رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برخی تحریف‌ها توسط افراد کم‌اطلاع یا بی‌اطلاع از دوران دفاع مقدس را قابل تحمل دانست و گفت: تحریف توسط افرادی که در جریان وقایع دفاع مقدس و حتی دادگاه‌های نظامی دوران پایان جنگ هستند و اکنون به دلایل اغراض سیاسی، حقایق را وارونه جلوه می‌دهند، تاسف‌انگیز و قابل تامل است.
کد خبر: ۷۰۶۷۹۰
هاشمی: تحریف دفاع مقدس با اغراض سیاسی، تاسف‌انگیز است

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با تعدادی از آزادگان دفاع مقدس، افزود: از حرف‌های تفرقه انگیز دوری می‌کنم، البته می‌دانم حقیقت پنهان نمی‌ماند و نمی‌توان با اغراض سیاسی، غبار شبهه بر جان نثاری‌ها و جانبازی‌های جوانان افکند.

تکذیب فهرست‌های ادعایی درباره بورسیه‌ها

در حالی که بازار تائید و تکذیب خبرها درباره بورسیه‌های غیرقانونی در دولت‌های قبل داغ است، معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان با اعلام این‌که فهرست‌هایی که با عنوان «اسامی افراد استفاده‌کننده از بورسیه خلاف روال قانون» در فضای مجازی منتشر شده، مورد تائید وزارت علوم نیست، تاکید کرد که وزارتخانه متبوعش این موضوع را پیگیری قضایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، مجتبی صدیقی افزوده است: منشاء این بی‌اخلاقی‌ها افرادی هستند که ارتباطاتی با عناصر سیستم قبلی داشته‌اند و این اطلاعات را منتشر کرده‌اند. شاهد این ادعا هم این است که تمام اطلاعات قدیمی و غیرمستند بوده و شامل اقدامات انجام شده در این دوره نیست.

جنجال پخش نامه در مجلس!

روز گذشته توزیع نامه‌ای در مجلس درباره مدرک دکترای حسن روحانی، رییس‌جمهور، خبرساز شد. کمال پیرموذن، نماینده اردبیل درباره این شبنامه گفته است که «در این شبنامه در کنار توهین‌هایی که شده، مدرک تحصیلی دکتر روحانی، زیر سوال برده شده است.»

به گفته وی، مهدی کوچک‌زاده این شبنامه را تهیه کرده است. همزمان بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس گفته است: موضوع پخش نامه علیه رییس‌جمهور را در این هیات پیگیری خواهیم کرد.

این در حالی است که به گزارش خانه ملت، کوچک‌زاده با بیان این‌که همانطور که از اسم شبنامه مشخص است نام نویسنده و توزیع کننده معلوم نیست، افزود: من برای توزیع این مطلب در صحن علنی مجلس از هیات رییسه مجوز گرفتم و همه می‌دانستند که این متن انتقادی از طرف من است، بنابراین به کار بردن واژه شب‌نامه درست نیست.

استیضاح فرجی‌دانا فردا برگزار می‌شود

محمد دهقان، عضو هیات رییسه مجلس گفت: جلسه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه‌شنبه (فردا) برگزار می‌شود.

در حالی که معاون پارلمانی رییس‌جمهور قبلا گفته بود این جلسه روز چهارشنبه برگزار خواهد شد، دهقان به ایرنا توضیح داد که این تغییر زمان براساس درخواست دولت صورت گرفته است.

محمدرضا تابش، نماینده اردکان هم دیروز گفت که دولت درخواست کرده به دلیل سفر رییس‌جمهور به استان اردبیل در روز چهارشنبه، جلسه استیضاح سه‌شنبه برگزار شود.

تجمع کودکان ایرانی در مقابل دفتر سازمان ملل

تجمع اعتراض‌آمیز کودکان ایرانی به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه، عصر دیروز مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این تجمع، کودکان ایرانی با در دست‌داشتن پارچه نوشته‌هایی اعتراض خود را نسبت به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه به‌دست رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

توصیه موسویان به بهبود فوری روابط تهران و ریاض

سیدحسین موسویان، سخنگوی پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، روابط تهران ـ ریاض را در آشوب کنونی خاورمیانه، به سود طرفین خواند و به گزارش ایرنا، در مقاله‌ای در وبگاه یک روزنامه انگلیسی زبان با اشاره به خیزش تروریست‌های تکفیری ـ بعثی موسوم به «داعش» در عراق و سوریه و تلاش‌های آنها برای تجزیه این دو کشور تصریح کرد: «اکنون دیگر تغییر در روابط ایران و عربستان نه یک گزینه و حق انتخاب، بلکه ضرورتی فوری است تا جریان کنونی فرقه‌گرایی، افراطی‌گری و تروریسم از گسترش به تمامی منطقه بازماند.»

صفحه منتسب به نوبخت در فیسبوک جعلی است

رییس روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور اعلام کرد که صفحه منتسب به محمدباقر نوبخت در شبکه اجتماعی فیسبوک جعلی است و مطالب آن صحت ندارد.

چند روز قبل، خبری درباره پیوستن محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور به فیسبوک منتشر شده بود.

آغاز به کار خبرگزاری «میزان»

خبرگزاری رسمی قوه قضائیه با عنوان «میزان» از دیروز به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش مهر، این خبرگزاری به صاحب امتیازی مرکز رسانه قوه قضائیه و با مدیرمسئولی پدرام پاک‌آیین، مدیرکل پیشین مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روی نشانی Mizanonline.ir قابل دسترس است.

خبرگزاری میزان دارای گروه‌های حقوق و قضا، سیاست، جامعه، اقتصاد، فرهنگ و چندرسانه‌ای است و تولید و انتشار اخبار داخلی و خارجی بویژه اخبار قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
قابل توجه رای دهندگان به كوچك زاده این همه مشكل تو كشورداریم به جای حل كردن چه كارایی میكنه ا...
كارمند وزارت علوم
Italy
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
جالبه وزارت علوم به قدری سیاسی شده است كه با آبروی 3000 نخبه ایرانی دارد مثل آب خوردن بازی می كند به بهانه تشكیك در چند مورد. اتفاقا در این مدت چند بورسیه غیر سیاسی دیدیم.
یكی برود بورسیه های دوره اصلاحات و قبل را هم بررسی كند ببیند چه خبر بوده
من می توانم كمك كنم
....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها