آیا از جزئیات قانونی مرتبط با مشمولان تامین اجتماعی اطلاع دارید؟

بازنشستگی و شرایط دریافت حقوق مستمری

امنیت مالی در دوران بازنشستگی چیزی است که بیشتر مردم به آن توجه دارند و این امنیت به وجود نخواهد آمد مگر این‌که از قبل برای آن برنامه‌ریزی و نسبت به آن احساس مسئولیت کرده باشید.
کد خبر: ۷۰۴۰۲۷
از دوران بازنشستگی ​​لذت ببرید

جام جم سرا: تعداد کمی از مردم به این مساله که در دوران بازنشستگی به چقدر پول نیاز دارند، توجه می‌کنند. متاسفانه بیشتر مردم تصور می‌کنند پس از بازنشستگی زمان زیادی برای زندگی‌کردن ندارند و باید گفت این تصور بسیار غلط است. در حقیقت آمارها نشان می‌دهد بیشتر افراد بیش از 20 سال پس از بازنشستگی خود زندگی مفید و خوبی داشته‌اند. بنابراین در زمان جوانی باید برای این دوران برنامه‌هایی داشته باشیم و مهم‌تر از همه پس‌انداز‌کردن پول برای این روزهاست. روش‌های زیر به شما کمک می‌کند بازنشستگی خوبی داشته باشید.

شروع به پس‌انداز کنید و لحظه‌ای از آن غافل نشوید

اگر از قبل بخشی از درآمدتان را برای دوران بازنشستگی یا اهدافی دیگر پس‌انداز می‌کنید به این روند ادامه دهید. پس‌انداز‌کردن عادت خوبی است که همیشه باعث آرامش‌تان می‌شود. اما اگر هرگز پس‌اندازی نداشته‌اید، از همین الان شروع کنید. ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است. اگر درآمدتان ناچیز است، می‌توانید از مقدار بسیار کم شروع کنید و زمانی که درآمدتان بهتر شد مبلغ پس‌انداز را افزایش دهید. در واقع برنامه‌ای برای این کار ترتیب دهید و هرگز دست از آن نکشید. فراموش نکنید هیچ‌گاه برای شروع پس‌انداز دیر نیست.

نیازهای دوران بازنشستگی‌​ را بشناسید

در حقیقت بازنشستگی پرهزینه است. بنابرگفته کارشناسان، افراد تقریبا 70 درصد درآمد بازنشستگی‌شان را نیاز دارند که البته کسانی که درآمد دوران بازنشستگی‌شان کمتر است گاهی اوقات 90 درصد درآمدشان خرج نیازهای روزمره‌شان می‌شود. محاسبه کنید که احتمالا در دوران بازنشستگی به چقدر پول نیاز خواهید داشت و برای آن برنامه‌ریزی طولانی‌مدت کنید.

خود را حتما بیمه کنید

اگر خودتان کارفرما هستید و برای خود کار می‌کنید و بیمه‌ای ندارید، حتما برای بازنشستگی، خودتان را بیمه کنید و همیشه بهترین شرایط بیمه را در نظر بگیرید تا هنگام بازنشستگی به کمک‌تان بیاید. برخی بانک‌های معتبر، بیمه‌های بازنشستگی مناسبی ارائه کرده‌اند و می‌توانید با شرکت‌کردن در آن نوع بیمه‌ها، دوران بازنشستگی‌تان را تامین کنید.

اصول صحیح و اساسی سرمایه‌گذاری را بیاموزید

چگونه پس‌انداز کردن به اندازه چه مقدار پس‌انداز کردن مهم است. تورم و نوع سرمایه‌گذاری‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی روی پس‌اندازتان داشته باشند. اگر بدانید پس‌اندازتان را به چه صورت سرمایه‌گذاری کنید بهتر می‌توانید روی پول‌تان کنترل داشته و مقدار آن را افزایش دهید. با افراد آگاه و مطمئن در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مختلف مشورت کنید و بهترین سرمایه‌گذاری را نسبت به ​ شرایط جامعه‌تان انتخاب کنید و همیشه مراقب روند کار باشید تا ضرری متوجه‌تان نشود. البته بهترین روش به‌کار‌گیری پس‌انداز، شرکت در سرمایه‌گذاری‌های مختلف است. با این کار خطر از دست دادن کل پول‌تان به حداقل می‌رسد و بازگشت نسبتا خوبی خواهید داشت. البته در طول زمان بسته به عواملی مانند سن، اهداف و شرایط مالی، نحوه سرمایه‌گذاری‌ها متفاوت خواهد بود. امنیت مالی و آگاهی نسبت به وضع موجود دوشادوش یکدیگرند، بنابراین همیشه آگاهانه عمل کنید.

به پس‌انداز دوران بازنشستگی‌تان دست نزنید

هرگز به پس‌انداز دوران بازنشستگی‌تان، حتی در لحظات گرفتاری دست نزنید. زیرا اگر یک‌بار این کار را انجام دادید، باردیگر هم به سراغش خواهید رفت و در مدت زمان اندک پس‌اندازتان را از دست می‌دهید. بنابراین حتی در سخت‌ترین لحظات هم پس‌انداز دوران بازنشستگی‌تان را خرج نکنید.

منبع: dol.gov

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خ
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
كجایی مثل اینكه تو ایران زندگی نمیكنی.

نیازمندی ها