مهیج ترین سال رقابت دروازه‌بان‌های نامدار

جنگ دستکش‌ها

دو دروازه‌بان و یک مشکل بزرگ. چه کسی از میان این دو گلر شماره یک می‌شود و چه کسی لقب دروازه‌بان دوم را به خود می‌گیرد؟ این اتفاقی بود که در باشگاه رئال مادرید افتاد.
کد خبر: ۷۰۲۸۳۴
جنگ دستکش‌ها

به گزارش جام جم ورزشی، با جدایی دیه‌گو لوپز نگرانی‌های کاسیاس کمتر شد اما او یک رقیب جدی دیگر در کنار خود می‌بیند؛ کیلور ناواس. حالا باید کاسیاس و ناواس را رقیبان جدی دروازه‌بان شماره یک دانست و با این اوصاف هنوز رقابت سرسختانه در رئال پابرجاست. اما رئال مادرید تنها تیمی در اروپا نیست که با موضوع تعدد دروازه‌بان‌های آماده روبه‌رو شده است. نگاهی به این نام‌ها بیندازید: پیتر چک، پپه رینا، ایکر کاسیاس، جو هارت، ویکتور والدس، دیه‌گو لوپز، مارک آندره تر اشتگن و وویسیچ چزنی همه دروازه‌بان‌های مطرح و طراز اولی هستند که ممکن است در فصل آینده لیگ‌های مختلف فوتبال اروپا با وجود نام بزرگی که دارند نیمکت نشین شوند. موقعیت این دروازه‌بان‌های بزرگ در باشگاه‌هایشان به‌دلیل گلرهای تازه واردی به نام تیبوت کورتویا، سیمون میگنولت، کیلور ناواس، کلودیو براوو، ویلی کابایرو و دیوید اوسپینا به خطر افتاده است. شاید هیچ فصلی به اندازه فصل 2015 ـ 2014 شاهد نیمکت‌نشینی دروازه‌بان‌های درجه یک نباشد. بهتر است کمی بیشتر به جزئیات اشاره کنیم.

منچسترسیتی (جو هارت و ویلی کابایه​رو)

منچسترسیتی بتازگی ویلی کابایه​رو دروازه‌بان آرژانتینی را به خدمت گرفته است. دروازه‌بان سابق مالاگا که در سه فصل اخیر یکی از سه دروازه‌بان برتر لالیگا بوده است اکنون موقعیت جو هارت را بشدت به خطر انداخته است.

جو هارت، دروازه‌بان نخست تیم ملی فوتبال انگلیس است، اما عملکرد او در فصل گذشته با انتقادهایی مواجه شده بود.

رئال مادرید (ایکر کاسیاس و کیلور ناواس)

باز هم به رئال مادرید برمی‌گردیم و دو دروازه‌بان آماده به نام‌های ایکر کاسیاس و کیلور ناواس. ناواس در ترکیب تیم شگفتی‌ساز جام جهانی یعنی کاستاریکا خوش درخشید و یکی از برترین دروازه‌بان‌های جام بیستم لقب گرفت. او تهدیدی جدی برای کاسیاس محسوب می‌شود، کاسیاسی که اسطوره هواداران رئال است. حتی حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی با رئال در این رقابت‌ها تضمینی برای شماره یک بودن کاسیاس نیست.

آتلتیکومادرید (میگوئل آنخل مویا و یان اوبلاک)

میگوئل آنخل مویا فصل موفقیت‌آمیزی را در ختافه پشت سر گذاشت و یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لالیگا در فصل گذشته بود. پس از پایان فصل اخیر لالیگا خیلی طول نکشید که او به آتلتیکو مادرید ملحق شد. او سی ساله است، اما حتی چنین دروازه‌بان باتجربه‌ای هم می‌تواند از سوی یک دروازه‌بان بی تجربه و بیست و یک ساله مورد تهدید قرار بگیرد، دروازه‌بانی به نام یان اوبلاک که اهل اسلوونی است و در تیم دوم بنفیکا بازی می‌کرد. این دو در آتلتیکو مادرید اوج گرفته و رقابت سرسختانه‌ای با یکدیگر خواهند داشت.

مالاگا (ادریس کارلوس کامنی و گیلرمو اوچوا)

ادریس کارلوس کامنی، سنگربان کامرونی مالاگا این فصل یکی از سرسخت حریفان ممکن را خواهد داشت؛ گیلرمو اوچوا که درون دروازه مکزیکی‌ها در جام جهانی درخشید و بخصوص نمایش خیره‌کننده‌ای مقابل تیم ملی برزیل در مرحله گروهی داشت. درخشش اوچوا در جام جهانی که از حالا مدعی شماره یک مالاگاست تا سال‌ها از یاد نمی‌رود. او که پیش از این در آژاکسیوی فرانسه بازی می‌کرد دلیل خود برای پیوستن به مالاگای اسپانیا را بازی کردن در لیگ بسیار سطح بالای اسپانیا عنوان می‌کند.

چلسی (پیتر چک و تیبوت کورتویا)

باشگاه آبی‌پوش لندنی یعنی چلسی در این فصل رقابت سرسختانه‌ای را بین گلرهای خود می‌بیند البته اگر پیتر چک از این تیم جدا نشود. چک که اهل چک است سال هاست حراست از دروازه چلسی را بر عهده دارد اما برای نخستین بار در سال‌های اخیر جایگاه او به‌عنوان دروازه‌بان ثابت از سوی تیبوت کورتویای بلژیکی تهدید می‌شود. کورتویا که به‌صورت قرضی به آتلتیکو مادرید رفته بود دوباره به چلسی برگشته و مدعی حضور درون دروازه هم به‌شمار می‌آید بخصوص با درخششی که در تیم ملی بلژیک و باشگاه آتلتیکو مادرید داشت. او با تیم مادریدی قهرمان لالیگا شد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا هم رسید.

بارسلونا (مارک تر اشتگن و کلودیو براوو)

هواداران بارسلونا در این فصل از رقابت‌های لالیگا شاهد رقابت سرسختانه دو دروازه‌بان تازه وارد خواهند بود. اولی مارک آندره تر اشتگن سنگربان پیشین مونشن گلادباخ است که به امید شماره یک بودن وارد بارسلونا شد. دومی هم کلودیو براوو نام دارد و اهل شیلی است و پیش از این در رئال سوسیه داد بازی می‌کرد. او در فصل اخیر لالیگا عملکرد خوبی در سوسیه داد داشت. البته بارسلونا دروازه‌بان دیگری به نام خوردی ماسیپ دارد که می‌تواند نام خود را به‌عنوان مدعی و رقیب سرسخت مطرح کند. با جدایی ویکتور والدس کهنه کار از بارسلونا راه برای دروازه‌بان‌های دیگر باز شده است.

آرسنال (وویسیچ چزنی و دیوید اوسپینا)

رقابت برای حراست از دروازه به دیگر تیم لندنی لیگ برتر یعنی آرسنال هم کشیده شد. وویسیچ چزنی دروازه‌بان لهستانی آرسنال شاهد ورود دیوید اوسپینا دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال کلمبیا به آرسنال است. اوسپینا هم آمده تا شماره یک باشد. او گفته که آماده هرگونه رقابتی است. باید دید آرسن ونگر کدام را ترجیح می‌دهد. شاید اوسپینا را انتخاب کند شاید هم چزنی دوباره انتخاب اول او باشد.

آغاز یک رقابت بزرگ

دروازه‌بان‌ها باید هر هفته بازی کنند تا به بالاترین سطح ممکن برسند. شاید همین موضوع بود که باعث شد کیلور ناواس علاقه‌ای به پیوستن به بایرن مونیخ نداشته باشد و به رئال برود.

او خوب می‌دانست که در بایرن مونیخ باید ذخیره همیشگی مانوئل نویر باشد و همیشه از روی نیمکت بازی‌های او را تماشا کند. البته او نسبت به این موضوع هم آگاهی داشت که رقیبش در تیم جدید یک نام بزرگ خواهد بود و باید سخت تلاش کند. این کاری بود که دروازه‌بان‌های مطرح زیادی پیش از آغاز فصل جدید لیگ‌های مختلف انجام دادند. آنها رقابت با یک حریف سرسخت را پذیرفتند و با نیمکت‌نشینی هم کنار آمدند. انگار این فصل، فصل دروازه‌بان‌هاست.

دیلی‌میل / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها