراق و سوریه جریان دارد یک سم و سرطان است و خطر سرایت به دیگر بخش‌های جامعه بین‌الملل و اثرگذاری مستقیم بر ما را دارد."

داعش با دختران و زنان ایزدی چه می‌کند؟

برخی از ساکنان مجتمع "خانک" در شهر دهوک واقع در شمال عراق اعلام کردند که گروه داعش بیش از 2000 دختر ایزدی را ربوده و اقدام به فروش برخی از آن‌ها کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، برخی ایزدی‌های نجات یافته از دست گروه "دولت اسلامی" (داعش) در عراق در خصوص ربوده شدن هزاران دختر ایزدی و فروخته شدن آن‌ها توسط داعش اعلام کردند که مجتمع مسکونی "خانک" در شهر دهوک واقع در شمال عراق که متعلق به ایزدی‌ها بوده یکی از مجتمع‌های قدیمی است و در حال حاضر یکی از بزرگترین اردوگاه‌های آوارگان در شهر دهوک است و بیش از 2000 دختر ایزدی در این منطقه توسط داعش بازداشت شده‌اند که برخی از آن‌ها در زندان "بادوش" در موصل و بیشتر آن‌ها در شهر تلعفر هستند.

علی ایزدی که از ساکنان مجتمع خانک است، گفت: من تماس‌های تلفنی را با دو تن از دختران بازداشت شده ایزدی داشتم. یکی از این دختران ایزدی با استفاده از موبایلی که من توانستم به آن‌ها برسانم با عمویش تماس گرفت.

وی گفت که با 500 ایزدی دیگر از سنجار به زندان بادوش در موصل منتقل شده و داعش براساس سن آن‌ها اقدام به تقسیم بازداشت شدگان کرده است و کودکان، دختران و زنان ایزدی را در جاهای مختلف نگه می‌دارد.

علی ایزدی گفت: من با جوان دیگری در تلعفر نیز تماس گرفتم و وی گفت که 1310 زن زندانی در تلعفر هستند.

همچنین یک شیخ ایزدی گفت: من تماسی با یکی از دوستانم در موصل داشتم و وی اعلام کرد که داعش منزلی را به دختران جوان ایزدی اختصاص داده و اقدام به جهاد نکاح می‌کند و همچنین برخی از آن‌ها را می‌فروشد و برخی شیخ‌های قبایل عرب آن‌ها را به خاطر آزاد شدن از داعش می‌خرند.

حمایت زیباکلام تشکل ندا

علی‌رغم برخی مخالفت‌های شخصیت‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب با شکل‌گیری تشکل موسوم به «نسل دوم اصلاح‌طلبان» صادق زیباکلام عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و از شخصیت‌های مطرح اصلاح‌طلب از شکل‌گیری این تشکل (ندا) حمایت و تأکید کرده است که "تصمیم جوانان اصلاح‌طلب برای فعالیت سیاسی، اقدامی صحیح و درست است که باید از سوی دیگر اصلاح‌طلبان حمایت شود".

به گزارش تسنیم، وی در گفت‌وگوی خود با روزنامه اعتماد در این باره تصریح کرده است: "معتقدم تأسیس این تشکل قطعاً حرکت صحیحی است و با باز شدن فضای سیاسی کشور بعد از به روی کار آمدن دولت یازدهم کاملاً همخوانی دارد. به‌دلیل اینکه یکی از تبعات منفی که در جامعه به‌دنبال حوادث سال 88 به وجود آمد نوعی دلزدگی و بی‌تفاوتی به‌خصوص میان اقشار و لایه‌های جوان‌تر جامعه نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بود. اکنون تغییری که در فضای سیاسی کشور به وجود آمده مبین این مطلب است که جوانان کشور بار دیگر سعی در نزدیک شدن به عرصه سیاسی و اجتماعی کشور دارند".

زیباکلام البته در پاسخ به سؤالاتی که حاکی از نگرانی‌های اصلاح‌طلبان درباره بروز انشعاب در این جناح سیاسی پس از شکل‌گیری ندا است، می‌گوید که از این بابت نگرانی ندارد.

پنتاگون تکلیف داعش را روشن کرد

پنتاگون اعلام کرد، ارتش آمریکا به حملات خود علیه مواضع داعش و همچنین تلاش‌هایش برای کمک انسان‌دوستانه به غیرنظامیان عراق ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، جان کربی ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: هیچ چیز در مورد عملیاتی که ما در عراق انجام می‌دهیم، تغییر نکرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حملات هوایی در دو حوزه عملیاتی مجاز هستند که این دو حوزه شامل کمک‌های انسان دوستانه و محافظت از تجهیزات و کارکنان آمریکایی مستقر در عراق است.

وی تصریح کرد: حملات هوایی در اطراف سد موصل شامل هر دو حوزه عملیاتی می‌شود.

این مقام آمریکایی اعلام کرد : ما معتقدیم اگر سد موصل در کنترل داعش باقی می‌ماند، این امر می توانست تبعاتی داشته باشد که شامل تاثیر بر بغداد نیز می‌شد.

وی اضافه کرد: نیروهای عراقی و کرد هم‌چنان کنترل سد موصل را که بزرگ‌ترین سد عراق است در اختیار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
۰
۰
داعش یا هرچی ساخته دست بعضی قدرتها است هر ادم عاقل و باهوشی میفهمد كه وقتی امریكا عراق را ترك كرد چیزی نصیبش نشد خب حالا داعش میتواند بهانه ای باشد تا دوباره به عراق به شكل جدیتر حمله كند و این بار تمام كشورها موافق حمله و ماندش خواهند بود حالا كه داعش امریكا را تهدید كرده یاد بن لادن میفتیم و حملات یازده سپتامبر و امریكا منتظر مانده تا ببیند این گروه كی و كجا دوباره به منافعش حمله میكند تا برای حمله به عراق بهانه داشته باشد و این داستان مشابه بن لادن است و یك سناریو از پیش تعیین شده و ببینید چه راحت افكار عمومی دنیا را متوجه خود میكنند و نكته جالب این جاست كه یك اسلام هراسی در شكل وسیع نیز انجام دادند و تمامی مسلمانان را خطرناك و غیر قابل كنترل نشان دادند مو به مو و حتی بدون انكه فكرش را بكنیم روی ان فكر كرده اند سینمای هالیود هم از چند سال پیش زمینه را در فیلمهایش برای هجوم مغولی موجودات فرا زمینی اماده كرده و این برای جهان میتواند مصداق داعش و موج جدیدی از اسلام هراسی باشد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها