عملیات مرصاد، عملیات شکست منافقین در اسلام آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه است و خاطرات فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه که در عملیات مرصاد فقط 16 سال سن داشت خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۷۰۰۴۱۴
مرصاد، عملیات شکست منافقین در اسلام آّباد و کرند غرب

سرهنگ پاسدار علی اکبر انارکی با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال 67، افزود: شعار منافقین در خلق و خدمت به خلق خلاصه می شد، در حالی که جنایاتی آنها انجام دادند که شاید تا امروز کمتر در رسانه ها منتشر شده است.

وی گفت: بطور نمونه کشتار مردم بی دفاع در بیمارستان اسلام آباد غرب، جنایت دهشتناکی بود که منافقین انجام دادند، به هیچ عنوان با شعارهایی که سر می دادند همخوانی نداشت.

سرهنگ انارکی افزود:در یکی از صحنه ها در حوالی شهر باختران (کرمانشاه کنونی)، منافقین با تانک از روی یک پیکان گوجه ای رنگ که یک خانواده پنج نفره سرنشین آن بودند، رد شدند بطوری که رنگ خون افراد این خانواده با رنگ خودرو یکی شده بود.

وی گفت: یکی از اسرای عملیات مرصاد دست هایش را باندپیچی کرده بود و وقتی علت را جویا شدیم فهمیدیم پزشک مقیم کشور دانمارک است که با فراخوان منافقین به این عملیات اعزام شده بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه افزود: این پزشک به دلیل آشنایی نداشتن با اسلحه و مهمات وقتی در یک تیراندازی تمرینی در عراق شرکت کرده بود، حتی نمی دانست که پس از شلیک تعداد زیادی گلوله، سلاح داغ می شود و در همان حال اسلحه را برداشته و دستش سوخته بود!

وی گفت: وقتی به افراد اینچنینی در عملیات مرصاد بر می خوردیم با خود می اندیشیدیم که چگونه منافقین می خواستند سه روزه تهران را فتح کنند، در حالی که رزمندگان اسلام تا آن زمان تجربه ای بی بدیل در هشت سال دفاع مقدس اندوخته بودند.

این فرمانده در مورد عملیات غرور آفرین مرصاد گفت: گروهک منافقین در پی پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران و عقب‏ نشینی‏ های موقت رزمندگان اسلام به خیال واهی جدایی ملت و دولت ایران، فرصت را غنیمت شمرده و با حمله به کشور سعی در رسیدن به اهداف پلید خود داشتند.

وی افزود: منافقین با جمع‏ آوری سایر ضد انقلابیون سرخورده از کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی تقریبا 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره ‏گیری از جنگ‏ افزارهای اهدایی صدام حسین و دیگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.

سردار انارکی گفت: نیروی هوایی عراق با حمایت مقدماتی، آنها را برای ورود به عمق خاک ایران و در نهایت فتح تهران ترغیب می‏ کردند؛ با این اتحاد شوم، قسمت‏ هایی از اراضی میهن اسلامی مورد تجاوز قرار گرفت.

وی افزود: اما ملت سلحشور و مسلمان ایران، پس از اطلاع از تجاوز منافقین به میهن اسلامی به خروش آمده و به جبهه‏ های جنگ اعزام ‏شدند و سرانجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه 1367 با رمز مبارک «یا علی (ع)» و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام‏ آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز شد.

این فرمانده مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه گفت : منافقین خلق، خوشحال از پیروزی‏ های مقدماتی و در یک اقدام عجولانه، راهی باختران (کرمانشاه) شده و به خیال باطل خود، قصد حرکت به سمت تهران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را در سر می پروراندند و رادیو منافقین با ارسال پیام به مردم باختران، از آنها می ‏خواست که زمینه را برای ورود ارتش به اصطلاح آزادی‏بخش مهیا سازند و آماده جذب در گردان‏ ها و لشکرها باشند.

وی افزود: از سوی دیگر رزمندگان اسلام در 34 کیلومتری باختران، ناگهان راه را بر ستون‏های منافقین ‏بستند و واحدهای زرهی رزمندگان، در یک اقدام متهورانه، تعداد زیادی از ادوات سنگین زرهی منافقین را هدف قرار داده و به آتش کشیدند.

سردار انارکی گفت: جاده باختران - اسلام‏آباد در همان لحظات اولیه، انباشته از ادوات سوخته شده می‏ شود و عکس ‏العمل سریع رزمندگان، منافقین را به فراری مفتضحانه وادار ‏ساخت.

فرمانده مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه افزود: این عملیات در روز بعد نیز با حمله هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سرکوبی شدید منافقان ادامه یافت و دشمن را دچار شکست سخت و سنگینی کرد.بدین ترتیب، منافقان شکست خورده، در این تجاوز نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظیمی شدند که بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره‏ انداز 80 میلی‏متری، 150 قبضه خمپاره ‏انداز 60 میلی‏متری و 30 قبضه توپ 106 میلی‏متری منهدم شد.

سردار انارکی گفت: علاوه بر آن ده‏ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نیز صدها قبضه سلاح سبک و نیز مقادیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی به غنیمت نیروهای اسلامی درآمد، در این عملیات، چهار هزار و 800 نفر از منافقان نیز کشته و زخمی شدند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حاج رضا از رزمندگان عملیات مرصاد
Netherlands
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۱
در عملیات مرصاد , هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران , نیروی زمینی سپاه پاسداران , بچه های مقاومت بسیج مردمی پوزه منافقین را به خاك مالیدن تا رهبران مزدور و بی خاصیت آنها بفهمند ملت ایران هرگز به آنها اجازه نخواهد داد كه برای ایران تعیین تكلیف كنند منافقین یا همان سازمان تروریستی مجاهدین خلق دیروز مزدوری , نوكری صدام را میكردند و امروز تبدیل به مزدور و نوكر اسرائیل و امریكا شدند

نیازمندی ها